Gå til innhold

Er hesteridning sport?

ZerBox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-09-02 10:28, Xell skrev:

Hvis noen har prøvd å ri, og da mener jeg ikke bare blitt slengt oppå en hest og sittet der og hompet opp og ned som en annen potetsekk, men faktisk ri, så vet man at det faktisk er ganske fysisk anstrengende.

Kan vel egentlig sammenliknes med bilsport. I uutgangspunktet er det absolutt ikke anstrengende å kjøre bil, men formel1, rally og andre bilspport-kategorier er til de grader anstrengende.

Når det gjelder Norges Idrettsforbund tror jeg at alle organiserte aktiviteter med positiv fokus vil vurderes for tilhørlighet i forbundet (derav en egen sjakk gruppe). Det har vel også vært diskutert rundt en egen pc-spill gruppe, da det arangeres konkuranser og turneringer og dette er en aktivitet som en stor menge norske ungdom bedriver, men det er neppe sport av den grunn.

Hvorfor må du alltid komme å ødelegge med seriøse lange svar.

Lenke til kommentar

Quote:

SirHartge skrev (2002-09-03 22:12):

Quote:

Den 2002-09-02 10:28, Xell skrev:

(Et langt seriøst svar)

Hvorfor må du alltid komme å ødelegge med seriøse lange svar.

hehe, vel la oss oppsummere på et format som kanskje trekker diskusjonen over på "normale" argumenter igjenn; Hvis ikke hesteridning er sport kan da umulig Formel1 være det heller, for det er jo ikke det minste anstrengende å kjøre bil... eller?

Lenke til kommentar

Quote:

Jellyfisk skrev (2002-09-04 08:46):

Hvem bryr seg egentlig.

All sport er satans verk og storkapitalens middel i undertrykkinga av proletariatet.

(Sport da i betydningen "idrett som underholdning".)

Enig der! Men dataspill som sport er lov...

Og til Xell, Siden du rir, så vil jeg bare få bekreftet, er det slik ar alle/noen chicks som rir "gnisser" skrittet sitt i salen og finner seksuelt såvel som mental nytelse fra erfaringen?!?

Lenke til kommentar

Killer_DT: Kan ikke si jeg noengang har opplevd seksuell nytelse ved hesteridning, men kan jo heller ikke påstå at det ikke er noen som gjør det. Tilfredsheten går mer på å ha kontroll over et vesen som logsik sett ikke skulle latt seg underkue. Tror det er derfor det er så mange jenter som driver med hest og ikke så mange gutter. Det er i jenters natur å strebe etter kontroll. I ung alder driver de med hester, noe som er god trening for framtidige parforhold (kjærester, samboere, gift).

Så gutter, bli sammen med noen som drev mye med hester i 10-12 års alderen, og du behøver ikke å tenke så mye på hva som skal skje når og hvor. Dama har kontroll enten du vil det eller ikke :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...