Gå til innhold

Er hesteridning sport?

ZerBox

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-25 13:13, ZerBox skrev:

Noen venner av meg har hatt en diskusjon i det siste om hesteridning er en sport eller ikke.

Hva synest du?

Lurer på hvem du har diskutert med.. :razz:..

Dette blir mer internt, for de fleste vil ikke skjønne det.. :razz:

Jeg vet ikke om det er en sport eller en fritidsyssel, det bryr meg heller ikke så mye at jeg orker å finne ut av det.. :razz:

Lenke til kommentar

Med de definisjonene av sport/idrett det er i dag, er vel det en sport? Selvfølgelig er det for mange en fritidsyssel, men det kan da likevel være en sport? Jeg er medlem av norges idrettsforbund, uten at jeg føler meg som en idrettsutøver selv om (slapp av, jeg rir ikke :razz: )

Lenke til kommentar

Motor er sport. Rally, Formel 1, Road racing osv. Hest er vel en sport da og. Kanskje mer intresant og. Det som kanskje ikke appelerer til vanelig folk er "snobbe" kulturen i miljøet.

Jeg har prøvd å ri(ble plaget opp av en slektnig) og det er ikke så dumt. Faktisk var det gøy. Jeg var ikke særlig høy i hatten der jeg satt 150 cm over bakken på en havre moped. Prøv og døm selv.

Lenke til kommentar

Hvis noen har prøvd å ri, og da mener jeg ikke bare blitt slengt oppå en hest og sittet der og hompet opp og ned som en annen potetsekk, men faktisk ri, så vet man at det faktisk er ganske fysisk anstrengende.

Kan vel egentlig sammenliknes med bilsport. I uutgangspunktet er det absolutt ikke anstrengende å kjøre bil, men formel1, rally og andre bilspport-kategorier er til de grader anstrengende.

Når det gjelder Norges Idrettsforbund tror jeg at alle organiserte aktiviteter med positiv fokus vil vurderes for tilhørlighet i forbundet (derav en egen sjakk gruppe). Det har vel også vært diskutert rundt en egen pc-spill gruppe, da det arangeres konkuranser og turneringer og dette er en aktivitet som en stor menge norske ungdom bedriver, men det er neppe sport av den grunn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...