kilogram Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Ny norsk søkemotor I dag lanserer søkemotoren Sesam.no i Norge. Dette er den andre norske søkemotoren som nylig er lansert. Les artikkelen her Lenke til kommentar
kilik Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Er dette personsøket innenfor norsk lov? Jeg søkte på en profilert RBK-spiller og får opp både telefonnr., adresse og til og med et kart over hvor han bor. Er vel noe for datatilsynet å ta en titt på? Ellers flott med nyhetssøk. Virker meget oppdatert og fin. Akkurat som en norsk versjon av Google News. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Er dette personsøket innenfor norsk lov? Jeg søkte på en profilert RBK-spiller og får opp både telefonnr., adresse og til og med et kart over hvor han bor. Er vel noe for datatilsynet å ta en titt på? Ellers flott med nyhetssøk. Virker meget oppdatert og fin. Akkurat som en norsk versjon av Google News. 5089746[/snapback] Slik informasjon har jo vært allmenn tilgjengelig i flere titalls år allerede da, i den gode gamle telefonkatalogen. Og det er fint mulig å skjule seg derfra hvis man ønsker. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Ok, så databasen deres baserer seg på Telefonkatalogen? Hvis det er tilfelle er det forsåvidt greit. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Imponerende. De har lagt inn nyheter fra papiraviser helt tilbake til 1985 i nyhetssøket. Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Flott søkemotor, nesten like bra som Google og ihverfall mye bedre enn Yelo.no. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Ok, så databasen deres baserer seg på Telefonkatalogen? Hvis det er tilfelle er det forsåvidt greit. 5089774[/snapback] Jeg har skjult nummer og i følge sesam finnes jeg ikke, så da er alt flott Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Imponerende. De har lagt inn nyheter fra papiraviser helt tilbake til 1985 i nyhetssøket.5089846[/snapback] Det er gangske begrenset hva som er lagt inn. Jeg søkte på en ganske stor sak fra 1994, som jeg vet var skrevet i både Nordlys, Tromsø, VG og Dagbladet. Jeg fikk null relevante treff. Håper dette blir bedre etter hvert som de får lagt inn flere saker. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Bra med konkurranse. Men jeg holder meg til Google inntil videre. Lenke til kommentar
Den normale mann Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Imponerende. De har lagt inn nyheter fra papiraviser helt tilbake til 1985 i nyhetssøket.5089846[/snapback] Det er gangske begrenset hva som er lagt inn. Jeg søkte på en ganske stor sak fra 1994, som jeg vet var skrevet i både Nordlys, Tromsø, VG og Dagbladet. Jeg fikk null relevante treff. Håper dette blir bedre etter hvert som de får lagt inn flere saker. 5090567[/snapback] Kanskje ikke så rart. Sesam.no er en tjeneste fra Schibsted (firmaet som eier Aftenposten) og da tviler jeg på at de gidder å legge inn /skanne inn nyheter fra konkurentenes papir-aviser. Men nyhetene som ligger på nettet er ikke noen sak å legge inn. Det er bare å legge inn en URL adresse i softwaren til søkemotoren og så finner søkemotoren resten av nyhetene på siden ved å følge linkene. Lenke til kommentar
G Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Mangler ikke på pioneerånd. Skal nok sjekke den ut når jeg finner en treffende søkestreng jeg kan teste med. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Et nyhetssøk på "Sauda" ga 3271 treff, og går tilbake til 11.08.2005. Hvor er nyhetene fra 1985 til 2005? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Et nyhetssøk på "Sauda" ga 3271 treff, og går tilbake til 11.08.2005. Hvor er nyhetene fra 1985 til 2005? 5093246[/snapback] Det er så lite innhold på siden, og enda klarer folk å misse det. Her: http://sesam.no/search/?nav_sources=conten...ce=Mediearkivet Artikler fra 83 til og med. Lenke til kommentar
bynhffba Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Kanskje ikke så rart. Sesam.no er en tjeneste fra Schibsted (firmaet som eier Aftenposten) og da tviler jeg på at de gidder å legge inn /skanne inn nyheter fra konkurentenes papir-aviser. Men nyhetene som ligger på nettet er ikke noen sak å legge inn. Det er bare å legge inn en URL adresse i softwaren til søkemotoren og så finner søkemotoren resten av nyhetene på siden ved å følge linkene. 5091943[/snapback] Jeg har søkt noen søk på nyhetssiden til sesam nå, og jeg får frem treff fra alle de store avisene og nyhetssidene. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Denne må helt klart testes ut. Praktisk at man får treff fra nummeropplysningen hvis man søker på det personnavn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå