Haraldson Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Pioneer-høyttalere fordi en kompis kan få disse til innkjøpspris. Uansett er vel Pioneer kurant? Tenkte derfor å ha et par høyttalere i dørene foran (Opel Vectra A)og et par høyttalere bak (f.eks 6x9? Er vel en del uenighet om hvor bra de er her inne, det er bare å komme med andre forslag). I tillegg kanskje en sub, men har ikke det helt store behovet ennå. Så - har dere noen forslag til høyttalere, da som sagt gjerne fra Pioneer? Budsjettet kan vi for eksempel begrense til 4000... Edit: Og har, som noen kanskje har fått med seg, en Pioneer DEH-P6700MP (am. mod.), i tilfelle det er relevant og fint å vite. Edit²: Også trenger jeg ikke noe som spiller så inni granskauen høyt, lydkvalitet er langt viktigere. Endret 1. november 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Kjøp disse overgangene, dette komponentsettet og legg resten av budsjettet i forsterker og kabling. Glem høyttaler bak. 6*9 er ikke dårlige høyttaler i seg selv, det er bare det at de fleste stapper disse inn bak, noe som totalt ronerer godlyden. Det må også sies at jeg tror du kan få minst like bra, om ikke bedre høyttalere enn pio'ene for den prisen du gir... - Men det er meg da Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Det er bare å komme med forslag til andre merker, om de er bedre og billigere! Ringene du linker til, er ikke de 5mm for små i omkrets? Ellers så jo settet bra ut det, uten at jeg vet hva alt er osv. Kunne dog tenkt meg høyttalere bak mtp. at folk nok skal sitte på osv, så kan jeg heller «fade» vekk lyden i disse når det bare er jeg som er med... Er som sagt bare å komme med andre forslag Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Om budsjettet er 4k så kan du jo se på en Helix Dark Blue forsterker til å drive sakene. De bak skulle ikke ha problemer med å høre musikken, men skulle det likevel bli behov for litt lyd der bak så kan du alltids få tak i noe senere Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 (endret) ...men trenger jeg egentlig enda en forsterker? I første omgang skal jeg bare ha god lyd, om den ikke får bestemor til å hoppe i taket gjør ikke det noe. Og det er fortsatt det samme høyttalersettet som gjelder? Edit: Enda en forsterker som i at jeg trenger en forsterker i tillegg til spilleren. Endret 1. november 2005 av Mr.Berg Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 1: Forsterkerne i spillerne er møl. Skal du ha godlyd anbefaler jeg sterkt å ha en separat forsterker. 2: Samme høyttalersett ja. 3: Bestemora di hopper nok i taket uansett av musikken "ungdommen nå til dags" spiller, hehe Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Men hvor viktig er det med forsterker sånn med det første..? Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Tja, du vil jo få ok lyd fra spillern, men forsterker er absolutt å foretrekke. Du vil ikke få samme type headroom og dynamikk fra forsterkern i spillern som i en ekstern. Men satser du på å få tak i forsterker i nærmeste fremtid kan du jo legge mer penger i høyttalere og kanskje også demping Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå