Gå til innhold

Trenger nytt HK som støtter AGP ikke PCI-EX

rusac

Anbefalte innlegg

Jeg har for tiden en p4 2,8ghz med 768MB ram(ellerno) og et GF6800GT skjermkort + et eldgammelt HK som heter MSI 835G. Quake4 hakker av og til og det er så utrolig irriterende så jeg trenger ny hardware :X

Men man skulle tro 6800GT duger en stund til og siden 7800 er så usaklig dyrt så vil jeg bare skifte ut Prosessor, Hk og ram. Problemet er at mitt skjermkort er AGP..

Jeg så litt på AMD 64 2X 3800 og trenger da et dugende HK til denne prosessoren.

Noen anbefalinger? Vurderer å kjøpe ny HD også, hva er hot nå for tiden på det området? :)

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjører med nesten samme specs som deg. Har en P4 2.4 CPU som er klokka til 2.7 GHZ. Har 1GB ram og samme skjermkort fra XFX.

Jeg har overhodet ingen problem i Q4. Til vanlig har jeg grafikkinnstillingene på nest høyeste kvalitet, og det går veldig bra i 1280x1024. Hvis jeg kjører på høyest mulig kvalitet (uten AA), men ellers så hender det at det hakker litt på starten av hvert brett.

Prøv heller å oppdater alt av drivere, eventuelt legg på litt mer ram.

Regner med at ditt HK følgte med CPU, så det bør støtte 8xAGP. Vet du om det har støtte for Dual channel med tanke på ram?

Lenke til kommentar

Hovedkortet er fra da jeg kjøpte min P4 1,8ghz Northwood.

Jeg har dødstweaka cfg, absolutt alt som finnes av settings er på minimum, men jeg får fremdeles fps ned i 20 når jeg spiller multiplayer. Merker forresten ingen forskjell på høy kvalitet og dårligste av d dårligste kvalitet med tanke på fps :X

Oppdaterte nettopp driverne uten at det hjalp no særlig. Har ikke formatert på 80 uker, men har kjørt anit-virus, defragmentert etc med jevne mellomrom.

Fant forresten et som så ok ut:

MSI K8N NEO2-FX

Inputs?

Lenke til kommentar

Hmm, har selv et ganske nytt X800XT i agp og har egentlgi irritert meg grønn over at jeg ikke bytta HK i samme slengen. Det ASRock HK'et var jaggu noe å tenke på..

Så vidt jeg kan lese ut av speksa så kan jeg beholde alt jeg har av annen HW idag. Helt utrolig. I tillegg kan man pøse på med SATA RAID osv senere. Hvilke bakdeler har dette kortet? Er f.eks AGP og PCI-E sporene fullverdige eller halveisløsninger som ikke yter 100%?

Endret av Mozze
Lenke til kommentar

Jeg kan godt anbefale AsRock 939 Dual kortet. Jeg kjøpte det siden jeg skulle oppgradere uten å bytte ut AGP kortet mitt, men kan kjøpe et PCI-E senere.

Kortet funker bra, men BIOS bør oppgraderes om man vil overklokke litt og IDE portene kunne godt vært gunstigere plassert.

Ytelsen skal være bra i følge tester jeg har lest.

Lenke til kommentar

Jeg får bare støtte rusac, gikk i samma fella sjøl. Litt overivrig da BF2 kom og klinte til. Ser i ettertid at jeg hadde fått HK til 4-500,- og PCI-E kortene er generelt noe billigere enn AGP. Totalt sett kanskje et par hundrelapper mer for en noe mer fremtidsrettet sak. Men det er lett å la det balle på seg, nytt HK -> ny cpu -> ny hd -> mer RAm osv..

HK'et nevnt lenger opp virker helt genialt. Kan beholde alt jeg har fra tidligere -CPU. Får i tillegg mye bedre utnyttelse av RAM + muligheter senere. Men jeg hater å bytte HK. Har så trangt kabinett at det er et styr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...