ZerBox Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Jeg har et lite men plagsomt problem: Hver gang jeg skruer på pc'en eller går ut av et spill så er skjerminnstillingene mine helt føkket. Det er UTROLIG plagsomt etter som det skjer ofte. Veldig slit å sitte å stille inn nesten alle innstillingene... Har Win XP om det skulle ha noe å si.... Takker for svar! <font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ZerBox på 2002-08-25 12:51 ]</font> [ Denne Melding var redigert av: ZerBox på 2002-08-25 14:33 ] Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 Ingen som vet?!?!? Jeg trenger hurtig hjelp til å ordne dette, for det plager noe veldig. Har funnet ut at noen spill ikke vil fungere etter at det problemet kom... Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 Siden ingen vet noe om dette beskriver jeg problemet videre: Før brukte jeg en switch til å switche mellom to pc'er på denne skjermen, men da dette problemet kom så koblet jeg skjermen rett til pc'en, men ingenting ordnet seg. Det som skjer er at alle innstillingene på skjermen(som stilles på skjermen) blir stilt helt rart... Også innstillingene på tastaturet blir stilt helt rart.. Dette skjer når jeg spiller og restarter pc'en. Lenke til kommentar
TeddyErt Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Noe av det samme skjedde med meg i win me tror jeg. Hver gang jeg gikk inn stilte skjermen seg i en latterlig lav oppløsning osv. Det jeg gjorde var å gå inn i windows uten å skrive inn passord eller brukernavn, og forandret på innstillingene der, slik jeg skulle ha dem. Det virket. Håper dette kan hjelpe deg litt, men det er kanskje et helt annet problem. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 Et lite problem der er at jeg har Win XP å blir logget inn uten å skrive bruykernavn og passord automatisk pga at jeg er den eneste brukeren på pc'en Lenke til kommentar
TeddyErt Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 OK, skjønner. Det kunne ikke jeg vite, prøvd bare å hjelpe deg. Sorry Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 Quote: Den 2002-08-25 22:42, TeddyErt skrev:OK, skjønner.Det kunne ikke jeg vite, prøvd bare å hjelpe deg.Sorry Helt greit det. Du er tilgitt;) Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Om det er skjermen det er noe gale med kan du kanskje resette skjermen til origalt oppsett. På den skjermen jeg har kan jeg gjøre det. Det virker som at det er skjermen sin feil, om ikke reinstaler windows.. Lenke til kommentar
WRZ_rules Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 -Prøv å opprett en ny bruker i Xp. -Start opp maskinen på ny og gå inn som denne brukeren. -Gjør de innstillingene du mener bør endres. -Start opp på ny og se om det ikke funker nå. Jeg vet dette kan høres teit ut, men jeg opplevde det samme på en bærbar maskin hvor det ikke var lagt inn brukere. Det hele ordnet seg etter at gjorde som beskrevet ovenfor.... forklar det den som kan... ? Lenke til kommentar
Lynx Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Er riktige drivere for skjermkort/skjerm installert? Prøv ev. å bytte skjermdriver, og hvis du bruker plugt&play driver på skjermen, se om du finner en driver for den hos produsenten. Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 26. august 2002 Forfatter Del Skrevet 26. august 2002 Alle tingene er prøvd. Nyeste driver har jeg også... Men... har funnet ut en ting... Det er ikke skjermen som er galen, for jeg prøvde den på en annen maskin... En ting jeg har funnet ut er at alt retter seg når jeg stiller skjermoppløsningen til 800x600. Da er alt fin, men alt blir gale igjen når den stilles opp igjen Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Hvor høy stiller du den ? Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 26. august 2002 Forfatter Del Skrevet 26. august 2002 Setter den opp til 1024x768. Burde ikek være noe problem da skjermen har stått på 1024x768 i to år nå Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 26. august 2002 Forfatter Del Skrevet 26. august 2002 Jeg har nå lagt inn Win XP på ny uten hell. Alt ert lke gale enda. Dermed tyder alt desverre på at skjermen ikke fungerer som den skal. Den er da bare 1 1/2år gammel Vil ikek det gå på garantien? Lenke til kommentar
Dumbo Skrevet 26. august 2002 Del Skrevet 26. august 2002 Sier du skjermen virker helt fint på en annen PC ? Det kan jo være at det er skjermkortet som feiler noe.. Bare noe jeg kom på. Du får ha lykke til :wink: Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 27. august 2002 Forfatter Del Skrevet 27. august 2002 Nei, det må være skjermen, for samme problemet kom på en annen pc med samme skjermen når jeg stilte opp oppløsningen.... Prøvde et annet skjermkort i pc'en å det virket heller ikke, så da er det ikke skjermkortet. Skal prøve å ringe supporten på data'en min idag å se om garantien på skjermen er der enda. Det har bare gått 1 1/2 år Lenke til kommentar
ZerBox Skrevet 27. august 2002 Forfatter Del Skrevet 27. august 2002 Det gikk på garantien! Da får jeg den reparert gratis! Bare ret problem. Da kommer jeg til å sitte uten skjerm en stund:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå