Gå til innhold

Finntroll og Thyrfing:Musikken over all musikk!

Cutthroat Bill

Anbefalte innlegg

Noen her på forumet som digger Finntroll og/eller Thyrfing?

Føler det er svært sjeldent jeg hører om dem.

Men de, spesielt Finntroll, er jo mildt sagt spesiel musikk, f.eks så oppstod Finntroll ved å "rocke" opp polka! Og det er vel mer eller mindre fremdeles det, men på denne måten blir musikken vakker samtidig som den er tung og dyster, om man hører på teksten.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finntroll er genialt. Jeg har bare hørt ett album av Thyrfing, og det var ikke like enestående etter min mening.

Finntroll blir kalt Polka Metal (noe som er helt idiotisk), men mye av det de spiller er langt ifra polka. Polka går i 2/4-takt, og mange av låtene til Finntroll går _ikke_ i 2/4-takt. Jeg tror man kan finne andre metallband som på lik linje med Finntroll kan kalles "Polka Metal".

The polka (a 2/4-beat dance of Czech origin) should not be confused with the polska (a Swedish 3/4-beat dance with Polish roots)

Mine Finntroll-favoritter er Trollhammaren og Midnattens Widunder

Dessuten vil jeg anbefale Moonsorrow dersom du liker Finntroll. Helt genial finsk musikk litt i den samme stilen. Dernest Turisas, som for øvrig også er finske. Etter det vil jeg si Ásmegin, Månegarm, Windir og Ensiferum.

Lenke til kommentar

Hørte litt Moonsorrow hos en kammerat av broren min, det var vannvittig kult, bortsett i fra det att de synger på finsk, forstår jo ingenting :D

Ellers så vil jeg sjekke ut windir.

Hmm... min Finntroll favoritt låt må være Mænniskopesten, hvis jeg måtte velge, noe jeg ikke vil siden alle er rå'e.

Edit: Til Equilibrium.

Har har hørt Trollhammaren. Har Nattfød.

Endret av Cutthroat Bill
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...