Toriam Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Hovedkort asus a8n premium psu mist 550 grafikkkort xfx geforce 7800 gtx minne crucial balistixs en stk 1 gb brikke Ved å ha lest rundt på forumer satte jeg minnesiden i biosen til dette: Memclock 333 cas 3 min ras 8 ras to cas 3 row precharge time 3 row cycle time 11 row refresh 14 read to write 5 write recovery 3 1T/"t mem timing 1T SW dram over 4 G remapping disabeled HW dram over 4 G remapping disabeled Jumperfree settings: cpu freq 230 ddr volt 2,8 cpu multi 11 cpu volt 1,45 alle andre settings er default Farcry 64 bit fryser på cutscreens og noen ganger på loading av en ny modul(skjer altid den første gangen jeg kommer det, så dette er nok en sill bugg?) Men det er småtteri... Ved torture test i prime 95, med valg blend satt. finner den en feil etter etpar minutter på dette oppsette. Det kan vel ikke være bra... Jeg vet ikke hvilke deler folk brukerav dette programmet så det var et skudd i mørke. Maskinen reboota selv etter at jeg starta opp adobe photshop, så da satta jeg alt til auto og he sitter jeg og ber om hjelp til å kansje hjelpe patetiske lille meg til å få noe nlunde stabil maskin. Har de siste forceware of skjermkortdriverne, så de skulle ikke være en faktor. Tror jeg har fått med meg alt nå. Hvis det er andre med likt oppsett som meg så er det bare å gi lyd Endret 6. november 2005 av Toriam Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Prøvd å sette minnet til T2? Ellers taper du uansett en del minne båndbredde med å kun bruke en brikke, men dette er kanskje et ledd i en innsparing for å kjøpe en brikke til når økonomien tillater det ? Lenke til kommentar
Toriam Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Ja jeg skal kjøpe en brikke til når økonomien tillater det. Glemte å nevne at jeg har flasha biosen til 1007 T2 er forresten standard, men folk mener på at AMD ikke liker T2 at man ikke får utnytta minne godt nok da. Så nå kjører jeg på T2 med null klokking. Endret 1. november 2005 av Toriam Lenke til kommentar
Toriam Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Så det er pga av jeg bare har en minnemodul som er grunn til at klokkingen ikke går? tempen er 30-35 idle og 40'ish ved load. har en thermaltake xp120 så ikke noe i veien med tempen. Lenke til kommentar
Toriam Skrevet 6. november 2005 Forfatter Del Skrevet 6. november 2005 Jaja jeg får kjøpe en modul til da... Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 6. november 2005 Del Skrevet 6. november 2005 Om noe så burde det være lettere å klokke med en brikke enn med to. Les un0kai's Overklokkingsguide for a64 Fikk min 4400+ opp i 2,6ghz når eg skjønte kva eg skulle gjere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå