Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

windows-cd finner ikke harddisk

Anbefalte innlegg

visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne, er jo ikke et windows teknisk spørsmål.

Hei en kamerat av meg har en halvannet år gammel pc, han spurte meg om jeg kunne hjelpe han med å innstallere windows på nytt for han.

Det er ikke noe problem sier jeg og

setter inn windowscden og starter

maskinen på nytt. Men når windows-cden har lastet inn alt, får jeg beskjed om den ikke

finner noen harddisk på maskinen og derfor ikke kan innstallere windows, hva kan dette skyldes ?.

Det er jo helt ulogisk, hardisken virker jo helt fint. Hardisken står forøvrig

ikke opplistet i bios heller, bare det optiske drevet, og har bare en så den står ikke i noe RAID heller ?. Har dere noe tips til hvordan jeg skal få windows-cden til å virke, fordi OSet har blitt litt ustabilt og tregt idet siste og har lyst på et nytt og friskt operativsystem.

Håper dere kan hjelpe

hovedkortet er GA-7VT600 1394

hardisken er en vanlig 160 GB Seagate S-Ata hd

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne, er jo ikke et windows teknisk spørsmål.

Hei en kamerat av meg har en halvannet år gammel pc, han spurte meg om jeg kunne hjelpe han med å innstallere windows på nytt for han.

Det er ikke noe problem sier jeg og

setter inn windowscden og starter

maskinen på nytt. Men når windows-cden har lastet inn alt, får jeg beskjed om den ikke

finner noen harddisk på maskinen og derfor ikke kan innstallere windows, hva kan dette skyldes  ?.

Det er jo helt ulogisk, hardisken virker jo helt fint.  Hardisken står forøvrig

ikke opplistet i bios heller, bare det optiske drevet, og har bare en så den står ikke i noe RAID heller ?. Har dere noe tips til hvordan jeg skal få windows-cden til å virke, fordi OSet har blitt litt ustabilt og tregt idet siste og har lyst på et nytt og friskt operativsystem.

Håper dere kan hjelpe

hovedkortet er GA-7VT600 1394

hardisken er en vanlig 160 GB Seagate S-Ata hd

5088224[/snapback]

Du må nok legge inn S-ate driver'ne til disken på nytt også.. Ikke spør meg hvorfor.. Hadde akkurat det samme problemet for noen dager siden med en kompis sin pc... Siden vi ikke hadde driver'n tilgjengelig da, er jeg usikker på hvordan man gjør d... Men svar kommer nok ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...