Nator Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Har en trådløs ruter Netopia 3357W fra NGT, trådløs linken virker, men er ikke tilfredsstillende til spill. Så jeg tok og prøvde kablene som fulgte med i pakken, den gule skal jo virke, kobla den opp. Connection ok. Men uansett innstillinger jeg prøver, får jeg ikke internett via kabelen. Hva kan være feil, noen som vet eller har erfaringer med det samme? Lenke til kommentar
mean mean iskremmaskin Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Har samme problem. Jeg kobler i kabelen og får opp "begrenset forbindelse" Trådløs funker som bare F... Har sendt mail til nextgentel, men det er jo som å vente på at solen skal begynne å stå opp i vest... Lenke til kommentar
Nator Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Har samme problem. Jeg kobler i kabelen og får opp "begrenset forbindelse" Trådløs funker som bare F... Har sendt mail til nextgentel, men det er jo som å vente på at solen skal begynne å stå opp i vest... 5435544[/snapback] Det er virkelig kjipern, for jeg har prøvd alt. Virker for meg som DHCP+switch delen er defekt. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Har samme problem. Jeg kobler i kabelen og får opp "begrenset forbindelse" Trådløs funker som bare F... Har sendt mail til nextgentel, men det er jo som å vente på at solen skal begynne å stå opp i vest... 5435544[/snapback] Det er virkelig kjipern, for jeg har prøvd alt. Virker for meg som DHCP+switch delen er defekt. 5436304[/snapback] Hvis DHCP ikke virker skal du få opp begrenset forbindelse og gul varsletrekant men du sa koblingen var ok. Tror nok det bare er et konfigurasjonsproblem. Kan du pinge mot router, og evt mot vg.no eller noe? Lenke til kommentar
Nator Skrevet 14. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2006 Har samme problem. Jeg kobler i kabelen og får opp "begrenset forbindelse" Trådløs funker som bare F... Har sendt mail til nextgentel, men det er jo som å vente på at solen skal begynne å stå opp i vest... 5435544[/snapback] Det er virkelig kjipern, for jeg har prøvd alt. Virker for meg som DHCP+switch delen er defekt. 5436304[/snapback] Hvis DHCP ikke virker skal du få opp begrenset forbindelse og gul varsletrekant men du sa koblingen var ok. Tror nok det bare er et konfigurasjonsproblem. Kan du pinge mot router, og evt mot vg.no eller noe? 5436414[/snapback] Var en stund siden sist jeg sjekket dette, men når jeg tenker meg om så fikk jeg også en gul varseltrekant og begrenset oppkobling. Kun når jeg satte IP manuelt og alt slikt, var det ingen varseltrekant, men kunne ikke gjøre noe da heller. Har sjekket alle settings på ruteren, men har ikke funnet noe som kan "enable" switchingen hittil Lenke til kommentar
mean mean iskremmaskin Skrevet 14. januar 2006 Del Skrevet 14. januar 2006 Fikk mail av NGT idag. Må si jeg er riktig imponert over kundeservicen nå i forhold til før. svar på under 12 timer. Jeg trengte aktiveringspassordet som jeg hadde klart å miste. Husker før hvor jeg måtte sitte i telefonkø, for mailsystemet tok flere uker før jeg fikk svar. BRA NGT! Men jeg fikk ikke noe svar på dette kabelproblemet Jeg får sånn gul varselstrekant også. Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre. Lenke til kommentar
KarlAndreDalby Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Har samme problem med 3357w, men nå fungerer det. La inn Ip adresse, subnet mask gateway og dns server manuelt. DNS server adresse for NGT: 217.13.4.24 og 217.13.7.140 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå