Gå til innhold

Nytt Trådløst Nettverk *Haster*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal akuratt sende inn igjen mitt Linksys set som trådstarter refererer til. Linksys må være skammen av Cisco samlet i en avdeling. Grunnen til at jeg sender det inn, er at ruteren er ustabil, noe som er kjent med den. (USB enheten er død)

Men jeg har jo byttet i en WRT54GX mimo nå.. og da ble det andre boller.. ALDRI har jeg hatt et så DÅRLIG tråløst nett :thumbup: . Hehe, det er så latterlig at jeg må le av det :D. Overføring ifra 1 klient til en annen gjennom denne: rundt 1mb sek.. Og rekkevidda er helt lik som på WRT 54G. Det er et helt vanlig hus på landet.. og ene maskina har fri sikt frem.. ca 10 meter...

Har hatt topcom også, til lån, og den funka iallefall ikke noe dårligere enn denne MIMO saken. Menmen, alle venter på ny fw til den da. Iallefall har jeg følelsen av det etter å ha lest om den på linksysinfo.org.

Anbefaler dog Asus sine tråløse rutere, de virker bunnsolide. og 3com.

Lenke til kommentar

All erfaring jeg har tilsier at pris har noe å si. Jeg har selv en D-link ruter, DI-624+. Møkkaruter. Ustabil, fungerer når det passer den best. Har bytta den, og samme problemet med den jeg bytta til. Har også oppgradert firmware på den. Det hjalp ikke heller.

Linksys WRT54G har fått mye skryt for å være bra, men om folk har andre erfaringer, bør man jo ta hensyn til det.

En kamerat av meg har den WRT54GX Mimo ruteren, og var strålende fornøyd. Jeg har ikke fått testet den noe særlig, han hadde vist noe småproblemer med rekkevidden på den, og det var internt i et hus.

Eneste WiFi produktene jeg har bare bra erfaringer med er Cisco. De koster jo for mye for folk flest, så de er jo bare å glemme.

Asus har jeg hørt skal være bra. Ville kjøpt en Asus trådløs ruter hadde jeg vært deg. De har også USB kontakter så du kan koble WebCam, harddisk, skriver og sånt på. Det er jo bare ekstra digg.

-Chief-

Lenke til kommentar

Hei,

Kjøpte meg en Belkin ruter på Elkjøp og er storfornøyd. God rekkevidde, ruteren har gått uten restart i 6 mnd nå og alt er såre vel. I oppsettet kunne jeg tom. gjøre den om til et rent aksesspunkt og dermed slapp jeg å operere med 2 subnett som jeg gjorde tidligere. Det var tom. en boks i oppsettet jeg kunne huke av for å gjøre denne ruteren kompatibel med gammelt "b" utstyr. Grunnen til dette er at jeg hadde en del gamle "b standard" 3Com USB kort som ikke fungerte med nye "g standard" rutere helt til jeg fikk Belkin i hus!

Mao - Belkin må være midt i blinken for deg.

mvh.

muthe

Lenke til kommentar

nå skal jeg skrive noen fine ord om D-LINK. Selv sitter jeg med en DLINK DI-614+ som er stabil som et fjell. Har ingen problemer overhodet. ( untatt et men man skal ikke tukle med noe som fungerer vet dere ).

Routern er veldig enkel å stille inn, har god rekkevidde og grei hastighet selv om det bare er 802.11B. Ligger på rett under 1 Mb/s og har god rekkevidde i hele huset. Routern står i kjellern under et bord og 2 etasjer opp, på et flislagt bad, har jeg 95% dekning. den har da passert 2 gulv, et i tre og et i betong pluss en massiv vegg. fine greier. kan også sitte litt fra huset og har dekning enda.

Lenke til kommentar

802.11b sender betraktlig mye lenger enn et 802.11b punkt.

Det kommer såklart helt an på bruksområdet man har. Om man trenger hastigheten mellom maskinene, bør man gå for et punkt som har 802.11g standarden. Og om man har mye trafikk internt, kan det være gunstig å vurdere et punkt med en eller annen form for økt hastighet, helst et av de punktene som støtter 125mbit.

Om man ikke trenger hastigheten mellom maskinene, fordi man bare skal få alle maskinene på nett, er det greit nok med et 802.11b punkt. De er svært rimelig, og har god rekkevidde, grunnet den lave hastigheten.

Det belkin punktet hørtes interessant ut etter min mening. Jeg må til å skifte min rutere iallfall, og kunne godt ha tenkt meg et Aksesspunkt.

-Chief-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...