Skikongen Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hei, Har et problem med at nettverket (NextGenTel) faller ut regelmessig (se vedlagt graf fra NetLimiter). Har ingen anelse av hva det kan være. Det er tvilsomt om det er noe virus eller noe ad-ting. Kjører regelmessig ad-aware og andre tilsvarende programmer. Har en NetShop 1557 med WinXP. Spennende om jeg får noen svar på dette merkelige problemet mitt. (Håper jeg har fått lagt inn bildet...) Lenke til kommentar
Crazychip Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Det kan nok være flere årsaker. Dersom det gjelder alle maskiner du kobler til så er det nok linja di som er problemet. Ring NGT og spør om hvor langt borte du er fra sentralen. Dersom du overskrider mex grensen til DSL så er det nok DSL modemet ditt som "syncer" på nytt hele tiden. Dette kan lett skje når det er litt avstand til sentralen. Dersom du har Netopia ruter kan du telnet til ruteren å se hva som skjer. "Quick View" er en veldig informativ og live side som du kan se om DSL linken gjør sync ofte. Dette skal den jo i teorien kunne gjøre dersom du restarter den eller NGT restarter sentralen. Passord og sånt: Ny liten Netopia - bruker:ngt / passord:ChkBid114 Eldre modeler bruker:admin / passord:noway Det er noen modeler som har andre passord, men det er jo det vi har googel til Dersom dette er problemet så har du veldig få alternativer: - Lev med det. - Eller skift levrandør.(men det er godt mulig det ikke hjelper) Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Takk for flott svar - hva skal jeg se etter i "Quick View"? Lenke til kommentar
Crazychip Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Du må se etter info på DSL linken. Sitter på jobb nå og har ikke mulighet for å se på en selv. Men hvis jeg husker helt rett så er det tre linjer midt på skjermen. en for loopback, en for LAN, og en for DLS LAN linken forteller hastigheten og litta annet på den. DSL linken har en UP/DOWN prosent ting og en som forteller farten. 5000/700 f.eks alt etter hvilken linje du har. Det er der farten står som er interesangt.. Hvis den resyncer og slikt så vil det skifte fra 5000/700 til "Syncing" eller noe slikt. Lenke til kommentar
Palsam Skrevet 2. november 2005 Del Skrevet 2. november 2005 Jeg leste nettopp en epost fra NGT om at de holder på å oppgradere nettet der jeg bor (bl.a. koble meg til en nærmere sentral i Åsane). Dette kan medføre at nettforbindelsen faller ut periodevis. Verdt å sjekke opp i Lenke til kommentar
Skikongen Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Det er der farten står som er interesangt.. Hvis den resyncer og slikt så vil det skifte fra 5000/700 til "Syncing" eller noe slikt. 5092780[/snapback] Flott gleder meg til å sjekke dette. Er det da i Telnet man kontrollerer dette? Må man i så fall refreshe hele tiden da ettersom kanskje ikke skjermen oppdateres løpende etter hvordan statusen er? Eller sjekke via Web? Lenke til kommentar
Crazychip Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Nei du trenger ikke refresh. Telnet har litt bedre støtte for et "live" bilde en du får på http. Den refresher i til sesjonen får time out(ca hvert 3 sec i 1-2 min.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå