Gå til innhold

Hjemmekinoanlegg til 5000kr, hvilket ?!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det virker som du har bestemt deg før du lagde topic så jeg ser ingen grunn til å gi flere råd, lykke til.

5089167[/snapback]

Ser jo ikke sånn ut vell, nå har jeg jo komt med logitech anlegget, er intresert i hvilket som helst anlegg, men ikke til over 5000kr, det har jeg jo sakt flere ganger.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Kjøpte nettop et hjemmekinoanlegg til 2500kr på elkjøp og det skal jeg bytte.

Var greit til film, men det spilte ikke no høyt.

JVC THS33 hos Siba.no

 

Så var jeg på siba, og de anbefalte Yamaha HTIB3300, han jeg snakka me, sa det var det beste hjemmekinoanlegget de hadde som var en pakke. Og prisen var lav i forhold til andre butikker, det nevnte han på siba og.

 

Butikker:

5000,- hos Siba.no

5600,- hos Mpx.no

6000,- hos Komplett.no

7000,- hos Elkjøp

 

Yamaha er jo et bra merke, å det anlegget hadde sykt med tilkoblings muligheter også. Det var fibertilkobling mellom forsterker og dvd spiller.

 

Er dette anleget verdt 5000kr? For meg som hører på musikk og ser Dvder ?

Eller har dere noen andre anlegg å anbefale ?

 

 

http://www.elkjop.no/is-bin/intershop.stat...htib3300_mx.jpg

5087882[/snapback]

 

 

dette ser ut som en fin pakke iforhold til pris. du har sikkert hørt på den og liker du lyden ville jeg nok gått for den. yamaha er et knall merke og spiller nok fletta av f.eks argon som ble anbefalt tidligere..

 

og dette er jo en pakke med ordentlige løskomponenter så du står fritt til og oppgradere f.eks fronthøyttalerne i senere tid.

 

jeg klarer hvertfall ikke komme med noen bedre forslag som inkl forsterker, dvd og full 5.1 høyttalerpakke til 5000,-

Lenke til kommentar
Det virker som du har bestemt deg før du lagde topic så jeg ser ingen grunn til å gi flere råd, lykke til.

5089167[/snapback]

Ser jo ikke sånn ut vell, nå har jeg jo komt med logitech anlegget, er intresert i hvilket som helst anlegg, men ikke til over 5000kr, det har jeg jo sakt flere ganger.

5089179[/snapback]

Logitech Z-5500 er helt utrolig. Det "tar" det meste opp til 5.000,- hvertfall ;)

Jeg får hakeslep hver gang jeg hører hvor høyt og godt det spiller. Til 2.500,-..

Det kan nesten måle seg med mitt surround til 18.000,- :ermm:

 

Men du går glipp av oppgraderingsmuligheter, ikke at Yamaha-anlegget florerte av det da.

Om det er oppgradering du vil ha, ville jeg girt opp et par hakk på prisen.

Eller kjøpt Z-5500 nå, spart de 2.500,-, og kjøpt noe enormt senere.

(Penger spart er penger tjent)

Men Z-5500 skal holde for de fleste.

 

Jeg har anbefalt Logitechen til ca. 40stk. den siste uken. Bør roe meg ned..

Lenke til kommentar
Logitech Z-5500 er helt utrolig. Det "tar" det meste opp til 5.000,- hvertfall ;)

Jeg får hakeslep hver gang jeg hører hvor høyt og godt det spiller. Til 2.500,-..

Det kan nesten måle seg med mitt surround til 18.000,- :ermm:

 

Men du går glipp av oppgraderingsmuligheter, ikke at Yamaha-anlegget florerte av det da.

Om det er oppgradering du vil ha, ville jeg girt opp et par hakk på prisen.

Eller kjøpt Z-5500 nå, spart de 2.500,-, og kjøpt noe enormt senere.

(Penger spart er penger tjent)

Men Z-5500 skal holde for de fleste.

 

Jeg har anbefalt Logitechen til ca. 40stk. den siste uken. Bør roe meg ned..

5089375[/snapback]

 

logitech spiller godt det ja, men du har litt begrensa med tilkoblingsmuligheter og oppgraderingsmuligheter. yamaha pakken har jo like mye oppgraderingsmuligheter som ethvert ordentlig hjemmekino anlegg. yamaha pakken er nok mest brukervennlig, lydmessig tror jeg nok at de stiller ganske likt, men logitech har nok en god del mere trøkk.

Lenke til kommentar
Ville ærlig talt aldri kjøpt det settet da det er (etter info jeg finner) fulltone elementer.

For at høyttalere skal være noe særlig så bør det være separate elementer for bass, mellomtone, og diskant, noe det settet ikke har...

5088517[/snapback]

Slike påstander er for dumt å komme med. Akkurat det setter du refererte til over er neppe noe særlig å satse på, det har du nok rett i. Men den påstanden at for at en høyttalere skal være noe særlig, så bør det være separate elementer for bass, mellomtone og diskant er helt på jordet. Men kan ikke avgjøre noe slikt på denne måten. Delefilteret i en høyttalere gir ikke bare fordeler, det gir mange bakdeler også. Ting som må rettes opp i delefilteret. Gode delefilter er gjerne svindyre og gjør produktet dyrt deretter. Det er ikke for ingenting at Fostex (en av de virkelig gode høyttalerprodusenter) gjerne designer hornhøyttalere med fulltoneelementer. At disse høyttalerne blir billige som byggesett er heller inger ulempe...

 

Litt off-topic, men være forsiktig hva du anbefaler og hvorfor...

Lenke til kommentar
Ville ærlig talt aldri kjøpt det settet da det er (etter info jeg finner) fulltone elementer.

For at høyttalere skal være noe særlig så bør det være separate elementer for bass, mellomtone, og diskant, noe det settet ikke har...

5088517[/snapback]

Slike påstander er for dumt å komme med. Akkurat det setter du refererte til over er neppe noe særlig å satse på, det har du nok rett i. Men den påstanden at for at en høyttalere skal være noe særlig, så bør det være separate elementer for bass, mellomtone og diskant er helt på jordet. Men kan ikke avgjøre noe slikt på denne måten. Delefilteret i en høyttalere gir ikke bare fordeler, det gir mange bakdeler også. Ting som må rettes opp i delefilteret. Gode delefilter er gjerne svindyre og gjør produktet dyrt deretter. Det er ikke for ingenting at Fostex (en av de virkelig gode høyttalerprodusenter) gjerne designer hornhøyttalere med fulltoneelementer. At disse høyttalerne blir billige som byggesett er heller inger ulempe...

 

Litt off-topic, men være forsiktig hva du anbefaler og hvorfor...

5090605[/snapback]

Å komme med PA høyttalere for å grunne at fulltone elementer er like bra som separate passer ikke helt inn da de aller fleste ikke vil ha PA i stuen sin.

Skal tilstå at det finnes fulltone elementer som faktisk er bra (blant annet BOSE), men det er ikke billig i forhold til hva man må betale for bra høyttalere med separate elementer, og det er ytterst få bra høyttalere med fulltoneelementer på markedet til vanlige folk..

Står for hva jeg sa, pga tips jeg gir gjelder den vanlige bruker, ikke spesielt interresserte som kjøper anlegg i prisklasser godt over hva den normale bruker gjør..

Lenke til kommentar

Nå har du antatt noe du ikke vet igjen. Hornhøyttalere er ikke nødvendigvis PA. Det finnes mange billige høyttalere som baserer seg på fulltoneelementer og som er bygd etter hornprisippet.

 

Se blant annet her for en høyttaler som er billig. Det kostet omtrent 3000,- for elementer fra USA (med flyfrakt og moms). MDF platene koster ikke all verden. Alt i alt får man et par virkelig gode høyttalere for 4500-5000,- hvis man bygger de selv og har verktøy fra før...

 

Dette er i høyeste grad høyttalere for den vanlige bruker. Det er bare synd at ikke flere har fått opp øyene for hvor mye man kan spare ved å bygge selv...

 

Disse høyttalerne overgår mine egne høyttalere til 15000,- som er modifisert hos Eltek i Oslo, en høy gang. Det neste er at jeg importerer elementer og starter å bygge. Verktøyene ligger klare...

Endret av Lydfreak
Lenke til kommentar

Har laget hornbass høyttaler, noe av det sykeste jeg har gjort. Det var et skoleprosjekt på fritiden mens jeg gikk på gk elektro. Kassen var utrolig svær, men lyden var ikke å klage på for å si det sånn. Ettervært solgte jeg dem, og kjøpte cv clsc 12"s og CV skal være kjent for bass, men de sugde rett å slett iforhold til hornbass høyttalerene mine ble drittskuffa.

 

Så kvittet jeg meg med de også og bestemte meg for å kjøpe hjemmekino i dali. Selv om bassen der er helt grei, men etter jeg fikk clsc 15" sub begynner det å ligne noe igjen. Men hornbassen kunne nok spilt enda bedre/dypere enn clsc 15" suben hvis jeg bare hadde hatt kraftignok effektforsterker :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...