Gå til innhold

Hjemmekinoanlegg til 5000kr, hvilket ?!


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Kjøpte nettop et hjemmekinoanlegg til 2500kr på elkjøp og det skal jeg bytte.

Var greit til film, men det spilte ikke no høyt.

JVC THS33 hos Siba.no

 

Så var jeg på siba, og de anbefalte Yamaha HTIB3300, han jeg snakka me, sa det var det beste hjemmekinoanlegget de hadde som var en pakke. Og prisen var lav i forhold til andre butikker, det nevnte han på siba og.

 

Butikker:

5000,- hos Siba.no

5600,- hos Mpx.no

6000,- hos Komplett.no

7000,- hos Elkjøp

 

Yamaha er jo et bra merke, å det anlegget hadde sykt med tilkoblings muligheter også. Det var fibertilkobling mellom forsterker og dvd spiller.

 

Er dette anleget verdt 5000kr? For meg som hører på musikk og ser Dvder ?

Eller har dere noen andre anlegg å anbefale ?

 

 

htib3300_mx.jpg

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I denne prisklassen er nok ikke det dummeste valget. Bare husk at Yamaha leverer SKRYTE watt og at ikke dette kan sammenlignes med f.eks Nad og andre dyrere merker. Denon har også et anlegg sånn omtrent i din prisklasse på Hifi-Klubben . Mens ditt anlegg skriker plastikk er dette trekasser og ser mere robust og ordentlig ut. Selv om forsterkeren oppgir mindre watt ville det ikke overasket meg om den er like kraftig.

Lenke til kommentar

Hadde gått for noe som disse: link1 + ett av eltax settene + en av eltax subbene

Selv om det er eltax høyttalere og de har et dårlig rykte så blir dette bedre enn de fleste pakkesett...

Vil anbefale Eltax Avantgarde settet da det er av høyere kvalitet enn de fleste andre eltax høyttalerne pluss de ser skikkelig bra ut, og en av atomic subbene da de faktisk gir bra lyd for pengene og har også vunnet tester..

Lenke til kommentar

me sattelitter tenker jeg høytalere på 2" å diskant som står å hyler...

 

Å den "plastikk-lyden" som ofte kommer av disse...

 

Men, er jo imponert over pakker til 5k, det er jo komplett sett, å prisen pr.komponent er jo veldig lav.!

Så settene er bra i forhold til pris, ingen tvil, men å spille høyt å pent derimot, det har jeg aldrig hørt fra slike sett... :p

Lenke til kommentar

Takk for mange innlegg, men hadde ikke tenkt å betale noe mer enn 5000kr. Men siden det er det beste anlegget på siba, i pakke, og at det koster 7000 på elkjøp, så burde det være godt, selv om det er bedre anlegg, at jeg lixom får mye for pengene, men jeg tror jeg kjøper det å sjekker det ut, er jeg missfornøyd, bytter jeg det.

Lenke til kommentar
BTW kommentaren var ikke til ditt innlegg, var til det første...

Det du linker til ser bra ut...

 

hvis du mente dette høyt. settet : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307655&cks=PLC

Trekasser (håper jeg), fordi om det står bøk så kan d være folien på plasten, man vet aldri... :p

 

PS, klokka er 05.00, derfor dumme innlegg.... :p

5088445[/snapback]

 

Behøver ikke låte dårlig selv om det er foliert...Dali har mange folierte modeller de, og låter unektelig bra etter prisen

Lenke til kommentar
BTW kommentaren var ikke til ditt innlegg, var til det første...

Det du linker til ser bra ut...

 

hvis du mente dette høyt. settet : http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307655&cks=PLC

Trekasser (håper jeg), fordi om det står bøk så kan d være folien på plasten, man vet aldri... :p

 

PS, klokka er 05.00, derfor dumme innlegg.... :p

5088445[/snapback]

 

Behøver ikke låte dårlig selv om det er foliert...Dali har mange folierte modeller de, og låter unektelig bra etter prisen

5088491[/snapback]

Helt enig der, de aller fleste høyttalere (både bra merker og dårlige) er vanligvis folierte..

Lenke til kommentar
Takk for mange innlegg, men hadde ikke tenkt å betale noe mer enn 5000kr. Men siden det er det beste anlegget på siba, i pakke, og at det koster 7000 på elkjøp, så burde det være godt, selv om det er bedre anlegg, at jeg lixom får mye for pengene, men jeg tror jeg kjøper det å sjekker det ut, er jeg missfornøyd, bytter jeg det.

5088484[/snapback]

Ville ærlig talt aldri kjøpt det settet da det er (etter info jeg finner) fulltone elementer.

For at høyttalere skal være noe særlig så bør det være separate elementer for bass, mellomtone, og diskant, noe det settet ikke har...

Lenke til kommentar
Takk for mange innlegg, men hadde ikke tenkt å betale noe mer enn 5000kr. Men siden det er det beste anlegget på siba, i pakke, og at det koster 7000 på elkjøp, så burde det være godt, selv om det er bedre anlegg, at jeg lixom får mye for pengene, men jeg tror jeg kjøper det å sjekker det ut, er jeg missfornøyd, bytter jeg det.

5088484[/snapback]

Ville ærlig talt aldri kjøpt det settet da det er (etter info jeg finner) fulltone elementer.

For at høyttalere skal være noe særlig så bør det være separate elementer for bass, mellomtone, og diskant, noe det settet ikke har...

5088517[/snapback]

Hm men jeg har ikke sett et annet anlegg til 5000,- enda som er noe bedre.

Å jeg trenger heller ikke den klareste lyden, siden du nevner det meg egen mellomtone og diskant. Det andre anlegget til 2500kr jeg hadde, det var bra til film i mine ører iforhold til 2.1 anlegget mitt, men så skal jeg jo også bruke anlegget til musikk osv, å det var en fin bass på Yamaha anlegget når jeg hørte det på siba. Å utrolig klar lyd også.

Men det jeg er ute etter, er om det er et dårlig kjøpt til 5000,-

Lenke til kommentar

5400kr + frakt om du tar Tangent surroundsett med matchende sub, noe som sikkert lønner seg med tanke på alle gebyrene siba tar når du bestiller der..

Og det blir garantert bedre lyd av det enn Yamaha anlegget...

 

Edit: men om du egentlig ikke ønsket råd men en "bekreftelse" på kjøpet ditt så er dette bortkastet topic..

Endret av nahojdat
Lenke til kommentar
5400kr + frakt om du tar Tangent surroundsett med matchende sub, noe som sikkert lønner seg med tanke på alle gebyrene siba tar når du bestiller der..

Og det blir garantert bedre lyd av det enn Yamaha anlegget...

 

Edit: men om du egentlig ikke ønsket råd men en "bekreftelse" på kjøpet ditt så er dette bortkastet topic..

5088994[/snapback]

Hm..

Hørtes litt rart ut, tror jeg har hørt den subben før, å den spilte ikke no bra.

Yamaha er jo et godt merke, og jeg kjøper jo anlegget på siba, i butikken, for 5000,- .

Men jeg hadde ikke tenkt å bruke over 5000kr, begynte jo først på 2500kr.

 

Men jeg tror jeg kjøper Yamaha anlegget og tester det å ser om jeg blir fornøyd. Det jeg egentlig ser etter mest, er egentlig at subben gir go trøkk, å det kjente jeg på yamaha anlegget.

 

 

Har sett litt på Logitech Z-5500 5.1 til 2500,- . Da kobler jeg det til pcen, og bruker dvd spilleren i pcen, å kjører filmer og alt. Og jeg føler jeg får mer lyd ut av det enn Yamaha anlegget, men kansje jeg tar helt feil.

 

00102198.jpg

 

Noen som kan si noe om dette anlegget?

 

Men hvordan er lyden i det iforhold til skjikkelige 5.1 anlegg og yamaha anlegget ? Det logitech anlegget har ihvertfall fått enorm anbefaling.

Har selv Logitech Z-2300 2.1, og er helt sykt fornøyd, den bassen er sykt god, og samme med satelittene. Den subben, den slo nesten en yamaha sub jeg lånte som kostet 4000kr ny. Så subben til z-5500 burde jo være bedre, pga mer watt.

 

EDIT: BILDE

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...