Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Tråløst nettverk - stråling?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et kjapt spørsmål til godtfolket.

Hvilken type signaler brukes i et helt ordinært trådløst hjemmenetverk (Internett)

Er det radiobølger. Eller lettere sagt, lav eller høy frekvente signaler?

5087803[/snapback]

Typisk 2.4 GHz, elektromagnetisk. Kall det gjerne radiobølger. Samme frekvensområde som f eks Microbølgeovn (en bekjent er lettere irritert på naboens Micro da den utfører DoS-angrep på det trådløse nettet :hmm: ), enkelte bilalarmer for ikke å snakke om blåtann. Hvis de er redde for strålingen fra trådløst nettverk kan jeg anbefale dem en av blokkene her i byen :)

Lenke til kommentar

Akkuratt.

Det anbefales å holde avstad fra en microbølgeovn under bruk. Om det virkelig er dokumentert skadevirkning av å stå å "se inn vinduet" mens kyllingen blir god og varm, vet jeg ikke.

En kan vel trekke den konklusjonen at det mulig kan være skadelig å sitte med senderen på fanget i timesvis.

Avstandsloven gjelder vel også her. (Jo lengere avtad - mindre stråling)

Om mine naboer blir beroliget av dette, vet jeg dog ikke

Endret av ullevål
Lenke til kommentar

Siste forskningen utført av Statens Strålevern antyder at det ikke er strålingen fra mobiltelefonen som gjør deg varm i øret (for lav energi), men det at det å holde mobilen tett intil øret i seg selv, gir en varmefølelse.

Batteri og elektronikken avgir også varme ved bruk.

Det blir ikke varme pølser av 0,03W!

Lenke til kommentar
Det blir ikke varme pølser av 0,03W!

5088795[/snapback]

Det var nok helst det trådløse nettet han snakket om i så fall med den effekten, ikke Microen. Forresten, pølser i Micro kan bli en interessant affære dersom man ikke tenker seg om :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...