ullevål Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hei. Et kjapt spørsmål til godtfolket. Hvilken type signaler brukes i et helt ordinært trådløst hjemmenetverk (Internett) Er det radiobølger. Eller lettere sagt, lav eller høy frekvente signaler? (Noen av naboene er redde for stråling.) Takk Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 802.11b og g jobber rundt 2.4GHz. Så det er nokk snakk om radiobølger som er relativt høyfrekvente. Lenke til kommentar
roac Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Et kjapt spørsmål til godtfolket.Hvilken type signaler brukes i et helt ordinært trådløst hjemmenetverk (Internett) Er det radiobølger. Eller lettere sagt, lav eller høy frekvente signaler? 5087803[/snapback] Typisk 2.4 GHz, elektromagnetisk. Kall det gjerne radiobølger. Samme frekvensområde som f eks Microbølgeovn (en bekjent er lettere irritert på naboens Micro da den utfører DoS-angrep på det trådløse nettet ), enkelte bilalarmer for ikke å snakke om blåtann. Hvis de er redde for strålingen fra trådløst nettverk kan jeg anbefale dem en av blokkene her i byen Lenke til kommentar
ullevål Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Akkuratt. Det anbefales å holde avstad fra en microbølgeovn under bruk. Om det virkelig er dokumentert skadevirkning av å stå å "se inn vinduet" mens kyllingen blir god og varm, vet jeg ikke. En kan vel trekke den konklusjonen at det mulig kan være skadelig å sitte med senderen på fanget i timesvis. Avstandsloven gjelder vel også her. (Jo lengere avtad - mindre stråling) Om mine naboer blir beroliget av dette, vet jeg dog ikke Endret 31. oktober 2005 av ullevål Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Det er kun ca 0,03W mikrobølgeeffekt vi snakker om. Du må nok plassere antennen inne i hjernen for å få noen som helst virkning... Ville heller bekymre meg om mobiltelefon som sender med adskillig høyere effekt og som vanligvis er 'limt' inntil øret Lenke til kommentar
ullevål Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Siste forskningen utført av Statens Strålevern antyder at det ikke er strålingen fra mobiltelefonen som gjør deg varm i øret (for lav energi), men det at det å holde mobilen tett intil øret i seg selv, gir en varmefølelse. Batteri og elektronikken avgir også varme ved bruk. Det blir ikke varme pølser av 0,03W! Lenke til kommentar
roac Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Det blir ikke varme pølser av 0,03W! 5088795[/snapback] Det var nok helst det trådløse nettet han snakket om i så fall med den effekten, ikke Microen. Forresten, pølser i Micro kan bli en interessant affære dersom man ikke tenker seg om :!: Lenke til kommentar
ullevål Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Fant utdypende informasjon om problemstillingen her. Anbefaler alle å lese den: http://www.nrpa.no/fpinternet/Tema/wlan.ht...?target=fraMain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå