Gå til innhold

bærbar i bilen, få partert maskinen.

Alfdan

Anbefalte innlegg

Jeg har skrudd fra hverandre dataen.

Hadde håpet det bare var vanlige kabler, for skjermen skal moddes inn i dæsj'n.

Men skal ha resten i hanskerommet.

Som fryktet var kablene "flate" om dere forstår.

Kan jeg kutte, skrape til kontakt flate, og lodde vanlige kabler i mellom.

Funker det eller blir det for mye motstand? - Bedre måte?

Mvh Alf

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har skrudd fra hverandre dataen.

Hadde håpet det bare var vanlige kabler, for skjermen skal moddes inn i dæsj'n.

Men skal ha resten i hanskerommet.

Som fryktet var kablene "flate" om dere forstår.

Kan jeg kutte, skrape til kontakt flate, og lodde vanlige kabler i mellom.

Funker det eller blir det for mye motstand? - Bedre måte?

Mvh Alf

5087799[/snapback]

Bump

Lenke til kommentar
Bump

5088335[/snapback]

Så så, les dette:

Bumping er posting i gamle tråder, slik at de skal komme lengre opp på lister over de siste postede meldingene. Dette blir gjort av enkelte, og slike meldinger inneholder ofte bare "*bump*". Dette vil i første forsøk bli slettet, men hvis brukeren fortsetter bumpingen kan stenging av tråder og advarsler bli brukt. En har likevel lov til å svare på sine egne tråder, dersom en har ny informasjon å komme med. Bumps av typen ”*bump*” tillates i den grad at det går minimum 24 timer mellom hver slik post og maksimalt to stykker sammenlagt.

Lenke til kommentar

Er det ein bærbar du har demontert? Dersom det er det så er eg veldig usikker kor godt det er å lodde på flatkabelen som går frå maskina og opp i skjermen. Har aldri prøvd det, og trur dersom eg skulle gjort det måtte det vært på ei maskin som det ikkje var så nøye med. Kanskje det er mogleg å få tak ei gammal maskin som er øydelagt, og prøve på den fyrst?

Vanlegvis så er jo desse flatkablane kobla til i spesielle tilkoblingar berekna for dette på hovedkorte. Eg ville undersøkt om det var mogleg å få tak i ein slik tilkobling for å montere den på enden av flatkabelen, og lodde ledning på loddepunkta på tilkoblinga. På hovedkortet ville fyrst forsøkt å feste den i tilkoblingen for flatkabelen, tvilsomt om det går, eller så ville eg ha lodda den fast på hovedkortet.

Dette er synsing og det er vanskeleg å gje eksakt svar når eg ikkje kan sjå det eller forsøke meg litt fram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...