RadivS Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Kjøpte 350D i dag, og har en 20" iMac som jeg og kona skal bruke til å bearbeide bildene på. Vi er nybegynnere innen redigering av bilder og har før bare lastet bildene fra vår Fuji Finepix F401 inn i Macen og ikke gjort så mye mer med de. Kona er ivrig scrapper og har lyst til å gjøre litt mer krumspring med bildene etterhvert og vi har derfor følgende spørsmål: Med kameraet fulgte det såvidt jeg har skjønt med to programmer som kan redigere bildene; Canon sitt Digital Photo Professional i tillegg til Photostudio 4.3 for mac, i tillegg har vi jo iPhoto på macen. Det var også med noe som het Canon ImageBrowser og Canon CameraWindow. Noen som kan guide oss til hva som er best og enklest i bruk av disse, hva de kan gjøre og om det er godt nok ? Hvis det ikke skulle være godt nok, hva er da den beste løsningen ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 3. november 2005 Del Skrevet 3. november 2005 Om det er godt nok, kommer helt an på deres behov. Men prøv begge, og hvis de ikke oppfyller deres krav, ville jeg investert i Adobe Photoshop Elements. Versjon 3.0 er vel nyeste nå, og den er meget bra tross lav pris. Lenke til kommentar
the_fire Skrevet 29. desember 2005 Del Skrevet 29. desember 2005 Du har sikkert funnet ut av dette for lenge siden, men jeg annbefaler virkelig Canon sitt Digital Photo Professional til raw-format bilder. På pc fungerer dette kjempefint, spesielt om man bruker programmet til å redigere fargetemperatur (wb) og lysstyrke (brightnes). Om du skal fjerne røde øyne o.l. vil jeg annbefale Photoshop. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå