Burning Up Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Har en P4 2.0 Northwood (med en Zalman CNPS6500BALCU kjøler på, viften går på full spiker) og et Abit BL7-Raid hovedkort.Har brukt artic silver 3. Prosessoren har en idle temp på ca. 50 grader og hovedkortet ligger på 30 grader. Romtemp. er på ca 25. Temperaturene er lest ut fra Hardware Doctor og bios. Det merkelige er at kjøleren ikke kjennes så varm ut. Lenke til kommentar
ritz00 Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 maxload??? den kan jo vise feil. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Var litt varmt, men ikke noe å bekymre seg over - har samme vifta selv og kan vel ikke si jeg er spesielt fornøyd med den... Lenke til kommentar
Burning Up Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 Max load temp (etter 5 min med Cpu Stability test 6.0): hovedkort: 38 grader CPU: 61 grader Lenke til kommentar
muv Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 kjøpte du den boxed? hvis,vilken temp. hadde du med boxed kjøleren? prøv å mål tempen medandre programmer. min 2GHz P4 NW er på 50C load, men kjøleribba er ikke noe var :sad: Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 om tempen er høy men kjøleribben er "kald" så har det nok med dårlig kontakt mellom CPU og ribbe.. vri litt på den.. ny kjølepasta? Men heat-sensors har en tendens til å vise de villeste remperaturer da... Lenke til kommentar
Burning Up Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 Med Boxed vifta var temperaturen noen grader varmere. Har nå testet temperaturen med flere andre program, temp'en er den samme. Lenke til kommentar
muv Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 det beste er vel kjøleblokker som blir festet med skruer... Lenke til kommentar
jevel Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Hvordan man fester kjøleren har null å si for ytelsen... -KJ Lenke til kommentar
muv Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 nei, men da er det vel større sjangse for å få best mulig kontakt med cpu. eller? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 jevel: Jeg håper du tenkte litt over hva du egentlig skrev? Så klart har det noe å bety hvordan du fester kjøleren ... Har den ikke ordentlig kontakt, vil ikke kjøleren ha spesielt mye hensikt da?... Lenke til kommentar
jevel Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Let me rephrase that: Festeanordningen har null og si for effekten. (Klips, 4 skruer i hull rundt socket eller Thermal Epoxy, etc.) Så lenge ribba ligger plant på CPU core som den er ment å gjøre, vil ribba yte opp mot maksimalt. -KJ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå