Gå til innhold

(AMD) DUALCORE lag fix *OPPDATERT*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har lignende oppsett som dg Breiker. Har ikke hatt noen problemer med spill foreløpig, bortsett fra The Godfather.

Når jeg starter spillet, slår skjermen seg av, og intromusikk og menymusikk kan høres fra høytalerne.

Alt-tabber jeg tilbake til windows slår skjermen seg på igjen.

Er usikker på hva dette kan komme av... :hmm:

Lenke til kommentar

Hei. jeg har nå kanskje tenkt til å gå til innkjøp av en dual core cpu( x2 3800+)..

Men lurer litt på et par ting.. mulig dette er feil sted å spørre men prøver for det..

De spillende som kjører" glatt" i dualcore.. eks bf2. vil jeg få høyest fps med en athlon 64 3700+ eller en x2 3800+ da? benytter spilletr begge kjernene? eller bare en av de( så det yter som om det var en amd 64 3200+)?

Håper noen har et svar å komme med;)

Lenke til kommentar
De spillende som kjører" glatt" i dualcore.. eks bf2. vil jeg få høyest fps med en athlon 64 3700+ eller en x2 3800+ da? benytter spilletr begge kjernene? eller bare en av de( så det yter som om det var en amd 64 3200+)?

5948671[/snapback]

X-bit labs har en artikkel som viser hvordan de forskjellige prosessorene yter i BF2, og i oversikten ser man at en A64 3500+ yter bedre i BF2 enn en X2 3800+. Dermed vil vel en A64 3700+ yte enda bedre regner jeg med. Men BF2 benytter jo kun den ene kjernen fordi det ikke støtter dual core vel å merke.

For å se hva man kan forvente av spill som faktisk STØTTER dual core, kan man se på denne artikkelen fra Firingsquad.com hvor de tester Quake IV både med og uten støtten for dual core aktivert, og man sammenlikner også en X2 3800+ mot en "vanlig" A64 3800+. Quake IV er jo et av de aller første spillene som støtter dual core foreløpig (via en patch), så det kan jo godt hende fremtidige spill vil dra enda mer nytte av dual core enn det man ser her. :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har da testet Play Ghost Recon Advanced Warfighter Demo på mitt system og jeg har en rekke problemer.

Nå skal det merkes at det er en demo som er langt fra ferdig. Jeg har store problemer med lagg ved bruk av dualcore. Og litt mindre lagg ved bruk av en kjerne. Noe som er veldig snodig. Noen som testet Play Ghost Recon Advanced Warfighter Demo enda på et dualcore system? eller singelcore?

Lenke til kommentar

Jeg har testet den demoen på min Opteron 175-baserte PC (dual core), og der fungerte det helt knirkefritt i allefall. Sånn bortsett fra at jeg ikke likte gameplayet noe særlig da, men det kan vel ikke prosessoren få skylden for. ;)

Lenke til kommentar

For øyeblikket har jeg et Club3D X1900XTX i maskinen (det var dette jeg testet demoen med selvsagt), noe som forøvrig minner meg på at jeg må oppdatere maskinvareinformasjonen i profilen min. :whistle:

Skal gjøre det med det samme.

edit: Der var profilen oppdatert.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...