WhiteFire Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Noen som vet om et pakkeprogram som støtter dual core? Lenke til kommentar
audhage Skrevet 15. februar 2006 Del Skrevet 15. februar 2006 Vel, jeg har ikke lest alle 7 sidene, meg jeg kan i alle fall nevne at Act of War: Direct Action fungerer med dualcore, det kjipe er bare at alt i spillet går dobbelt så fort. Sett permanent affinity på CPU0 eller 1 så fungerer det med vanlig hastighet. Systemet det er testet på er Opteron 165 "stock" og POV 7800GTX 256mb og 2Gb Corsair. Mvh Audun Hagen Lenke til kommentar
Roug Skrevet 17. februar 2006 Del Skrevet 17. februar 2006 Får ikke Sim City 4 og Rush Hour til å fungere ordentlig da :S Får ikke fram tekst i menyen, så kan ikke se hva jeg velger, prøvd å sette på 1 cpu, men det hjalp ikke Hadde samme problem med x2 men da fungerte det å sette på 1 cpu! :S Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 27. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2006 festhk: hmm. har ikke hørt om noen men alle funker fett her. går for å pakke ut og inn .rar filer. ( winrar ) audhage: har du testet cpu drivern fra ms ( se side 6 eller 7 ) der er det link. kan hjelpe. samme gjelder deg roug.. har hatt så mye å gjøre i det siste så jeg har ikke hatt tid til å svare Lenke til kommentar
Licht Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Hm, vet ikke om dette har blitt nevnt eller ikke, men det ser ikke ut til at nyere Bioware-spill ikke klarer DualCore uten at du skrur av den virtuelle CPU-en. Enten går det latterlig fort, eller så går det som sirup. Dette er tilfellet i både Neverwinter Nights og Knights of the Old Repuplic II. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Dette er tilfellet i både Neverwinter Nights og Knights of the Old Repuplic II. 5672537[/snapback] Hmmm... Det var rart, for Neverwinter Nights går heilt som normalt hjå meg... Lenke til kommentar
N_M_V Skrevet 27. februar 2006 Del Skrevet 27. februar 2006 Dette er tilfellet i både Neverwinter Nights og Knights of the Old Repuplic II.5672537[/snapback] NWN virker bra hos meg, (ser nesten ut som den bruker begge kjernene.) Rainbow6: LockDown virker også bra på dual (hos meg) Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Hva gjør winlauncher egentlig? Lenke til kommentar
Juke Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 (endret) Winlauncher brukes for å sørge for at en gitt applikasjon (gjerne et spill) kun får tilgang til én bestemt kjerne, f.eks. Du kan definere at en gitt fil aldri får tilgang til andre kjerner/prosessorer enn kjerne 1 f.eks, så lenge du starter den filen gjennom Winlauncher vel og merke. Winlauncher husker innstillingene for hvert spill fra gang til gang, siden du definerer en profil for hvert enkelt spill. Du slipper da å benytte mer vriene metoder som å endre på selve startfilen til et spill dersom du kun vil benytte én kjerne, siden Winlauncher setter disse innstillingene automatisk hver gang du starter spillet. Egentlig ganske genialt. Endret 9. mars 2006 av Juke Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Jess. Hørtes supert ut:) Fikk problemer når jeg innstallerte Amd cpu fix og Microsoft dualcore greia. Fikk blåskjerm hele tiden, og måtte formatere:( Lenke til kommentar
Licht Skrevet 9. mars 2006 Del Skrevet 9. mars 2006 Dette er tilfellet i både Neverwinter Nights og Knights of the Old Repuplic II.5672537[/snapback] NWN virker bra hos meg, (ser nesten ut som den bruker begge kjernene.) Rainbow6: LockDown virker også bra på dual (hos meg) 5672682[/snapback] Hm. Jeg leste i gjennom Bioware-forumene, og jeg var ikke den eneste som hadde problemer. Alle hadde problemer med at ting beveget seg med lysets hastighet, eller som sirup, alt etter som. Det eneste alle som hadde dette problemet hadde til felles, var at de hadde en DualCore AMD-prosessor. Jeg løser problemet ved å endre affiniteten, men dog... Det er noe som ikke fungerer som det skal med Bioware og DualCore, iallefall. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 10. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2006 hvis dere skal ha et program som setter perm affinity så sjekk første siden. første post tilogmed Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 hva mener du med at man skal ta sikkerhets kopi av EXE filen? og hvilken EXE fil mener du? Lenke til kommentar
Juke Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 hva mener du med at man skal ta sikkerhets kopi av EXE filen? og hvilken EXE fil mener du? 5758192[/snapback] Det er snakk om .exe-filen man starter spillet med, hvis du tenker på det som står uthevet med rød skrift i den første posten i denne tråden. Men jeg vil anbefale deg å benytte WinLauncher istedet, jeg tror det er en enklere metode, pluss at du da slipper å endre på noen av spillets filer i det hele tatt. Du finner en nedlastingslink til WinLauncher under punkt 4.0.1 Programvare i den første posten. Hvis du lurer på hva dette programmet gjør, kan du lese min forrige post i denne tråden, der har du en kjapp beskrivelse. Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 tusen takk dette fixa alt nå funker det å bare bruke en kjerne på de spillene jeg vil Lenke til kommentar
Xar0n Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) jeg vil legge til 4 spill til på spill som ikke er støttet av dual core amd athlon 3800+ 1. GTA: San Andreas(hakker sinnsykt) 2. Rome Total War 3. Rome Total War: Barbarian Invasion 4. Medal Of Honnor: Allied Assault Endret 15. mars 2006 av Xar0n Lenke til kommentar
Juke Skrevet 15. mars 2006 Del Skrevet 15. mars 2006 (endret) Jeg kom forresten over en alternativ måte for å deaktivere den ene prosessorkjernen, som innebærer at man på en ganske enkel måte kan tvinge Windows XP til å kun benytte én kjerne. Dette gjøres ved å føye til "/onecpu" som en sluttparameter bak en av tekstlinjene i boot.ini-filen. Det beste vil nok være å lage et oppsett for dualboot, slik at du enkelt kan velge mellom å kjøre én eller to kjerner når du starter Windows (du får opp et valg før Windows starter opp). Jeg regner med at denne metoden vil fungere bra i forbindelse med spill som ikke liker dobbeltkjerneprossorer. Nedenfor kan du få en detaljert beskrivelse på hvordan du kan gå frem. 1 - Ta en kopi av filen boot.ini (denne ligger vanligvis på c:). Fjern så skrivebeskyttelsen på originalen (boot.ini), og åpne filen i Notepad. 2 - I den siste setningen i filen står det som standard skrevet inn det hvilket operativsystem som skal startes opp (nedenfor linjen med teksten [operating systems]). I min versjon av Windows ser denne tekstlinjen ut som følger: multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn 3 - Lag en kopi av tilsvarende setning i din boot.ini, slik at samme setning står to ganger etterhverandre (på hver sin linje). NB! Bruk tilsvarende setning fra din egen boot.ini-fil, ikke kopier min. Din kan muligens variere noe fra min linje avhengig av om du kjører XP Home eller Professional f.eks. 4 - La den øverste av disse setningene forbli uforandret. Den andre setningen (kopien) kan du endre på samme måte som jeg her gjør på min, ved å forandre navnet på operativsystemet i tillegg til å legge til " /onecpu" på slutten. I mitt tilfelle ser dermed disse setningene ut som følger (har markert endringene i den andre setningen med uthevet skrift): multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition" /fastdetect /NoExecute=OptIn multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition SINGLECORE" /fastdetect /NoExecute=OptIn /onecpu 5 - Lagre filen. Neste gang du booter opp maskinen vil du få valget mellom å starte Windows på vanlig måte, eller å starte Windows med støtte for kun én kjerne aktivert. Du kan dobbeltsjekke om det funker i taskmanager - hvis det virker vil du kun få opp én graf for bruk av prosessorytelse når du starter Windows med "SINGLECORE"-valget, mens det andre valget (som er default) vil aktivere begge kjernene. Endret 16. mars 2006 av Juke Lenke til kommentar
RoosterX Skrevet 17. mars 2006 Del Skrevet 17. mars 2006 Har kjørt på en x2 amd cpu bf vietnam - dog ikke i flere dager, men ca et par timer uten problem Lenke til kommentar
Rikkely Skrevet 20. mars 2006 Del Skrevet 20. mars 2006 Har steam updatea cs 1.6 til å håndtere dualcore? Plutselig så funker det utmerket med 2 kjerner Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 20. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 20. mars 2006 njah.. saken er at det er grunnspillet som må endres. altså koden til hl. så jeg tror ikke at det er endret. men har du installert amd drivern eller lignende? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå