Opteron Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Noen som har testet Den norske ms Hotfixn? Har hørt/lest at prosessene skal gå litt glattere med hotfixn. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 skal teste den i kveld når jeg kommer hjem fra 5 timer med økonomi og ledelse. Lenke til kommentar
WhiteFire Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Har installert, men ikke fått testet den noe særlig i praksis. Den kræsjet iallefall ikke systemet Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 da er første posten blitt oppdatert Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 19. januar 2006 Del Skrevet 19. januar 2006 Er det anbefalt og installere denne hot fixen uansett? Kan ikke si jeg merker noen problemer men vet aldri... Leste man ikke skulle gjøre dette hvis man ikke merket noe. Det kunne bare skape problemer.. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2006 Er det anbefalt og installere denne hot fixen uansett? Kan ikke si jeg merker noen problemer men vet aldri... Leste man ikke skulle gjøre dette hvis man ikke merket noe. Det kunne bare skape problemer.. 5467490[/snapback] vel.. ms har jo gått ut og sagt at windows xp ikke tåler dualcore cpuer slik de burde og at det er no feil med timinga i windows. Så jeg har i hvertfall installert den nå.. Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 hmmm... kan jo ta sjansen.. ikke at jeg helt liker magefølelsen jeg fikk nå... men... tja kansje dette fikser at Ringenes herre spillet mitt starter nå slik at jeg slipper å sette den på en kjerne hele tiden.. hehe Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 hoho.. jeg installerte patchen. kjørte 3dmark06 før og etter. før: 3000 etter: 3797 har ikke gjort noe annet enn å kjøre 3dmark 06. installere hotfix'n, restarte og kjøre 3dmark 06 igjen Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 rart, fikk ikke noe høyere her. Bare helt det samme... se sig for å se min 3dmark score Lenke til kommentar
Juke Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) Jeg tror denne hotfiksen kun har noe å si hos de som bruker CoolnQuiet (PowerNow! kalles det vel på Opteron) aktivt, siden denne hotfiksen i følge noe jeg leste på nettet i går (informasjon om hotfiksen) fjerner problemer relatert til CoolnQuiet-teknologien. PCer som ikke har CoolnQuiet aktivert vil i såfall trolig ikke merke noen forskjell etter å ha installert denne hotfiksen (typisk sett er dette tilfelle hos overklokkede PCer, men det er mange andre som ikke har dette aktivert også). Det kan også forklare hvorfor noen merker forskjell, mens andre ikke gjør det. Endret 20. januar 2006 av Juke Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 (endret) ja enig. I så fall er jeg den delen som overklokker å ikke merker noen forskjell hehe. Men må si at windows glir glattere nå. Testet og gjøre mye windows ting som og slette lage nye mapper. Flytte litt filer åpne programmer samtidig.. Det gikk glatt så det skal hotfixen ha Endret 20. januar 2006 av BanAnus Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2006 alt gikk mye glattere her og jeg bruker ikke CnQ. Må testes mer grundig etterhvert. forresten BanAnus.. kjøling har du? Vurderer å klokke litt selv jeg også Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 20. januar 2006 Del Skrevet 20. januar 2006 ja må testet mer Noe jeg kan gjøre for å teste min dual cpu til randen? Et program som utnytter begge CPU.. hehe fint at du spør, jeg bruker faktisk boks kjøleren. Den er døds bra synes jeg. Den er mye mer stillegående enn noen annen kjøler jeg har hatt. Å nå som jeg har klokket opp til 2,5Ghz så ligger jeg på idle 29-32 grader og load aldri mer en 47-49 grader Det er å den kaldeste CPU`en jeg har hatt. Eneste jeg gjorde var å fjerne den goopen som lå på kjøleren å la på Artic Silver 5. Anbefales på det sterkeste! Er fornøyd til de grader her hehe (sorry hvis jeg har virket utydelig eller skrivet rart. Er døds sliten å trøtt etter en lang dag... Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 21. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2006 jeg har nemlig denne vifta her: http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=4896 pluss den medfølgende goopen.. lurer på hvor høyt jeg kan få 3800+'n min. bruker du aibooster eller sitter du og koser deg i bios? Lenke til kommentar
iStephano Skrevet 22. januar 2006 Del Skrevet 22. januar 2006 (endret) har aldri hatt noen gode erfaringer og klokke gjennom windows. + jeg synes å bruker BIOS er mere stabilt.. hehe Så ja jeg koser meg i bios. Det funker utrolig bra her. Kjører denne klokken 24/7 uten et eneste kræsj. Innstillingene mine i bios er slikt: HT x4 PCI: 33.33 PCI lock (husker ikke akkurat hva den heter nå) står på 100Mhz volt: 1,4 minne: 2.3.2.6 @ 333*250 = 416Mhz på minnet. Mine brikker er laget for å kjøre standar 433mhz så jeg har mer å gå på Er ganske fornøyd over klokken. Ingen problemer her å jeg trengte ikke volt modde så mye heller. standar er vel 1.35 å jeg tok den opp til 1,4 hehe veit ikke om brikkene dine lar seg klokke så mye men du kan teste. Er verdt det. Aldri hatt en så bra prossesor i hele mitt liv. Så det er ganske så gøy med denne dual coren! Endret 23. januar 2006 av BanAnus Lenke til kommentar
Juke Skrevet 23. januar 2006 Del Skrevet 23. januar 2006 Jeg kan nå bekrefte at Civilization IV benytter begge kjernene. Jeg testet dette på min Opteron 175 ved å la taskmanager stå åpent i Windows XP mens jeg spilte en stund, og når jeg multitasket ut og sjekket, viste det seg at begge kjernene hadde jobbet ganske aktivt en stund. Deretter endret jeg på affinity slik at spillet kun fikk lov til å bruke den ene kjernen, og etter å ha spilt en stund og sjekket igjen, viste det seg at den andre kjernen nå hadde blitt arbeidsløs, pluss at den kjernen som ble satt til å jobbe måtte jobbe ca dobbelt så hardt som tidligere. Så Civilization IV ser absolutt ut til å støtte dual core. (Jeg ser det står på listen allerede, men tenkte jeg skulle teste/bekrefte det likevel.) Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 24. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. januar 2006 veldig bra.. takk for den grunnen til at jeg visste det var at det stod i et intervju jeg leste på nettet. intervjuet var med en kjent spillutvikler Lenke til kommentar
stray Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 (endret) hehe.. svarte.. hadde skrevet feil der ja. og det er ingen til nå som har merket seg den feilen.. sorry.. my bad.. Den rette folderen skulle være c:\windows\system32\dllcache Da er den første posten lagt til. Forresten hvilken 3dmark versjon kjører du og får 7000p? 5427234[/snapback] mja d eg trodde:P jo eg brukte vel 2005 tror eg, skall prøve 06 å se. men ja jeg fikk spillet til å fungere når jeg instalerte en gammel nvidia driver, da kunne jeg kjøre fult på alt, å det var ikke no problem. men denne driveren var dårligere i vietcong 2 så jeg har dreve å stressa me å avinstalere osv å apropo spyware, Juke det kan nok stemme det, for det ble bedre når norten 06 var oppe. btw noen anbefalinger av antivirus? er vel litt feilposta men. Endret 31. januar 2006 av stray Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 hvorfor er det slik at amd cpu ene sliter i xp jeg har pentium d og kjører xp 64 bits eneste spillet som ikke funker for meg er sc:ct og det er på grunn av os Lenke til kommentar
Pels Skrevet 31. januar 2006 Del Skrevet 31. januar 2006 hvorfor er det slik at amd cpu ene sliter i xpjeg har pentium d og kjører xp 64 bits eneste spillet som ikke funker for meg er sc:ct og det er på grunn av os 5530489[/snapback] WinXP lastbehandling sliter en del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå