Jakartabebopp Skrevet 8. november 2005 Del Skrevet 8. november 2005 Jeg har ikke falt over i dualcorernes rekker enda, men detet var en skikkelig tråd med mye god informasjon om noe som ganske mange sitter med spørsmål om, så vidt jeg har skjønt. Mer av dette! Lenke til kommentar
Øssa Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Syns dette skulle blitt en sticky. Har man problemer er det jo bare å stikke innom her og følge guiden for å fikse det Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 oppdatert lista med Need For Speed Most Wanted ( støtter ) Lenke til kommentar
Bjorn Ole Skrevet 12. november 2005 Del Skrevet 12. november 2005 Kjempebra tråd, og dette var veldigt bra for en som tenker på å kjøpe Dual-Core Keep up the good work! Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 12. november 2005 Forfatter Del Skrevet 12. november 2005 takk takk. Vet ikke om moderatorer leser disse postene jeg men kanskje det hadde vært en fordel om denne var satt sticky.. tester spill for harde livet men det er ikke så lett. Låner litt spill av kompiser osv. Lurer på om jeg skal teste Theme Hospital. Leeenge siden jeg har spilt nå Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 enda et spill til listen din.. Riddick - Funker ikke.. Fin fps, men den "stutter" hele tiden, og du "flyger" bortover i en helsikes fart, og føles ut som du har 1 fps bare at det går fort.. umulig og spille Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 13. november 2005 Del Skrevet 13. november 2005 Du har ikke muligheten til å teste GTR og GT Legends med dualcore ? Vurderer å snart legge litt penger i ny maskin, så det kunne vært kjekt å vite om de fungerer greit på dualcore system.. Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 13. november 2005 Forfatter Del Skrevet 13. november 2005 skal se hva jeg får gjort. må se hvilke spill jeg har tilgang på osv. hvis demoene funker er det nesten 100% sannsynlighet for at releasen funker også.. *Magnus* har oppdatert lista med The Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay. takker Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 14. november 2005 Del Skrevet 14. november 2005 (endret) Kjempebra tråd, og dette var veldigt bra for en som tenker på å kjøpe Dual-Core Keep up the good work! 5143519[/snapback] Jo, hadde den bare vært korrekt så, har installert dualcore på flere maskiner og anbefalt hardware (x2) for flere folk, og flere av de har bf, wc3 og hl2 i daglig bruk. På ingen av disse har det vært benyttet noe som helst software for å sette affinitet heller. Å skrive en liste basert på hva kun enkeltpersoner sliter med blir helt feil. Dette blir anekdotisk bevisførsel av typen "hvis moskva-marit spiser salat så gjør salat deg feit". Jeg tror vi er på villspor her og jeg foreslår en ny tråd med metodikk som f.eks: - Når 4 personer har testet spillet på X2 eller PD og alle har store problemer eller ikke klarer kjøre det, så havner det på "funker ikke" listen. - Hvis 1 eller 2 (av 4) klarer å kjøre det, så havner det på "fungerer" listen, med en liten disclaimer om at flere må teste. - Hvis 3 eller 4 (av 4) kjører det så går det rett til "fungerer", da et eventuelt er noe annet enn at prosessoren er dual core. Endret 14. november 2005 av mad_arab Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 14. november 2005 Forfatter Del Skrevet 14. november 2005 (endret) hmm. du sier noe der. er jo mulig å endre lista også. men jeg er med på en slik liste som du nevner der. Går jo også an å utvide den med hvilken cpu type man har. f. eks at flere som f. eks har x2 3800+ må teste før man finner ut om spillet faktisk støtter dualcore eller kun fungerer. men da trenger vi 4 frivillige som kan teste forskjellige spill samtidig. og som klarer å gjøre dette skikkelig. jeg er i hvertfall med Endret 14. november 2005 av Breiker Lenke til kommentar
skyline Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 hmm. du sier noe der. er jo mulig å endre lista også. men jeg er med på en slik liste som du nevner der. Går jo også an å utvide den med hvilken cpu type man har. f. eks at flere som f. eks har x2 3800+ må teste før man finner ut om spillet faktisk støtter dualcore eller kun fungerer. men da trenger vi 4 frivillige som kan teste forskjellige spill samtidig. og som klarer å gjøre dette skikkelig. jeg er i hvertfall med 5150606[/snapback] Jeg kan også være med på dette. Har Opteron 165 Dual Core. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 26. november 2005 Del Skrevet 26. november 2005 kan alltids være meg jeg og.. så lenge jeg har spillene som testes x2 4800+ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 kan noen teste om farcry fungerer på dual-core. Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 kan noen teste om farcry fungerer på dual-core. 5214375[/snapback] funker fint her Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 27. november 2005 Forfatter Del Skrevet 27. november 2005 Da har vi 1 x x2 3800+, 1 x x2 4800+ og 1 x Opteron 165. Skulle gjerne hatt en x2 4400+ også eventuelt noe annet. bare vi er 4 stk. Trenger ikke 4200+. Det eneste dere trenger er å starte å prøve ut de spillene som står i lista. som oftest gir demoene en liten pekepinn om de funker eller ikke. HVis dere gjør det så skal jeg skrive om lista. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 (endret) ok.. my bad. hmm.. da må det være no feil med amd cpuene da 5121314[/snapback] OMG nei ! Det er Windows lastbalansering som bugger. Du har ikke muligheten til å teste GTR og GT Legends med dualcore ? Jeg har X2 3800+ og GT Legends funker knirkefritt. Endret 27. november 2005 av Pels Lenke til kommentar
Yell0w Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 Har problemer med følgende: WC3 hakker noe sykt.. gamle pentiumen min spiller det bedre. HL2 Prosessoren er maks på 50% load mens jeg spiller.. den er stabil på 50% --- har ikke testa ut alt i denne tråden enda, men det er en god tråd, selv om jeg synes det burde vært et skille mellom; fungerer ikke, fungerer ok, fungerer perfekt Lenke til kommentar
*Magnus* Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 kan noen teste om farcry fungerer på dual-core. 5214375[/snapback] funker fint her 5214523[/snapback] Eller.. jeg kjører SLI.. jeg testet med 1 GPU.. da funket dert IKKE med dual core.. hakking og stuttering.. selv med bra fps.. uspillelig.. så satte jeg på SLI igjen.. Umulig og spille.. Så jeg vet ikke helt.. noen andre med SLI og X2 som kan prøve og slå på single GPU i globale instillinger, prøv spillet, sette på multi gpu. prøve det igjen.. for og se om det funker ? Lenke til kommentar
Yell0w Skrevet 28. november 2005 Del Skrevet 28. november 2005 (endret) LØSNINGEN Gutter og jenter, må jeg få presentere løsningen på lag problemet: Etter å ha lest diverse forumtråder om dette har jeg funnet løsningen for meg. Du må ha diverse drivere i orden for at det hele skal fungere, med standarddrivere så ville ikke WC3 kjøre skikkelig (2 fps elns), men når jeg oppdaterte driverene så fungerte det som det skulle. Jeg er ikke helt sikker på hvilke av driverne som gjorde at det fungerte, men jeg mistenker tredjeparts-driverene fra guru 3d. Derfor så skriver jeg opp lista hva som gjorde at det fungerte for meg: Directx 9c Skjermdrivere fra Guru3d Microsoft SP2 AMD sine drivere, southbridge, chipset. Dessverre sitter jeg på en annen pc nå så lista er ikke komplett, men anbefaler at du prøver med skjermkortdriverene fra guru3d først, da de har støtte for dual core. Skal oppdatere lista når jeg kommer hjem. Hardware oppsettet mitt: Aopen XCCube EZ428, 2x512 gb corsair i dual mode, ati skjermkort, SATA harddisk, AMD 64X2 3800+. Endret 28. november 2005 av Yell0w Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 28. november 2005 Forfatter Del Skrevet 28. november 2005 men det er vel bare i wc3? testet det der i andre spill? f.eks hl? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå