hugRmunR Skrevet 6. mai 2006 Del Skrevet 6. mai 2006 Vel... Vet ikke hvordan øyet virker... Men 30 fps i et spill som Cod hakker veldig, men 40+ er ikke no forskjell for min del iallfall (kanskje bittelitt) Lenke til kommentar
Juke Skrevet 7. mai 2006 Del Skrevet 7. mai 2006 Jeg har i allefall testet litt med fps_max (eller var det max_fps) i en eldre versjon av Counter-strike, hvor det ikke er noe problem for PCen å holde 100fps konstant. Kommandoen hindrer spillet i å tegne opp flere bilder per sekund enn tallet man setter, slik at "fps_max 30" tvinger spillet til å gå i maks 30 fps. Jeg testet dette på en CRT-skjerm som kjørte 120 eller 150Hz, og satte så fps_max til 30 for å se hvordan det så ut. Resultatet var at det hakket ganske voldsomt. Jeg økte så tallet gradvis helt til jeg ikke kunne se antydning til hakkingen lenger, og jeg havnet på rundt 75fps før jeg ikke klarte å se antydning til hakking i det hele tatt. Kan forøvrig bekrefte at WoW ikke vil tegne opp mer enn 64fps (i følge FRAPS i allefall) på PCen min, når LCD-skjermen min benytter 75Hz. Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Hei, jeg får ikke sette hl.exe til bare 1 kjerne. Først legger jeg ImageCFG.exe inn i både c:\windows\system32\dllcache OG c:\windows\system32\ Etter det tar jeg hl.exe å hiver den inn på c:\. Så åpner jeg cmd og skriver imagecfg -u c:\hl.exe og imagecfg -a 0x1 c:\hl.exe. Hva gjør jeg galt ? tar jeg feil hl.exe fil eller? Får det ikke til, den går på begge kjerner uansett Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 Forsøkt å gjøre det manuelt ved å sette affinity i task manager? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 8. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2006 Hei, jeg får ikke sette hl.exe til bare 1 kjerne. Først legger jeg ImageCFG.exe inn i både c:\windows\system32\dllcache OG c:\windows\system32\ Etter det tar jeg hl.exe å hiver den inn på c:\. Så åpner jeg cmd og skriver imagecfg -u c:\hl.exe og imagecfg -a 0x1 c:\hl.exe. Hva gjør jeg galt ? tar jeg feil hl.exe fil eller? Får det ikke til, den går på begge kjerner uansett 6065448[/snapback] Har du husket å kopiere tilbake denne fila i hl mappa di? Lenke til kommentar
Uknuselig Skrevet 8. mai 2006 Del Skrevet 8. mai 2006 (endret) Ja jeg har kopiert den hl.exe fra c:\ tilbake til cs mappen. Har gjort det manuelt å da funker det. Kjedelig å måtte gjøre det vær gang du skal starte. Endret 8. mai 2006 av zigg_ Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 19. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2006 Beklager sent svar. Det du kan prøve er å sende meg hl.exe fila di til [email protected] så skal jeg se om jeg klarer å fikse den forresten så har jeg testet Lord of the Rings - Kampen om midgard II nå. spillet funker utmerket det. Lenke til kommentar
Selle Skrevet 31. mai 2006 Del Skrevet 31. mai 2006 HAr lest mesteparten av posten, men lurer på en ting, er dette et rent amd x2 problem eller gjelder det også intels d serie? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 31. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2006 vet ikke. i følge cornel ( side 1 ) har ikke han de problemene. har ikke hørt om noen andre heller Lenke til kommentar
MomentousMomentum Skrevet 5. juni 2006 Del Skrevet 5. juni 2006 Kan bekrefte at Star Wars Knights of the old republic 2 ikke fungerer med dualcore og 7800GT kort. Etter jeg begrenset spillet til én prossessor, funker det helt glatt. Det samme gjelder LEGO Star Wars. Ja, jeg er en smule SW begeistra. Lenke til kommentar
axxls Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 (endret) har en x2 3800+ amd, og når jeg skal spille Need for Speed Most Wanted går allting forferdelig fort, det er som hele spillet blir spolet framover, er ganske irriterende, er det pga dualcore ? viss jeg rebooter pcen, så funker det finfint, men det skjer alltid om jeg har pcen på ettpar timer før jeg starter spillet. EDIT: har noen testa Diablo 2 ? om det funker fint ? det bare stopper opp med meg, fryser før det rekker å starte. Endret 6. juni 2006 av axxls Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2006 Det er dualcore ja.. kjør singelcore i nfsmw så funker det. Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 6. juni 2006 Del Skrevet 6. juni 2006 har en x2 3800+ amd, og når jeg skal spille Need for Speed Most Wanted går allting forferdelig fort, det er som hele spillet blir spolet framover, er ganske irriterende, er det pga dualcore ? viss jeg rebooter pcen, så funker det finfint, men det skjer alltid om jeg har pcen på ettpar timer før jeg starter spillet. EDIT: har noen testa Diablo 2 ? om det funker fint ? det bare stopper opp med meg, fryser før det rekker å starte. 6254669[/snapback] Har du nyeste driver til prossesoren da? Last ned fra AMD sine sider, jeg har 0 problem med Most Wanted. Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Vurderer kjøp av 3800+ X2. Kan/bør jeg bruke Windows XP 64bit? Funker alle mulige vanlig program på XP64 som ellers funker på 32? Dere snakker om spill og programvare, men hva med enkle ting som mIRC og MSN og denslags? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 Det er forskjell på 64bit software og 32 bit software. det fine med athlon 64 bit cpuer er at de også har mulighet til å bruke 32bit software. bare husk at drivere og lignende må funke mot xp 64. tror spill o.l funker i xp64 selv om det er 32bit programvare Lenke til kommentar
Øsse Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Funker det og fint med vanlig XP på en X2-CPU? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 ja.. sp2 er fint og ha også. pluss amd drivern Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 12. juni 2006 Del Skrevet 12. juni 2006 Utfordring: Jeg har ett CAD-program på jobben som kræsjer ved bruk av dual-core og brukerne er "for teite" til å klare å sette affinitet selv Hadde dette vært en exe-fil, hadde dette ikke vært noe problem, men cluet er at dette programmet startes via en eksekverbar BAT-fil uten noen sti til noen exe-fil. Hvordan sette fast affinitet på dette? Lenke til kommentar
Breiker Skrevet 12. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2006 (endret) du vet hva prosessen heter? http://www.beyondlogic.org/solutions/proce...processutil.htm <-- les der.. der står det masse bra. tror det står det du trenger kanskje.. forresten. du kan prøve dette her.. http://firedaemon.com/manual/ da kan du mekket CAD programmet som service og gi det affinitet i den medfølgende xml fila. Endret 13. juni 2006 av Breiker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå