nyggen Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Er det noen som har et bra program til å kopiere mellom to pc`er med ? Jeg har selfølgelig prøvd copy & paste i windows, og ligger da på en fart som tilsvarer litt over 66% av nettverkskortet, altså ca 8000k (se bilde http://home.no/abbdata/8000.jpg ) Med et lite program som heter TotalCopy fikk jeg en liten "resume" knapp opp i tilfelle nettverksbrudd mens kopiering, denne resume knappen er selfølgelig kjekk og ha, men farten gikk ned under kopiering. (til ca 6500k) Finnes det noen programmer som får brukt nærmere 100% av nettverkskortet ? Lenke til kommentar
jonathan Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 du kan jo prøve ftp program, men det kan kanskje være litt tungvint ettersom den andre pc'en må sette opp ftp server... tror de fleste ftp prog'ene er flinke til å utnytte nettverkshastigheten... Lenke til kommentar
DanteUseless Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Tror ikke ftp duger hvis det er mange små'e filer som må kopieres. (tror tcp-vinduet blir resettet for hver fil, noen som kan bekrefte/avkrefte?) Da tror jeg heller smb kopiering duger bedre. Prøvd enkle p2p fildelingsprogram? -Dante Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 Satt opp en ftp server , men fikk bara 6000k der. Har det noe å si hvilket ftp client jeg bruker også ? Lenke til kommentar
nyggen Skrevet 25. august 2002 Forfatter Del Skrevet 25. august 2002 Ingen som klarer å kopiere fortene enn 8000k ? Lenke til kommentar
Aderlig Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 nyggen: Max hastigheten for 100 Mbps linje er 9848 KBps, det skal være mulig å få denne hastigheten med alle kopierings program. Flaskehalsen er vanligvis din PC eller HDDen(e) dine som er for trege. Her hjemme, på en stor defragmentert fil, så ligger jeg på 10 MBps. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå