mESA Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Jeg har prosjektarbeid i økenomi, engelsk, matematikk og naturfag. Topic er: Forurensning Kanskje litt feigt å spør om hjelp Menne hvordan inkluderer jeg matematikk i dette? Hvor kommer forurensing fra? Takk for svar:p Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Snodig med matte i prosjektet ja, men matte og økonomi delen vil vel gå litt i hverandre. Jeg vet ikke hvor stort dette prosjektet er eller åssen skole du går på, men kanskje du kan vise noen regnestykker på hva det ville koste å redusere forurensningen hos forskjellige bedrifter. F.eks i bilindustrien. Hvor forurensingen kommer fra? Det er jo 1000 vis av kilder. Biler er jo en stor kilde. Kanskje du kan sende en mail til f.eks. Toyota og spør etter info på deres hybrid bil som heter Prius og hvor mye de har brukt på å utvilke sin hybrid bil som er verdens mest solgte. Hvis du sier at du holder på med et skoleprosjekt så pleier mange bedrifter å samarbeide for litt gratis reklame. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Ved slike prosjekter forventes det vanligvis ikke at elevene skal levere besvarelser fulle av regnesstykker. Du vil nok ha matematikkdelen dekket ved å lime inn noen grafer etc. På GK skrev min gruppe om global oppvarming. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Hmm...takk for hjelp, men noen ideer til problemstilling? våres gruppe sitter helt fast, vi har 4problemstillinger: - Hva er forurensing? - Hvor kommer forurensing fra? - Hvilke konsekvenser har forurensing? (planter og dyr. Hva skjer med levestandarden? Økonomiske fordeler og ulemper) - Hvem jobber for å forebygge forurensing og hva blir gjort? (u-land eller i-land? Organisasjoner: WHO, Greenpeace, Bellona etc.) Noen ideer om forbedring eller andre problemstilling? Vi sitter helt fast, kommer ikke på noe mer å skrive. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 4. november 2005 Del Skrevet 4. november 2005 Nevn at staten bør selge alle innsjøer og elver til naturelskere for å forhindre at disse blir forurenset og tilgriset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå