hero_ruler Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hei, Jeg mekker et script og har litt trøbbel (er ganske ny innen mysql) Og når jeg lager en nyhet så får den en id som skrives til tabelen "id", Men når en bruker skriver en kommentar til nyheten så får den også en id og da kommer kommentaren opp som en ny nyhet og dette er litt irriterende.. Finnes det en måte som gjør at kommentarene ikke får en id'e ? Lenke til kommentar
Scix Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Det letteste er vel å skrive nyheter i en tabell og kommentarer til en annen tabell Edit: Eller legge inn en ny kolonne som heter type, eller noe, og si i den om posten er en nyhet eller en kommentar, for så å be spørringen bare hente ur den ene typen hvis du skal ha nyheter, og omvent hvis du skal ha kommentarer Edit2: Og så svare på spørsmålet. Du kan droppe å skrive noe til ID, men det vil skape flere problemer en goder, siden hele poenget med ID er å laget et system det er mulig å bla opp i Endret 31. oktober 2005 av Scix Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Det siste der har jeg faktisk ikke tenkt på :wub: Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Det siste der har jeg faktisk ikke tenkt på :wub: 5086981[/snapback] Den bør du heller ikkje tenke på. Eg ville gjort det sånn: Innholdstabell: - Artikler - Småposter - "Statiske" sider Kommentarer: - Kommentarer på siden - Trackbacks - Pingbacks - evt. andre XML-RPC-metoder Da legg du berre til ei kolonne som du kaller type eller lignande i kvar av desse hovudtabellane der du legg inn dei forskjellige typane innlegg. Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Men jeg henter ut alle kommentarene som har blabla.com?ID til den siden.. Og åssen skal jeg ta sjekke hvis id på siden stemmer med id2 som er kommentaren til artikkelen også skriv ut kommentarer? Vannskelig og forklare Endret 1. november 2005 av hero_ruler Lenke til kommentar
Cucum(r) Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Legg til eit eige felt i kommentartabellen som heiter article_id (som et eksempel), som inneheld ID-en til artikkelen. Da kan du hente det ut slik: SELECT * FROM kommentarer WHERE article_id = `$id` ORDER BY id ASC Lenke til kommentar
hero_ruler Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Takk Nå mekka jeg det.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå