steveak Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 Hei, jeg sliter litt med (for?) høy temperatur på min XP1800. Temperaturen ligger nå på 62 grader ifølge asusprobe og maskinen sliter ikke noe særlig nå. Dette til tross for at jeg har stuffet inn en ny vifte (en Sibak 5715B fra 3dfxcool.no). Kjølepastaen er Artic Silver 3. Jeg hadde virkelig håpet på at temp'en skulle gå ned med den nye vifta og artic silver, men dette er faktisk litt høyere temperatur enn min alternative EKL Papst vifte (godkjent for XP1900+) kjøpt på Komplett. Nå er det rimelig varmt ute og inne i disse dager (rundt 26 grader inne), men selv på -sen- kveldstid med kald (10 grader (5-10 grader +/-) luft og åpent kabinett rett ved vinduet kommer jeg ikke lengre ned 56-58 grader... Mulig jeg har gjort noe gærnt med påsmurningen av kjølepastan, men jeg fulgte bruksanvisningen på articsilver.com til punkt og prikke. Sibak-vifta var ren og fin, og først førte jeg et lag silver på, gnikket det godt inn med en plastpose for deretter tørke det av. Deretter fordelte jeg et relativt tynt lag med silver på kjernen med en skalpell, for deretter å montere det på HK, og det foregikk uten noen store forskyvninger eller lignende. Jeg har også oppgradert bios'n på HK til siste versjon, da jeg leste at temperaturen ville synke noen grader, men heller tvert i mot... Noen som har noen forslag på hvorfor temperaturen er så høy og HVILKEN vifte jeg må kjøpe for å få den ned?? Nå er det jaggu nummeret før jeg kjøper vannkjøling.. :smile: Litt om systemet: ----- CPU: AMD XP1800+ CPU-VIFTE: SIBAK 5715B (Artic Silver 3 pasta) HK: Asus A7V333 RAM: 768 MB PC2100 TwinMos HD: IBM 40GB HD KAB: Chieftec Dragon miditower (god plass, vifte i kab.dør) GFX: Geforce 4 4600 SK Lenke til kommentar
RostamX Skrevet 25. august 2002 Del Skrevet 25. august 2002 har hatt samme system selv bortett fra at min cpu var 1900+ Last ned og installer nyeste Asus Probe Kjøp en Silent viking (planslip den) Bruk artik silver 3 Og for alle som kommer til å disse silent viking så vil jeg bare meddele at jeg overklokket min 1900+ opp til 1.8 GHz stabilt samtidig som pc´en ikke hørtes ut som et jetfly (Kjøpte meg en swiftec 462 kjøler også som jeg monterte silent viking vifta på og vikk faktisk dårligere resultater med den. Dette fordi swiftec 462 krever en kraftig vifte for å være effektiv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå