MrG Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Har et stort problem jeg håper noen kan hjelpe meg med... Jeg tok og reformaterte og reinstallerte windowsxp på c:\ (ntfs filsystem med login). Problemet nå er at de 2 andre harddiskene ikke er tilgjengelig, i datamaskinbehandling er de synlig men står Disk 1 og Disk 2 oppført som dynamisk og "uleselig". Jeg tipper dette har noe og gjøre med NTFS og passordbeskyttet login? Uansett, hvordan får jeg tilgang til dataene på de 2 diskene.... Please help!! MrG Endret 1. november 2005 av MrG Lenke til kommentar
smh Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Meiner du skal kunne Høyre klikke der det står disk X og aktivere dei, dersom det er det som er problemet då. Lenke til kommentar
^Sniper Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 (endret) Du har oppgradert harddisken din dynamisk disk (kreves for raid) og støttes bare av XP og Win2k. Passord og NTFS kan fixes Om det er noe viktig på diskene, send meg en privat melding. Så skal jeg hjelpe deg. Er det ikke noe viktig på dem så er det bare og slette partisjonen og reformatere dem Endret 1. november 2005 av ^Sniper Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Jeg tok og reformaterte og reinstallerte windowsxp på c:\ (ntfs filsystem med login). Problemet nå er at de 2 andre harddiskene ikke er tilgjengelig, i datamaskinbehandling er de synlig men står Disk 1 og Disk 2 oppført som dynamisk og "uleselig". 5086496[/snapback] hvis du kjører dynamiske disker og så reinstallerer windows, så har du et problem... kan du si litt mer om harddiskoppsettet ditt? har du slått sammen to disker til én stasjon, for eksempel (=dynamisk disk), eller var diskene delt opp med forskjellige stasjoner? Lenke til kommentar
MrG Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Jepp, som flere har poengtert så var årsaken at det var dynamiske disker. Jeg fikk hjelp og benyttet en applikasjon som heter R-Tools og fikk hentet ut de viktige dataene. Takk for alle innspill.. MrG Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå