Gå til innhold

Trenger litt hjelp med klokking, kan svært lite...


Anbefalte innlegg

Er egentlig helt ny til alt det med overklokking og har etter beste evne søkt meg rundt på forumet og lest masse om klokking for å få lært meg noe.

Har nå nettopp kjøpt meg egen PC:

 

- Asus P5WD2 PREMIUM hovedkort (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309056&cks=PRL)

- Intel Pentium D830 (dualcore på 3 Ghz)

-Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312054&cks=PRL)

- Radeon powercolor x800pro (AGP 8X, DVI-I, GDDR3)

- Thermaltake Armor kabinett

- Thermaltake Thypoon CPU vifte

- Thermaltake PurePower TWV 500Watt

- Artic Silver 5 kjølepasta (noen som vet om en guide til hvordan man tar det på, evt bilder av mengden? link plz)

- 2 SATA hardikser i RAID 0

 

Skulle mene jeg har et bra utgangspunkt for klokking, men jeg er helt n00b på dette feltet så aner egneltig ikke... (by the way, første PC jeg bygger selv ;) )

 

Så det som er greia er

- Hvilke programmer må jeg ha for å klokke CPU'en, RAM'en og Skjermkortet??

- Hva kan jeg forvente å få klokket PC'en til?

 

Hvordan klokker jeg CPUen? (er med MASSE instillinger på hovedkortet og i BIOS på hovedkortet, alt fra volt til noe anna.... aner ikke hvor jeg skal begynne)

 

Så hvis du har lyst og tid til å hjelpe meg litt, plz skriv litt om hva jeg bør gjøre evt legg link til hvor jeg finner info om det på forumet...

og er VELDIG spent på hva dere mener jeg kan forvente meg.....

 

(og en ting til, når det er testeer av ram står det alltif 4-3-3-8 eller noe.... (tallene varier) men hva betyr dette og hvor finenr man det???)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...