Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister nettet plutselig


Anbefalte innlegg

Hei!

 

 

Plutselig mister jeg internettet på pcen!

Det varierer veldig, noen ganger tar det lang tid før jeg mister det, og andre ganger veldig kort tid.

Det ser ut til at det er kun HTTP jeg mister tilgangen til.

Etter at jeg har restarta pcen funker alt igjen. Men så mister jeg internettet igjen! :s

Det er kun på hovedpcen nettet detter ut!

Det er kun i den siste tiden jeg har mista nettet.

Når jeg belaster nettet litt, virker det som jeg mister HTTP-tilgangen. Ikke om dette kan ha noen grunn å si?

 

Har søkt for virus og spyware, men har ikke funnet noe.

 

Det kan nevnes at jeg bruker XP Home SP2, har en Linksys WRT54GS router, og bruker Norton Internet Security 2005.

 

Noen som vet hva som er feil?

Er jeg virkelig nødt til å formatere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du mister nettet på kun en maskin i nettverket? De andre fungerer som før? Da er det mest sansynlig at det er noe på denne maskinen som lager krøll. Prøvd å deaktivere brannmurer osv.

 

Og er denne maskinen koblet til trådløst eller med kabel?

Vist den er koblet til trådløst kan du jo prøve å sjekke etter oppdaterte drivere.

Lenke til kommentar
Magefølelsen min sier at det kan ha noe med Norten Internet Security. Har ikke noen god forklaring på hvorfor eller hva som fororsaker det. Men det er det første jeg hadde fjernet.

5088337[/snapback]

 

 

Nei, det er ikke noe med den å gjøre.. Har prøvd å fjerna det, men det hjelper ikke.

 

 

Du mister nettet på kun en maskin i nettverket? De andre fungerer som før? Da er det mest sansynlig at det er noe på denne maskinen som lager krøll. Prøvd å deaktivere brannmurer osv.

 

Og er denne maskinen koblet til trådløst eller med kabel?

Vist den er koblet til trådløst kan du jo prøve å sjekke etter oppdaterte drivere.

5088627[/snapback]

 

Jepp, mister nettet på kun en maskin. Har prøvd å deaktivere brannmur, uten nytte.

Denne er koblet til med kabel.

 

 

Har samme problemet, og samme router. Du skulle ikke tilfeldigvis ha et Nforce chipsett med integrert nettverkskort?

5088645[/snapback]

 

Nei, det har jeg ikke. Bruker et Realtek RTL8139-kort.

 

 

Noen som vet hva som kan være galt? Prøvde å søke etter virus i går også, men fant ikke noe.

Endret av MrGlenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...