Muffinman Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Skal sette opp et Billion Bipac 5100 modem/router/switch mot online ADSL. Har lagt inn følgende settings: Mode: Routing Encapsulation : PPPoE Multiplex : LLC (Prøvd VC også) VPI/VCI 8/35 Service name : ingenting Username : [email protected] Password : riktig passord Obtain ip automatically Nailed up connection NAT: sua only (prøvd alle alternativer) ADSL-lampen lyser, og PPP-lampen kommer på etter konfigurering. Ved kjøring av "sambands-sjekk`en" får jeg godkjent på følgende: -ADSL sync -ADSL loopback -PPP/PPPoE server connection ...mens "Ping default gateway" feiler. Og jeg får ikke forbindelse med internett, hverken www eller mailservere. Ingen brannmur. Det som er litt pussig er at jeg har testet dette modemet mot Online ADSL før. Hadde litt problemer helt til jeg fikk lagt inn riktig VPI/VCI, men da fungerte det fint. Hva gjør jeg feil her? EDIT: Har prøvd å sette modemet i bridge og logge på linja fra Asus WL500G-router, uten hell. Linja er for øvrig oppe og går med et Speedtouch-modem, så problemet ligger nok i konfig av Bipac-enheten. Endret 31. oktober 2005 av Muffinman Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå