Eirikk Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Har litt problemer med det trådløse nettverket her hjemme. Jeg kommer meg inn på routerren med kabel, men ikke med trådløst. Den maskinen jeg prøver å komme inn på med har ikke noen ip adresse eller noe når den kobler til det trådløse nettverket. Hva må jeg gjøre?? Har en Topcom sky@cer WBR 354G router Har prøvd flere maskiner å den ene kommer på, men den får ikke noe nett.... Aner ikke hva jeg skal gjøre?? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Eirikk Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Hva bør routeren stå i : Obtain IP automatically (DHCP client) Fixed IP address PPPoE to obtain IP automatically PPPoE with a fixed IP address PPTP ANer ikke hva den bør stå i... Lenke til kommentar
la7dfa Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hvilken internett-leverandør har du? Hva slags router? Siden kablet virker, så er de fleste innstillinger OK. Du må sjekke hva som står i routeren under WLAN (wireless). Står det noe om kryptering? På den trådløse PC'en må du sjekke om den har samme kryptering (eller uten kryptering) og at den er satt til å motta IPadresse automatisk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå