glx-rider Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Har et problem med at explorer lukker seg igjen når jeg går inn i en mappe som jeg har en film på.. Får da opp denne feil meld:Windows Explorer has encountered a problem and needs to close. We are sorry for the inconvenience. Dette skjer HVER gangjeg går inn på denne mappen, og har prøvd meg fram med forskjellige ting for å ordne det. 1: slettet unødvendige filer inne på mappen. 2: Skiftet navn på mappe,og på avi filer. 3: Lagd en og to nye mapper og flyttet filene i sammen i en annen og i hver sin. I hver sin så skjer feilen uansett hvem av film mappene jeg går inn i. Har Trend antivirus og spy bot, og kjørt begge to uten å finne feil.. Håper noen kan hjelpe så jeg ikke blir nødt til å slette.. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Prøvd å kjøre en error-check? Mulig det er noe kluss som kan fikses med det. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Nei.. Vet faktisk ikke hva det er... Forklar.. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Høyreklikk på harddisk i min datamaskin -> tools->error-checking. Har selv opplevd at det kan fikse på mapper som ikke "fungerer som de skal" av mangel på bedre uttrykk Endret 31. oktober 2005 av dravisher Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Prøvde den.. hjalp ikke... Så prøver å defragge nå.. Noandre tips til hva jeg kan sjekke? Lenke til kommentar
smh Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Det kan tenkes at det er codecene til filmene som er problemet. Prøv å vise filene som "List" og ikkje som "Tumbnails". Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Da fungerte det med en gang! Takk for rask hjelp..! Lenke til kommentar
smh Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Då har du sansynligvis ein codec som ikkje er heilt god. Avinstaller alle codec-er og bruk ffdshow og ac3filter. Sansynligvis så trenger du ikkje andre enn desse. Lenke til kommentar
glx-rider Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 hmm.. Sikker på at det blir så bra da? Nå har jeg ace mega codecs pack.., + at jeg spiller av filmer på vlc.. Men ser på en del filmer og serier og da regna jeg egentlig med at det lønte seg å ha den kodek pakka.. Men når den får explorer til å gjøre sånn, betyr det at kodeken er "ødelagt\ukompantibel med windows, så den er der uten grunn, eller fungerer den som den skal? Lenke til kommentar
smh Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Dersom du bare bruker VLC til film så trenger du ingen codecer, VLC har alt den trenger sjølv. Elles så ser eg ein del film sjølv, og har aldri trengt noko anna enn fddshow og ac3filter. Lenke til kommentar
smh Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Codecen som forårsaker krasjen fungerer nok ikkje nei Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Du trenger ikke å ta bort noen codec'er, det eneste du trenger å gjøre er å få Windows til å slutte å prøve å dra informasjon ut av filene dine. Det skal vist holde å kjøre denne: REGSVR32 /U SHMEDIA.DLL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå