Gå til innhold

XFX 6600 + TV = Black & White :\

AniExile

Anbefalte innlegg

Hei folkens, jeg kjøpte et "XFX GeForce 6600 256MB Passive Cooling PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail" fra komplett.. å det som er problemet er at jeg ikke får farge i windows på tvn ... den er kobblet til tvn med en vanlig scart adapter .. med kabelen som følger med kortet.

jeg får farger vist jeg booter windows med "vga mode" enabled. å jeg får uansett farger helt til login sjørmen popper opp. da blir alt black and white..

Noen som har noe anelse om hva som kan gjøres? jeg har prøvd å bytte fra pal til ntsc og allt på innstillingene.. tilogmed prøvd å satt på composit som jeg fikk besjed fra support å gjøre men da blir tvn svart...

Noen som har hatt samme problem men har fått det fixet ?? jeg har kontaktet XFX Force Kunde support men det tar gjo over 2 dager pr svar fra di nesten..

Takk på forhånd.. :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må stille inn om det er kompositt eller s-video.

5085841[/snapback]

Det nytter ikke, setter jeg den på s-video sjer det ingen ting, det er like black and white for det.. å setter e på kompositt så blir bilde borte og sjærmen svart..

jeg har testa alle ntsc og pal modan også men fortsatt bare black and white...

irriterende... :cry:

Lenke til kommentar

Bruker du samme kabel og scart overgang som sist? Jeg hadde problemer en gang, som kom av for lang uskjermet kabel. Ikke alle scart overganger er helt patente når det gjelder s-video heller.

EDIT: Når jeg tenker på det, så husker jeg at jeg også brukte samme S-videokabel på to grafikkort, hvor det virket fint på det ene, men ikke på det andre. Det kom av at første grafikkort hadde sterkere ut-signal enn det andre, så det andre klarte ikke sende sterke nok signaler til at det kom velberget frem på andre siden. Jeg også fikk svart-hvitt og til tider mye flimring.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

humm... på 5800 korte brukte jeg en 15 m lang kabel uten noe problem.. her bruker jeg en kabel som er knapt 2 meter trur e.. den fulgte med korte så det e rart at den ikke funker.. :\ kansje jeg ska anskaffe ny kabel.. ?

foresten. jeg aner ikke hva salks port det er på sjærmkorte mit. den har 9 pin.. å det er ikke no vanli svideo out port.. eller tar e feil? ... å ja e bruker samme scart overgang..

Jeg hadde flimring i starten.. med "få" farger vell å mærke... men det hva så blureteå e så ikkje mye. neste dag da jeg slo på pcn hva det bare black and white.

Endret av AniExile
Lenke til kommentar

Jeg har søkt på nette å jeg er ikke alene. en kompis har også plager med dette, det må da være en produksjons feil eller en feil i driverne ?? jeg har ikke testa di siste nvidia driverne men det skal jeg gjøre på fredag. så da får vis se om det er det som kan være feil.. bruker 77.77 drivere no.. e vell kommet 81.xx eller no som er ute no..

Lenke til kommentar

Humm.. siste melding fra XfX Force support.

[Tony - 2/11/2005 13:12:2] Hi, we would recommend one of the drivers 66.93, 71.84 or 71.89 for this product. Regards tony

e legger da ikkje inn gammlere drivere.. det e ikke akktuelt. da klikker gjo 3d brillene mine... for driverne må hva samme version... får vente å se når e får ny driveran på fredag.

-edit-

Bytte til gammle drivere funker ikke.. vist jeg tar ut og in plugen så får e farger plutselig .. men tvn e så blurete da.. går jeg inn på tv instillinger på pcn så reseter det seg til black and white... grrrrrrr.. snart hiv e kortet :(

Endret av AniExile
Lenke til kommentar
jeg har AKKURAT samme problemet....:(

noen må komme med et godt svar  :(

5094783[/snapback]

prøv dette. har ikke tid akkurat no.. ska prøve det i kveld..

[Tony - 4/11/2005 10:55:50] Hi, please try with no other equipment attached to the TV and try selecting the TV as the only output device in the display settings. If this still does not help, can you try with another TV or see if routing the signal through a VCR or recorable DVD makes any difference. Thanks Tony

Lenke til kommentar
Hei folkens, jeg kjøpte et "XFX GeForce 6600 256MB Passive Cooling PCI-Express, Tv-Out/DVI, Retail" fra komplett.. å det som er problemet er at jeg ikke får farge i windows på tvn ... den er kobblet til tvn med en vanlig scart adapter .. med kabelen som følger med kortet.

jeg får farger vist jeg booter windows med "vga mode" enabled. å jeg får uansett farger helt til login sjørmen popper opp. da blir alt black and white..

Noen som har noe anelse om hva som kan gjøres? jeg har prøvd å bytte fra pal til ntsc og allt på innstillingene.. tilogmed prøvd å satt på composit som jeg fikk besjed fra support å gjøre men da blir tvn svart...

Noen som har hatt samme problem men har fått det fixet ?? jeg har kontaktet XFX Force Kunde support men det tar gjo over 2 dager pr svar fra di nesten..

Takk på forhånd..  :ermm:

5085788[/snapback]

Edit: leste ikke tråden godt nok første gangen... :blush:

Endret av DarkFame
Lenke til kommentar

Høyoppløst bilde fra en datamaskin (du har kanskje 1024x768 oppløsning eller høyere) vil på en TV som maks kan vise 725x575 naturlig nok bli uskarpt og blurry. Prøv å sett ned oppløsning på secondary skjerm (TV'n) i NVIDIA programmet til en oppløsning så nær TV'n som mulig. Men er ikke sikkert du får det så mye bedre. Kommer helt ann på programmet.

Har du også prøvd å kjøre film fra datamaskinen til TV'n (f.eks ved Media Player)? Disse har oppløsning bedre egnet til TV, og jeg har hatt god erfaring med at film har sett meget bra ut selv om selve Windows-skrivebordet har sett skikkelig uskarpt ut

En "busta" Scart kabel vil ikke gi deg blurry og uskarpt bilde.

Lenke til kommentar

Spill skal vel nytes på en PC-skjerm for optimal spilleglede :) Husk at du har kun 720x575 oppløsning på TV'n, mens en PC skjerm klarer langt mer. Men har du lyst, kan du jo se om du får spilt PC spill relativt klart om du setter ned oppløsning til så nær som mulig det TV'n klarer. Det blir uansett langt fra like bra som på en PC-skjerm.

Filmer som spilles av på en PC-skjerm har normal TV oppløsning. Derfor vil en film være klar også på en TV. På PC skjermen skaleres filmen opp, men det gjør den ikke når den kjøres ut via tv-inngangen. Derfor passer det mye bedre på TV'n enn et skjermbilde fra desktop'en for eksempel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...