Gå til innhold

Kul sang, ...men hva het den?

Anbefalte innlegg

Jeg sliter ofte (som sikkert mange andre gjør også) med å finne ut navnet på mellodier... Jeg har en del musikk jeg ikke vet navnet på og trenger navnet på en del musikk.

Jeg hørte en gang at du kunne rige et tlf. med mobilen og sette musikken på fugg guffe og så fikk du svar hva melodien het.

-Finnes det noe slikt på PC også?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

haha...sorry kan nok ikke hjelpe, men fikk meg en god latter av den ringe inn få svar tjenesten. Ser for meg en ensom slaskete stressa kar i andre enden som prøver å finne ut av hva som blir spelt, og sikkrt skurrer noe helt for jævlig i andre enden.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-25 15:41, ostepopp skrev:

haha...sorry kan nok ikke hjelpe, men fikk meg en god latter av den ringe inn få svar tjenesten. Ser for meg en ensom slaskete stressa kar i andre enden som prøver å finne ut av hva som blir spelt, og sikkrt skurrer noe helt for jævlig i andre enden.

Jeg trur det var netcom som har (hadde) en slik tjeneste. Det sitter nokk ingen skreppe i andre enen... det er nokk noe data-baserte greier som hører musikken og kjenner den igjen...

Lenke til kommentar

Telenor Mobil har også den tjenesten. Den funker slik at man taster et 5-sifra nummer (husker ikke i farta hva det er), holder tlf inntil stereoanlegget der sangen spilles, så blir den gjenkjent via data, og man får øyeblikkelig forespørsel om å bestille singelen/plata over SMS.

Jeg har jobba i kundeservice der, men vi fikk ikke SÅ mange forespørsler om den der til at jeg husker nummeret.

Lenke til kommentar

Tviler nok på at den finner noe særlig mye indie/metal musikk hvis det er det du prøver på :razz:

Kan like godt kaste bort pengene på å be om metal på NRK2 chatten da. Kommer like langt der. Gjelder nok bare listemusikk.

----

"Gjort er gjort og spist er spist" sa elgen i Hakkebakkeskogen under våpenhvilemøtet mellom Mikkel Rev og de andre dyra. >www.dragonforce.com/sound.html < ! Metalium ruler også. :evil:

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-08-25 17:30 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-25 17:29, Bitex skrev:

Tviler nok på at den finner noe særlig mye indie/metal musikk hvis det er det du prøver på :razz:

Kan like godt kaste bort pengene på å be om metal på NRK2 chatten da. Kommer like langt der. Gjelder nok bare listemusikk.

ja trance som ble mixset av Dj-gunnar gal for 3år siden er kan kajne ikke så lett å finne igjen...

men om det bare er listemusikk.... så er det jo ikke så vannskelig å vite hva den heter...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-25 19:49, Yngvejos skrev:

det var en liten sak som jeg tror ble laga av sony. koster 150 kr og når du hører en sang du ikke hvet navnet på så trykker du på en knapp så tar den opp litt. etterpå sjekker den mot internett når du plugger den i pcn.

hvor får man tak i det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...