rscue Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Hei her er hvordan jeg har det. Har internett inn med telenor sitt modem og er nå koblet til pcen nede, har i tillegg en pc oppe som kun har en nettverksinngang. ikke mulighet for å utvide med pci kort eller usb så kun nettverk inn som er aktuelt. Lurte da på å kjøpe meg en trådløs linksys nede som er koblet ut til internett og deler linjen.. Skal ikke legge kabel fra nede og opp og skal ha det trådløst. lurte da på om det er mulig å kun bruke accesspoint fra linksys oppe. og ut fra den en nettverkskabel. går dette ? har også fra før av linksys gameadapter og det funker som juling. men et trådløs akksesspoint fra linksys gjør vel samme nytten ? og det er jo billigere.. Vil dette funke ?? Mvh RScue Endret 31. oktober 2005 av rscue Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 altså.. modem > linksys router kablet > pc1. trådløst fra router > accsesspoint > pc2. Skulle bli bra det. Eks: wrt54g og wap54g da skulle alt være i boks. Evt 2stk wrt54g med dd-wrt firmware, for å kjøre de i wds mode. Akkurat det har e selv og de funker topp. Men du har tenkt riktig Lenke til kommentar
agvg Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Kan dette løse problemet? http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfi...=JENSEN%20HL301 Lenke til kommentar
rscue Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Nei, tenkte det var lurt å ha trådløs i tilfelle eieren skal ha seg en bærbar med tid og stunder og da er det greit at trådløse i orden.. Deesuten har jeg hørt at nettverk over strømnettet er svært ugunstig pga mye støy i strømnettet + dårlig ytelse over flere kurser RScue Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå