Gå til innhold

512MB 7800 to have 1.1ns, 1800mhz RAM


kirjogra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå er jo Norge billige på datakomponenter,i forhold til andre land.Tatt i betraktnig av hva vi tjener i forhold.

F.eks.

Komplett i Sverige:

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=311291&cks=PRL

VS

Komplett Norge:

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311291&cks=PRL

5137083[/snapback]

Den svenske prisen på 5649 vil med dagens kurs på svenske kroner (0,804708) koste 4546kr. Altså 149kr billigere enn den norske prisen på 4695kr.

 

Prisen fra produsent er nok lik for begge land. Momsen er på 25% i både norge og sverige, men forskjellen kan kanskje komme av avgiften for resirkulering av elektriske artikler. (EE-avgiften).

5137616[/snapback]

Nå var jo dette ment att hva en svenske må betale,hvis han kjøpte kortet sitt i Sverige.Uansett,tror jeg det ikke er mange normenn,som kjøper sitt kort i Sverige.Pga. eventuelt hvis det oppstår feil med kort ect.

Lenke til kommentar

slik jeg ser det kan ikke ATI konkurrere med dette før de kommer med R580 til neste år, men det er vel mere ment for å kunne konkurrere med G80.

 

Lurer på om ATI kommer til å brekke ryggraden i denne krigen jeg, koster jo enormt mye å utvikle disse korta, og bare et par % mindre markedsandel er vel masse penger.

Lenke til kommentar
Lurer på om ATI har noe svar på dette her. Nvidia ser ut til å gjøre alt rett om dagen. Når de lanserer noe så får man faktisk kjøpt det på lanseringsdatoen. Ati har en stikkmotsatt praksis. Sånn har det gjort med toppkortene dems siden de lanserte x800 XT (PE), de var sykt vanskelig å få tak i husker jeg..

5138457[/snapback]

 

Gikk inn på siden til komplett og ser nå at x1800xt 512 ikke ventes inn før 1.1.2006 ,men om dette er fordi de er utsolgt, eller om kortene ikke kommer inn før vet jeg ikke.

Endret av Daytona*
Lenke til kommentar

x1800xt er umulig å få tak i (har letet langt utover prisguiden, andre scandinaviske shopper osv) selv om det har vært i webshopper over 1 mnd alleredet.

 

Jeg ser etter x1800xt i samme slengen, om de er inne er det jo ikke et dårlig alternativ. Men nå orker jeg ikke tråle mer, må få gjort bitte litt jobb også.

 

Uansett - har ikke funnet 1 skt x1800xt eller *7800gtx 512 (*ikke overaskendet, men noen har jo faktisk fått tak i det alt).

 

Intrykket jeg sitter igjen med etter svar fra samtlige webshops er faktisk at 7800gtx 512 kommer til Norge tidlerigere en x1800xt, faktisk får noen webshopper inn 7800gtx 512 1 mnd tidligere en x1800xt

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Det har mer å bedre minne som tåler høyre klokkehatigheter. 7800gtx 256 kommer aldrig til å komme i nærheten av dette kortet, om du tenker på nyere spill som bruker 512 så blir gapet enda større

5139628[/snapback]

 

 

jo skjőnner jo det men for alle som sitter pő gtx 256 kan det jo ikke skade og kjőre gpu 550-600...... :roll:

Lenke til kommentar
Tror ikke det er mange som får et GTX 256 til å kjøre på 550-600, ikke engang med vannkjøling. Etter det jeg har lest på forumet så stopper det gjerne på 525 mhz selv med vann.

5139853[/snapback]

 

Mener å ha sett 536MHz tallet på et eller annet nettside... :hmm:

Endret av jarmo
Lenke til kommentar
Tror ikke det er mange som får et GTX 256 til å kjøre på 550-600, ikke engang med vannkjøling. Etter det jeg har lest på forumet så stopper det gjerne på 525 mhz selv med vann.

5139853[/snapback]

 

Mener å ha sett 536MHz tallet på et eller annet nettside... :hmm:

5139944[/snapback]

 

 

 

det jeg mener er jo at de muligens har gjort noe med gpu på 256 utgava som og gi den mindre volt, og at det kanskje var mulig og gjøre noe med den i fremtida. hvis det er samme gpu på korta så jo begge klare samme klokk

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar
det jeg mener er jo at de muligens har gjort noe med gpu på 256 utgava som og gi den mindre volt, og at det kanskje var mulig og gjøre noe med den  i fremtida. hvis det er samme gpu på korta så  jo begge klare samme klokk
Mener jeg leste et sted at GPUen på 512MB-utgaven er modifisert litt i forhold til den man finner på 256MB-kortene, dette fordi den måtte tilpasses noe for å fungere sammen med de nye minnebrikkene.

 

Edit: Hva dette innebærer med tanke på overklokking av 256MB-utgaven vet jeg ikke.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...