Gå til innhold

512MB 7800 to have 1.1ns, 1800mhz RAM

kirjogra

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Æsj. ati lanserer dyre mellomklasse kort, for så og sende ut high end kort senere,, da presser de jo sin egen pris opp, eller så må mellomklasse korta synke i pris fort :| yes?

Sitter fremdeles med 9700 pro, hadde håpet å gå for ati igjen, men nvida gir best pris/ytelse over hele linja virker d som....

7800 512 mb blir bare å sikle over stats og fps grafer for min del, virker som jeg må mellomlande på agp igjen før jeg skifter socket :(

Lenke til kommentar

:) ikke så dum ide, men det blir nesten mer utgifter anng. jul for meg :p og får litt lite penger igjen for mitt gamle pc utstyr, beholder det heller selv, og bruker det til en gøyal lan pc tingest :p Men ett par tusen er jeg lovet og det holder vel til noe alla 6800 xxx .. ? Så da får heller monsterpcen vente til etter sommerferien....

Men var ikke så gæli pris på 1800xl det da :) hadde vært kult å hatt det hvis det er sant at de overklokker så mye som ryktet, men blir litt i dyreste laget akkurat nu..

Huff, ble mye off topic..

Um, on topic: Errrr, jepp 512 mb, bra d ;)

Forresten, er det umulig å kjøre disse nye skjermkorta i stock uten minnekjøler? når de kjører på slike høye frekvenser osv mener jeg... har vannkjøling som jeg slenger på skjermkortet, og det blir mye styr hvis jeg må skaffe en ny slik for å få kjølt av minnet også... :(

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar

Solgte ikke du også gtxèn din? synes jeg så det på bruktmarkedet

En artig vinkel å se Atis release på

x1800xt har vært på prisguiden i over 1 mnd, hw.no skriver at kortet kommer straks, alikevell kommer 7800gtx 512 først til Norge i følge webshoppene jeg har vært i kontakt med.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Hvis du skal tenke sånn må du brått dele 2000 på 1000. Regner med at de fleste liker å gjøre det litt enklere og dermed få svaret oppgitt i Mhz fremfor et lass med tall i hz.

Altså på din måte:

2/(1,1*10^-9) = 1818181818hz = 1818,18Mhz

Forenklet(svar direkte i Mhz):

2000/1,1 = 1818,18Mhz

Det at man vanligvis ganger med 1000 over brøken er nok nettopp fordi folk flest liker svar i Mhz og at de slipper å bruke litt mer "kompliserte" regnemetoder

5126673[/snapback]

Det er riktig. Men formelen til Simen1 er feil pga. (2*1000)/(1.1ns) blir 1818GHz.

Jeg forstår også at det skal være (2)/(1.1ns) :cool:

Lenke til kommentar

ylox: Jeg tar til etteretning at jeg var litt vel sløv med benegningene. Sånt bør ikke forekomme. :p Det er uansett bare en forenklet formel jeg bruker for å regne raskt om fra ns til GHz på minne. 2-tallet kommer forresten av DDR-teknikken (forholdet mellom datarate og klokkehastighet).

Den kjappe versjonen:

2000/ antall ns = antall GHz datarate.

Den korrekte versjonen:

2/ tid = frekvens på dataene. (ikke klokkefrekvens)

Lenke til kommentar
,09/11-2005 : 20:38]
Nettbutikkene har ikke lov til å legge dem ut i listene sine før den 14. november så vidt jeg har forstått.

5130358[/snapback]

Tenkte og håpet at det var noen utro tjenere der ute :dribble:

5130409[/snapback]

Det er det som altid : http://www.mwave.com/mwave/viewspec.hmx?scriteria=3000415

Var litt av ein pris på det kortet ja !

Se dei har det inne :hmm:

Ser ut som kortet er klar for salg på realese datoen...

Hastighetene ser også ut til å vere ute : http://www.nvnews.net/vbulletin/showthread.php?t=59593

"550 core 1800 memory"

Endret av jon-t
Lenke til kommentar

Den prisen der vil jeg si var i stiveste laget! $799?

I alle dager, jeg håper den ikke blir på langt nær så stiv her i landet. Blir den det, vil jo kortene i praksis koste noe sånt som kr 7000-7500 her til lands.

Edit: Oops, rettet på tallene mine.

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...