Gå til innhold

512MB 7800 to have 1.1ns, 1800mhz RAM


kirjogra

Anbefalte innlegg

Men x1800xt er priset til 4500 alleredet jo?.

 

Minner meg om lagerstatusen til x1800xt i tillfelle, blir pushet 3 til 7 dager om gangen for å fange opp kjøpere(noen webshopper har holdt på siden 2oktober), himmel får en ræva lansering!

 

Men hw.no har jo slått i bordet å skrevet at x1800xt kommer STRAKS (sorry gutta klarte ikke å la vær, årets nyehet det der hehe)

 

edit: Jepp daniel pc var faktisk sinnsykt mye dyrere før, grunnen til at det går litt opp nå er at Ati og nVIDIA er ordentlig på krigstien, skulle tro de ikke likte hverandre :love: , gutta går sikker på samme pub :w00t:

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BanAnus, du må jo skaffe deg Elderscrolls: Oblivion også, hvis du liker den typen rollespill vel og merke. Oblivion er hovedgrunnen til at jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort i allefall. :thumbup:

5121519[/snapback]

 

 

BanAnus, du må jo skaffe deg Elderscrolls: Oblivion også, hvis du liker den typen rollespill vel og merke. Oblivion er hovedgrunnen til at jeg skal kjøpe meg nytt skjermkort i allefall. :thumbup:

5121519[/snapback]

 

Elderscroll e desverre utsatt til 1 kvartal 2007 :(

 

Det eneste fine med det e at det nå ikke er noen grunn for meg å kjøpe ny PC før etter jul, og da kommer de på rekke og rad :) Dvs, om ikke eg kommer inn i Vanguard betan...

 

Om vi endelig får kort som kan bruke 500mb ddr3 ram skikkelig så vil det blien fin oppgradering fra mitt 9800pro ;)

5121626[/snapback]

 

hehe har sett på en del bilder fra dette spillet, må si det ser imponerende ut. Men litt OT, hva går det ut på? GTX 512 kjører dette glatt? *glede seg*

 

Ja etter jeg skrev dette så jeg plutselig ditt innlegg, utsatt 1år? Det var da ganske drøyt.. jaja får vel leve med det, bare så lenge jeg får kortet mitt så er jeg glad hehe :D :D

 

God Juleferie folkens, denne blir bra! :D

5122149[/snapback]

 

Ops, typo fra min side. Det skulle selvfølgelig være 1 kvartal 2006, slik noen nedenfor kommenterte.

 

Når det anngår grafikk vil jeg tro det hevder seg blandt de beste FPS spillene, og dette kortet takler nok det relativt greit.

 

Det jeg derimot lurer på er hvordan disse nye korta vil takle Vanguard... Etter det jeg har sett på screens og film kan det bli stress om enn skal ha grafikken på sitt maksimale... Ikke minst blir det interessant når Vanguard går over fra ue2 til ue3 (unreal engine3) en gang i 2007. For min del er det i alle fall helt uaktuelt å kjøpe nye grafikkkort etter 1 år.

Lenke til kommentar
]XT's are only just ramping up - whats coming available now is fresh from the production lines and that has to be shared between ATI (who can ship them immediately to some e-tail locations) and their vendors (who will have to make their own HSF modifications, package and distribute them) - so its not really surpising they are limited at the moment.
Lenke til kommentar

Burdet mulinges blitt diskutert i en annen tråd, men slik jeg har hørt

 

Sli funker nå med forkjellige innen samme kort feks 7800gtx pov og 7800gtx xfx

 

Croosfire må ha et Master kort og crossfire ready kort for å fungere

 

1300 og 1600 serien trenger vist ikke det, i følge dagens nyehter

http://www.hardware.no/nyheter/skjermkort/...ster-kort/20828

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
så mye forskjell 1.2ns og 1.1ns da??

5085830[/snapback]

Tviler på om det finns 1,2 ns minnebrikker som klarer å kjøre på 1800MHz :hmm: Og i tilfelle de finns så har ikke jeg råd til å kjøpe de....

5085874[/snapback]

2*1000/1,2ns gir ca 1667 MHz

2*1000/1,1ns gir ca 1818 MHz

 

Hvis minnet er spesifisert å klare disse hastighetene så forventer jeg også at minnet virkelig klarer det. Men det kan hende at det er så viktig for PR'en at kortene lar seg overklokke bra at de velger å kjøre med hastigheter under det minnet egentlig klarer.

 

256MB 1,2ns høyhastighetsminne er neppe billig, og jeg regner med prisen på 512MiB ennå raskere høyhastighetsminne er over dobbelt så høy. Hvis 256MiB 1,2ns koster f.eks 1000kr så tipper jeg prisen på 512MiB 1,1ns blir rundt 2200-2500kr. Hvis disse prisene er i nærheten av korrekte så kan dere altså forvente at 512MiB-versjonen av kortet vil koste en drøy tusenlapp mer enn den med 256MiB.

5090448[/snapback]

 

Feil.

2000 / 1,1 * 10^-9 = 1818 GHz

Lenke til kommentar
så mye forskjell 1.2ns og 1.1ns da??

5085830[/snapback]

Tviler på om det finns 1,2 ns minnebrikker som klarer å kjøre på 1800MHz :hmm: Og i tilfelle de finns så har ikke jeg råd til å kjøpe de....

5085874[/snapback]

2*1000/1,2ns gir ca 1667 MHz

2*1000/1,1ns gir ca 1818 MHz

 

Hvis minnet er spesifisert å klare disse hastighetene så forventer jeg også at minnet virkelig klarer det. Men det kan hende at det er så viktig for PR'en at kortene lar seg overklokke bra at de velger å kjøre med hastigheter under det minnet egentlig klarer.

 

256MB 1,2ns høyhastighetsminne er neppe billig, og jeg regner med prisen på 512MiB ennå raskere høyhastighetsminne er over dobbelt så høy. Hvis 256MiB 1,2ns koster f.eks 1000kr så tipper jeg prisen på 512MiB 1,1ns blir rundt 2200-2500kr. Hvis disse prisene er i nærheten av korrekte så kan dere altså forvente at 512MiB-versjonen av kortet vil koste en drøy tusenlapp mer enn den med 256MiB.

5090448[/snapback]

 

Feil.

2000 / 1,1 * 10^-9 = 1818 GHz

5125673[/snapback]

 

Hvis du skal tenke sånn må du brått dele 2000 på 1000. Regner med at de fleste liker å gjøre det litt enklere og dermed få svaret oppgitt i Mhz fremfor et lass med tall i hz.

 

Altså på din måte:

2/(1,1*10^-9) = 1818181818hz = 1818,18Mhz

Forenklet(svar direkte i Mhz):

2000/1,1 = 1818,18Mhz

 

Det at man vanligvis ganger med 1000 over brøken er nok nettopp fordi folk flest liker svar i Mhz og at de slipper å bruke litt mer "kompliserte" regnemetoder

Endret av Zipman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...