Gå til innhold

M570A / CL77 - Noen som har fått denne?

Senshi

Anbefalte innlegg

Jeg sikler veldig på den pcen her jeg og! :dribble: Det ser ut som om verstingmodellen fra shg.no er den mest aktuelle da, den til 19 200,- . Noen som har bestilt den? Eller får man bedre tilbud fra andre nettbutikker?

5153480[/snapback]

En ting kan jeg si deg: Denne laptopen er RÅÅÅ! :dribble:

Men shg.no har jo den ikke på lager. Det har derimot WB. De har fått mye dårlig omtale, men som du ser i denne tråden, har WB faktisk levert innen veldig kort tid.

Blir riktig nok litt dyrere hos WB. :thumbdown:

Mvh Senshi :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha brukt den enda ett døgn, er det vel rimelig klart, men slett ikke uventet at flaskehalsen er harddisken! Får vel se på muligheten for en 7200 sata II sånn etterhvert :).

Kjører BF2 helt fint på 1600x1200 og det meste på full musikk, men kun 2x AA.

Spill som Q4, AOE3 og Call of Duty 2 går helt fint på 1920x1200.

5149526[/snapback]

Hei Soru,

Litt dumt spørsmål, men hvordan merker man at HD er flaskehalsen?

Har du funnet noen bedre grafikkdrivere enn de som fulgte med?

Har du fått svar fra WB vedr Norsk tastatur + bytte til S-ATA HD?

Mvh Senshi

5153433[/snapback]

Merker det jo først og fremst på at ting rett og slett tar mye lengre tid å laste enn fra min stasjonære, samt at enkel hd-bm'ing forteller det i klartekst :). BF2 er et godt eksempel, der lastes mye fra disk hvis du har "bare" 1 gb ram, ting flyter helt perfekt unntatt når disklampa lyser ;). På min stasjonære får jeg ikke hakking, selv med disk-aktivitet.

Jeg prøvde ikke skjermdriveren som fulgte med i det hele tatt. Gikk direkte til Nvidia og lastet ned "forceware 81.85 mobile".

Fikk veldig fin tilbakemelding fr WB i dag. De innrømte at de valgte å sende ut maskinene med PATA/engelsk tastatur, rett og slett pga. SATA/norsk ikke var kommet på lager enda :whistle: .

Norsk tastatur skulle bli sendt i løpet av få dager, mens SATA disker ville ta litt mer tid.

Lenke til kommentar
Merker det jo først og fremst på at ting rett og slett tar mye lengre tid å laste enn fra min stasjonære, samt at enkel hd-bm'ing forteller det i klartekst :). BF2 er et godt eksempel, der lastes mye fra disk hvis du har "bare" 1 gb ram, ting flyter helt perfekt unntatt når disklampa lyser ;). På min stasjonære får jeg ikke hakking, selv med disk-aktivitet.

Jeg prøvde ikke skjermdriveren som fulgte med i det hele tatt. Gikk direkte til Nvidia og lastet ned "forceware 81.85 mobile".

Fikk veldig fin tilbakemelding fr WB i dag. De innrømte at de valgte å sende ut maskinene med PATA/engelsk tastatur, rett og slett pga. SATA/norsk ikke var kommet på lager enda  :whistle: .

Norsk tastatur skulle bli sendt i løpet av få dager, mens SATA disker ville ta litt mer tid.

5153718[/snapback]

Ok... Regner med at jeg får tilbakemelding fra WB innen kort tid jeg oxo. Sendte mail til WB tidligere i dag. Er utrolig fornøyd med tastaturet. En fryd å skrive på. Lager ikke noe klikkelyd heller.

Huff, på tid å komme seg hjem fra jobb, å kose litt med maskinen igjen.... :D

Mvh Senshi.

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt den enda ett døgn, er det vel rimelig klart, men slett ikke uventet at flaskehalsen er harddisken! Får vel se på muligheten for en 7200 sata II sånn etterhvert :).

Kjører BF2 helt fint på 1600x1200 og det meste på full musikk, men kun 2x AA.

Spill som Q4, AOE3 og Call of Duty 2 går helt fint på 1920x1200.

5149526[/snapback]

Hei Soru,

Litt dumt spørsmål, men hvordan merker man at HD er flaskehalsen?

Har du funnet noen bedre grafikkdrivere enn de som fulgte med?

Har du fått svar fra WB vedr Norsk tastatur + bytte til S-ATA HD?

Mvh Senshi

5153433[/snapback]

Fikk veldig fin tilbakemelding fr WB i dag. De innrømte at de valgte å sende ut maskinene med PATA/engelsk tastatur, rett og slett pga. SATA/norsk ikke var kommet på lager enda :whistle: .

5153718[/snapback]

Men med 2gb ram, som jeg har tenkt til å kjøpe hvis jeg går for denne pcen, så vil det vel neppe hakke noe i spill? Loading tiden bryr jeg meg ikke så mye om. Bf2 suger rundt 1,5gb ram på høyeste kvalitet :ohmy: . Det er mye!

Lenke til kommentar
Men med 2gb ram, som jeg har tenkt til å kjøpe hvis jeg går for denne pcen, så vil det vel neppe hakke noe i spill? Loading tiden bryr jeg meg ikke så mye om. Bf2 suger rundt 1,5gb ram på høyeste kvalitet :ohmy: . Det er mye!

5154060[/snapback]

Jeg har faktisk krøpet til korset og bestilt meg 1gb til med ram! Er jo for galt at en slik maskin skal bli holdt tilbake av noe så teit som en treg hd :tease: .

Så jeg regner absoludt med at da vil også BF2 oppføre seg ordentlig på 1920x1200. (Hater å måtte gå ned i oppløsning :D ).

WB. Var villig til å bytte de 2x512 som fulgte med mot 1x1024, så dermed slipper jeg unna med å kjøpe en ekstra brikke.

Lenke til kommentar
Ok... Regner med at jeg får tilbakemelding fra WB innen kort tid jeg oxo. Sendte mail til WB tidligere i dag. Er utrolig fornøyd med tastaturet. En fryd å skrive på. Lager ikke noe klikkelyd heller.

Huff, på tid å komme seg hjem fra jobb, å kose litt med maskinen igjen....  :D

Mvh Senshi.

5153866[/snapback]

Det gjør du helt sikkert! Fikk faktisk svar nr. 2 fra dem nå nettop :)

Hadde ikke gått overtid i kveld for noen pris!! :thumbup:

Lenke til kommentar

Det gjør du helt sikkert! Fikk faktisk svar nr. 2 fra dem nå nettop :)

Hadde ikke gått overtid i kveld for noen pris!!  :thumbup:

5154344[/snapback]

Hehe... Fikk omsider svar jeg oxo...

Skal du sette inn mer ram? *MISUNNELIG* :cool:

Det vil jeg oxo ha :p

Får du ram'en tilsendt, eller må du sende inn laptopen?

Mvh Senshi :thumbup:

Lenke til kommentar
Hehe... Fikk omsider svar jeg oxo...

Skal du sette inn mer ram? *MISUNNELIG*  :cool:

Det vil jeg oxo ha  :p

Får du ram'en tilsendt, eller må du sende inn laptopen?

Mvh Senshi  :thumbup:

5154478[/snapback]

Neida, jeg får både ram og SATA disk tilsendt, ingen grunn til å sende inn ;)

Lenke til kommentar
Bare lurte på en ting, er prisen hos whitebox uten moms? Virket veldig billig...

5154624[/snapback]

Prisene der er i utgangspunktet uten Mva. Men i pc-byggern deres er totalen innkludert mva. Vel og merke kun hvis du bruker IE, funker ikke i Firefox...

Lenke til kommentar
Bare lurte på en ting, er prisen hos whitebox uten moms? Virket veldig billig...

5154624[/snapback]

Prisene der er i utgangspunktet uten Mva. Men i pc-byggern deres er totalen innkludert mva. Vel og merke kun hvis du bruker IE, funker ikke i Firefox...

5154694[/snapback]

ahh, ok. Jeg bruker Firefox, men det funket i IE. Da blir shg en del billigere. Jeg får bare mer og mer lyst på denne pcen nå :love: . Det eneste som hindrer meg er at det nesten er 20k å bruke på pc, og at det frister med stasjonær også... Vanskelig gitt :roll:

EDIT: Noen som har funnet noen grundige tester av pcen på internett?

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

5154624[/snapback]

5154694[/snapback]

ahh, ok. Jeg bruker Firefox, men det funket i IE. Da blir shg en del billigere. Jeg får bare mer og mer lyst på denne pcen nå :love: . Det eneste som hindrer meg er at det nesten er 20k å bruke på pc, og at det frister med stasjonær også... Vanskelig gitt :roll:

EDIT: Noen som har funnet noen grundige tester av pcen på internett?

5154749[/snapback]

Hehe, 20 laken er mye for en bærbar! Men, jeg tør påstå at denne eliminerer behovet for en statsjonær! Jeg bygde meg ny stasjonær for ca. en mnd. siden, og det hadde jeg neppe gjort hvis jeg hadde kjøpt denne (CL77'en) først ;).

Har ikke funnet noen grundige nei, tenker den rett og slett er for ny?

Lenke til kommentar
Hehe, 20 laken er mye for en bærbar! Men, jeg tør påstå at denne eliminerer behovet for en statsjonær! Jeg bygde meg ny stasjonær for ca. en mnd. siden, og det hadde jeg neppe gjort hvis jeg hadde kjøpt denne (CL77'en) først ;).

Har ikke funnet noen grundige nei, tenker den rett og slett er for ny?

5154790[/snapback]

Jeg er helt enig i at den eliminerer behovet for en stasjonær i tillegg, men oppgradringsmulighetene og overklokkingsmulighetene er større på en stasjonær pc. Feks, så er det lett å bare stappe i et nytt identisk grafikkort i den stasjonære dersom ytelsen begynner å butte litt. Håper vi får flere spill fps tester og 3dmark 05 scores :thumbup: . Men igjen, dette er nok en pc som holder i noen år framover. Jeg overlever tross alt helt fint med min radeon 9600, 512mb ram og athlon xp 2600+, så denne pcen kommer til å bli et lysår fram i tid for meg dersom jeg bestiller :yes:

EDIT: Finnes det noen forum hvor det er brukertester da? Jeg sjekka notebookforums.com, men jeg fant ikke noe særlig der :hm:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
sablabra: Sjekk sager delen på notebookforums. Der er det flere som har den pcen. Her er også en link til en test, som faktisk var på første side av dette emnet. http://www.bit-tech.net/hardware/2005/09/2...dia_7800/1.html

Jada-jada: Er enig med deg. Man får også mye bedre batteritid med i9300.

5155148[/snapback]

Mye bedre batterilevetid er vell å ta i litt? Med begge batteriene ligger batterilevetiden på litt over 2,5 timer, altså en halvtime dårligere enn i9300, dårligere er det, men ikke mye dårligere ;)

Lenke til kommentar

Når man trenger TO batterier så mener jeg det er mye dårligere. Der vil nok flere si seg enig med meg, og den klarer ikke engang å konkurere med batteritiden til i9300, selv med ekstra batteri. Jeg mener det er mye dårligere. Hadde det vært bare det ene, og du hadde fått skviset ut 2,5 timer så hadde jeg sagt meg enig med deg. Men i dette tilfellet så er jeg nok ikke det. Det er dessuten ikke standard å få den levert med to batterier, så det blir feil å sammenligne, men uansett så kommer den dårligere ut. Jeg får over 3 timer med min 6-cellers batteri. Jeg lurer på hvor mye jeg hadde fått i batteritid hvis jeg hadde hatt to batterier i pcen. ;)

Sablabra: Om ikke så altfor lenge så kommer du nok til å se i9300 med 7800 kortet. Så den kan altså konkurrere med den ytelsesmessig.

Lenke til kommentar

Hei,

Trodde CL77 ble varm, men når jeg så på temp via CHC ble jeg virkelig overrasket. :dribble:

CPU TEMP: 35 grader celsius.

HD TEMP: 37 grader celsius.

Dette er vel ikke så gale? Finnes det programmer som kan lese av temp på skjermkort? :hmm:

Mvh Senshi :w00t:

Lenke til kommentar
Hei,

Trodde CL77 ble varm, men når jeg så på temp via CHC ble jeg virkelig overrasket.  :dribble:

CPU TEMP: 35 grader celsius.

HD TEMP: 37 grader celsius.

Dette er vel ikke så gale? Finnes det programmer som kan lese av temp på skjermkort?  :hmm:

Mvh Senshi  :w00t:

5156694[/snapback]

Sjekk i kontrollpanelet til skjermkortet du ;)

(Mulig dette bare finnes i Nvidias egen driver da...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...