Gå til innhold

M570A / CL77 - Noen som har fått denne?

Senshi

Anbefalte innlegg

Ok, da er installasjon igang.

Dingsen er jo bare helt rå!! :)

5142234[/snapback]

Argh...... Er dødsmisunnelig nå.... Maskinen ligger klar på postkontoret, men jeg må sitte på jobb. Periodeavslutning på mandag..... :realmad::realmad::realmad:

Er den virkelig så RÅ som jeg håper den er? :dribble:

Er den så stor, tung og klumpete som folk skal ha det til? :hmm:

Mvh Senshi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ok, da er installasjon igang.

Dingsen er jo bare helt rå!! :)

5142234[/snapback]

Argh...... Er dødsmisunnelig nå.... Maskinen ligger klar på postkontoret, men jeg må sitte på jobb. Periodeavslutning på mandag..... :realmad::realmad::realmad:

Er den virkelig så RÅ som jeg håper den er? :dribble:

Er den så stor, tung og klumpete som folk skal ha det til? :hmm:

Mvh Senshi

5142281[/snapback]

Suger skikkelig det da :thumbdown:

Nå vet jo ikke jeg hvor rå du forventer at den er da ;). Men jeg måtte faktisk bare studere den et kvarters tid før jeg kom meg igang med ting!

Selvsagt er den stor, er jo tross alt en 17" :!: . Men jeg synes absoludt ikke den er klumpete! mesteparten av økt størrelse kommer i bredde...

Nå går jeg bare utålmodig å venter på at formatering osv. skal bli ferdig.

Jeg tok en 3dmark05 på min stasjonære og kom på 6935. Er spendt på hvor cl77'en vil havne i forhold til dette!

Lenke til kommentar
Suger skikkelig det da  :thumbdown:

Nå vet jo ikke jeg hvor rå du forventer at den er da ;). Men jeg måtte faktisk bare studere den et kvarters tid før jeg kom meg igang med ting!

Selvsagt er den stor, er jo tross alt en 17"  :!: . Men jeg synes absoludt ikke den er klumpete! mesteparten av økt størrelse kommer i bredde...

Nå går jeg bare utålmodig å venter på at formatering osv. skal bli ferdig.

Jeg tok en 3dmark05 på min stasjonære og kom på 6935. Er spendt på hvor cl77'en vil havne i forhold til dette!

5142330[/snapback]

Forventer bare at den er like rå som den er på bildene lixom.

Gleder meg til jeg kommer meg hjem fra jobb, og kan leke med den nye maskinen min.

Hvilken specs har du på den stasjonære maskinen da forresten?

Mvh Senshi

Lenke til kommentar

Forventer bare at den er like rå som den er på bildene lixom.

Gleder meg til jeg kommer meg hjem fra jobb, og kan leke med den nye maskinen min.

Hvilken specs har du på den stasjonære maskinen da forresten?

Mvh Senshi

5142434[/snapback]

Tror nok ikke du blir skuffet nei ;)

Min stasjonære er: / Amd 64 X2 3800+ / 7800GT / MSI K8n platinum SLI / 1 gb ram

Lenke til kommentar

Sitter og ser på en Clevo M570A på Pyton og lurer på hva jeg trenger i tillegg hvis jeg bare kjøper basisen til Kr 7029?

Hva er forskjellen på WSXGA (M570A) og WSXGA+ (M560A)?

Er det kun skjermen som er forskjellen på de to?

Er det et godt utgangspunkt for å få en rå bærbar i klasse som f.eks Acer Ferrari?

Mvh

Darkwing

Lenke til kommentar
Sitter og ser på en Clevo M570A på Pyton og lurer på hva jeg trenger i tillegg hvis jeg bare kjøper basisen til Kr 7029?

Er det et godt utgangspunkt for å få en rå bærbar i klasse som f.eks Acer Ferrari?

Mvh

Darkwing

5142591[/snapback]

Jeg er ikke imponert over Acer ferarri. Særlig ikke utvalget i grafikk-kort. Derfor falt valget på denne.

Lenke til kommentar
Soru: Fulgte driver etc med? Kan ikke se at WB har lagt ut drivere til CL77 på hjemmesidene.

Hvilke drivere benytter du til skjermkortet f.eks? Catalyst?

5142621[/snapback]

Alt av drivere fulgte med. Jeg er ikke kommet til skjermkortet enda :). Men jeg skal laste ned Nvidia's egen driver. 7800Go er eneste Go kort med "offisiel" driver fra Nvidia.

Lenke til kommentar

Mvh

Darkwing

5142591[/snapback]

Da trenger du optisk drev, minne, harddisk, wlan, prosessor og du trenger skjermkort. Muligens tastatur også, men der er jeg litt usikker.

Lenke til kommentar

Mvh

Darkwing

5142591[/snapback]

Da trenger du optisk drev, minne, harddisk, wlan, prosessor og du trenger skjermkort. Muligens tastatur også, men der er jeg litt usikker.

5142690[/snapback]

Litt enklere å forklare den bedre halvdel at den bærbare koster ca 7000,- + at man må "noen deler" i tillegg.

Lenke til kommentar

Mvh

Darkwing

5142591[/snapback]

M570A og M560A er to forskjellige maskiner.

M570A har 17" skjerm og de beste grafikkløsningene(x700, x800, 7800GTX) på markedet (for bærbare altså). Whitebox kan levere denne med 17" WUXGA-skjerm med en oppløsning på 1920*1200.

M560A har 15,4" skjerm(WSXGA - 1680*1050) og ikke fullt så bra grafikkløsninger som 570'en, men ikke værst her heller(f.eks. x700/256MB/128MB)

Bl.a. SHG levere begge disse ferdigbygget:

M570A heter SHG 5700 og M560A heter SHG 9400.

Whitebox har også M570A, der heter den CL77 tror jeg.

Hvem andre som leverer PC'ene vet jeg ikke, men kunne tenkt meg å vite det!(spes 560)

M570A er et av de beste alternativene til en rå PC i en helt annen klasse enn Acer Ferrari!

Edit: Vet ikke om jeg forstod posten din helt, men håper svaret var til hjelp!

Edit 2: Whitebox kan levere med WUXGA

Endret av 31137
Lenke til kommentar

Første inntrykk av Whitebox CL77 (Clevo M570B(Nei, ikke A)).

Edit: Det er en Clevo M57A type B ;)

For orden skyld:

Pentium M 760 (2.0Ghz)

NvidiaT GO7800GTX

1gb DDR2 533 ram

80 gb PATA disk

8x lightscribe dvd r/rw

17" WUXGA(1920x1200) display (Må bare oppleves!)

Dette blir ikke et review, bare en liten oppsummering etter første timene med dette monsteret på fanget. (Må jo snart komme meg i gang med viktigere ting som f.eks D3, F.E.A.R :D ).

Størrelse:

Ok, ganske enkelt. Den er stor!

Men av den grunn absoludt ikke klumpete. ER ikke direkte egnet til å ha på fanget i flyet, men det er vel ikke til slikt bruk man kjøper en slik bærbar.

Støy:

Er ikke av de stilleste bærbare jeg har hatt, men absoludt heller ikke mye støy. Synes nok viften går i meste laget, men det er vel prisen for å skvise slik HW inn i en liten kasse ;).

Ytelse:

6726 i 3dmark05 sier vel endel om ytelsen...

Har ikke fått kjørt "normal" bm'ing enda, men det kommer.

Batteri tid:

Er akkurat ferdig å topplade for første gang, så jeg har vel kjørt den på batteri i ca. 20 min. På denne tiden er gjenværende 77%. Ikke spesielt bra akkurat, men li-ion batterier trenger gjerne noen "runder" før de yter maks.

Når de er sagt, har jeg vel egentlig ikke noe håp om å skvise ut stort mer enn maks 2 timer under best tenkelige forhold.

-------------------------------------------------

Som kjent er denne maskinen kjøpt hos Whitebox, og de har fått en god del

(fortjent) pepper, både her og i andre forum.

Første runde, mao. selve kjøpet er jeg stor-fornøyd med. Alt har gått nøyaktig som selger hos dem lovte.

Nå er et slik at jeg bestilte maskinen med SATA-disk, og som dere ser over er den levert med PATA. I tillegg er den levert med engelsk tastatur. Egentlig ikke uventet, da maskinen knapt nok er kommet på markedet, men synes jeg burde blitt innformert om dette! Jeg har sendt mail (vennlig, men bestemt :) ) til whitebox, hvor jeg påpeker dette, og medeler at jeg forventer Norsk tastatur og SATA disk senest til Jul. Så får vi se hvordan det går... ;)

Endret av Soru
Lenke til kommentar
Første inntrykk av Whitebox CL77 (Clevo M570B(Nei, ikke A)).

Edit: Det er en Clevo M57A type B ;)

For orden skyld:

Pentium M 760 (2.0Ghz)

NvidiaT GO7800GTX

1gb DDR2 533 ram

80 gb PATA disk

8x lightscribe dvd r/rw

17" WUXGA(1920x1200) display (Må bare oppleves!)

Dette blir ikke et review, bare en liten oppsummering etter første timene med dette monsteret på fanget. (Må jo snart komme meg i gang med viktigere ting som f.eks D3, F.E.A.R  :D  ).

Størrelse:

Ok, ganske enkelt. Den er stor!

Men av den grunn absoludt ikke klumpete. ER ikke direkte egnet til å ha på fanget i flyet, men det er vel ikke til slikt bruk man kjøper en slik bærbar.

Støy:

Er ikke av de stilleste bærbare jeg har hatt, men absoludt heller ikke mye støy. Synes nok viften går i meste laget, men det er vel prisen for å skvise slik HW inn i en liten kasse ;).

Ytelse:

6726 i 3dmark05 sier vel endel om ytelsen...

Har ikke fått kjørt "normal" bm'ing enda, men det kommer.

Batteri tid:

Er akkurat ferdig å topplade for første gang, så jeg har vel kjørt den på batteri i ca. 20 min. På denne tiden er gjenværende 77%. Ikke spesielt bra akkurat, men li-ion batterier trenger gjerne noen "runder" før de yter maks.

Når de er sagt, har jeg vel egentlig ikke noe håp om  å skvise ut stort mer enn maks 2 timer under best tenkelige forhold.

-------------------------------------------------

Som kjent er denne maskinen kjøpt hos Whitebox, og de har fått en god del

(fortjent) pepper, både her og i andre forum.

Første runde, mao. selve kjøpet er jeg stor-fornøyd med. Alt har gått nøyaktig som selger hos dem lovte.

Nå er et slik at jeg bestilte maskinen med SATA-disk, og som dere ser over er den levert med PATA. I tillegg er den levert med engelsk tastatur. Egentlig ikke uventet, da maskinen knapt nok er kommet på markedet, men synes jeg burde blitt innformert om dette! Jeg har sendt mail (vennlig, men bestemt :) ) til whitebox, hvor jeg påpeker dette, og medeler at jeg forventer Norsk tastatur og SATA disk senest til Jul. Så får vi se hvordan det går... ;)

5143146[/snapback]

Har du prøvd 1559 fra netshop/psdata? Isåfall, hvordan vil du beskrive viftestøy i forhold til den? For best mulig batteri er vell det ekstra batteriet et must. Så i en test at maskina kunne vare opp imot 3 timer med laveste lysstyrke og begge batteriene. At du reagerer på engelsk tastatur skjønner jeg godt, og virker for emg ganske amatørmessig å levere uten norsk fra WB sin side, ihvertfall uten å ha informert om dette. PSATA i forhold til SATA mener jeg er en bortkastet forskjell. Med mindre SATA kostet endel mer så gir ikke det utslag på hverken ytelse, batterikapasitet eller støy (med mindre produsenten var forskjellig?). Jeg har ihvertfall hatt endel herk med å innstallere windows på SATA-disker på pcer før. Inntil forskjellen på ytelse blir merkbar vil jeg fortsette å anbefale PATA. Om du bygger litt videre på disse erfaringene så har du en god lesertest :)

Lenke til kommentar

Hei,

En liten oppdatering på mine erfaringen med CL77. Bare sånn raskt foreløpig.

Har dog ikke fått lekt så mye med den enda. Ble sent på jobb i går, og tidlig på jobb igjen i dag, men jeg har hvertfall installert XP Pro, drivere etc.

Støy:

Støyer mer enn min gamle CL56. Tror det er HD som lager en bakgrunns suse lyd (har mistanke om at jeg har fått meg en 100GB, 7200 rpm, istedenfor 80 GB 5400 rpm som jeg bestilte).

Viften startet bare en gang mens jeg installerte, og den hører man relativt godt.

Synes oxo av DVD-rom'en bråker. Men det gjør vel alle? Bråker vesentlig mer enn DVD-rom'en på min CL56. :hmm:

Ytelse:

Har som sagt ikke fått testet den skikkelig enda. Kommer tilbake med mer her.

Gleder meg til å teste noen spill på dette skjermkortet. Sånn genenerelt merket jeg ikke noe forskjell fra min tidligere CL56. :ermm:

Kvalitet:

Maskinen er rå. Som nevnt i andre tråder, er den ganske stor. Men skjermen veier 100% opp for dette. Helt utrolig herlig. Men vet ikke helt om jeg liker det blanke belegget. Får veldig mye gjennskinn. Men satan så klar og deilig skjermen er å se på. :dribble:

- Har jo det meste av utganger/innganger.

- Webcam som er innebygget fungerte veldig bra.

- Touchpad var ok.

- Tastaturet var dritt digg. Ble litt irritert når jeg så at det var engelsk tastatur, men det var herlig å skrive på, og fant ut at jeg ikke ser på tastaturet uanz (imponert av meg selv)...

- Noe som irriterte meg var at den ene gummiknotten som maskinen står på er montert på batteriet, så når jeg benytter maskinen uten batteri så vipper den...

- Chassiset gir etter der som DVD-rom'en er.... Klarte av en eller annen grunn å irritere meg over dette.

- IR-porten er merkelig plassert?

- Det blir veldig mye fingermerker enkelte steder på maskinen. *ARGH*

- Lyden av høytalerene imponerte iforhold til CL56.

- Strømadapteren var STOR! Fikk sjokk når jeg så den.

Kommer tilbake med mer erfaringer senere. Spør gjerne dersom det er noe Dere lurer på! :thumbup:

Mvh Senshi

Lenke til kommentar

Hva er specs på den da? Siden cl77en havna rett i hælene på den. Ble bare veldig nysgjerrig :cool:

5149385[/snapback]

Som jeg nevner litt høyere opp ;)

Min stasjonære er: / Amd 64 X2 3800+ / 7800GT / MSI K8n platinum SLI / 1 gb ram.

Etter å ha brukt den enda ett døgn, er det vel rimelig klart, men slett ikke uventet at flaskehalsen er harddisken! Får vel se på muligheten for en 7200 sata II sånn etterhvert :).

Kjører BF2 helt fint på 1600x1200 og det meste på full musikk, men kun 2x AA.

Spill som Q4, AOE3 og Call of Duty 2 går helt fint på 1920x1200.

Lenke til kommentar

Etter å ha brukt den enda ett døgn, er det vel rimelig klart, men slett ikke uventet at flaskehalsen er harddisken! Får vel se på muligheten for en 7200 sata II sånn etterhvert :).

Kjører BF2 helt fint på 1600x1200 og det meste på full musikk, men kun 2x AA.

Spill som Q4, AOE3 og Call of Duty 2 går helt fint på 1920x1200.

5149526[/snapback]

Hei Soru,

Litt dumt spørsmål, men hvordan merker man at HD er flaskehalsen?

Har du funnet noen bedre grafikkdrivere enn de som fulgte med?

Har du fått svar fra WB vedr Norsk tastatur + bytte til S-ATA HD?

Mvh Senshi

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...