theBoss2 Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hei, Jeg vett ikke, kanskje det eksisterer noen innlegg for akkurat det men jeg fant ikke noe (Men hadde heller ikke tid til å lette så mye). Jeg har 2 tekst filer, som innholder noen nr (som vist nedenfor): Text1.txt: Nr3 Nr2 Nr1 Nr4 … Text2.txt Nr2 Nr5 Nr5 Nr8 … Jeg skal først ha dem i 2 array og deretter søke gjennom dem for å finne like nr. Hvis et nr finnes på begge tekst filene så skal den være grønt, men hvis den ikke finnes på begge tekst filene så skal det komme rødt for text2.txt og blå for text1.txt Kan noen lage en kode for det. Eventuelt fortelle litt hvordan jeg kan gjøre det. Takk på forhånd Mvh The Boss 2 Lenke til kommentar
Magnus Holm Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) <?php $text1 = file_get_contents("text1.txt"); $text2 = file_get_contents("text2.txt"); $ex = explode("\r\n", $text1); $ex2 = explode("\r\n", $text2); foreach ($ex as $one) { if (in_array($one, $ex2)) { echo '<span style="color: green;">'.$one.'</span><br />'; } else { echo '<span style="color: blue;">'.$one.'</span><br />'; } } foreach ($ex2 as $one2) { if (in_array($one2, $ex)) { echo '<span style="color: green;">'.$one.'</span><br />'; } else { echo '<span style="color: red;">'.$one.'</span><br />'; } } ?> Prøv denne... Endret 31. oktober 2005 av Judofyr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå