Gå til innhold

Nytt HK + prossessor / bytte av skjermkort og ram?

Anbefalte innlegg

Hei,

1) Må etterhvert oppgradere prosessoren min og siden det ikke er så lett å få tak i noe oppegående med Socket A lenger, så må jeg nok bytte hk også...

Har da mer eller mindre bestemt meg for en AMD CPU ATHLON-64 3800+ prosessor, men er i tvil om hvilket hovedkort jeg bør velge til denne.

Jeg har et Sapphire Radeon 9800Pro skjermkort som jeg egentlig hadde håpet å slippe å bytte ut nå... men de fleste aktuelle hk jeg har funnet har PCI Express-slotter og da nytter det vel ikke med skjermkortet jeg nå har? Har blant annet sett på ASUS A8N-SLI Premium (selv om SLI-biten jo er litt bortkastet med radeon-kort) og liker dette, men da må jeg vel bytte skjermkort i alle fall?

Noen forslag til hk som kan sammenlignes med dette men som fungerer med agp-skjermkort og har socket 939? Eller bør jeg bite i det sursøte eplet og oppgradere skjermkort med det samme?

2) Lurer også på om jeg burde få meg noe mer minne - er det i så fall mest fornuftig å kjøpe 2 x 1024 eller 1 x 2048? Eller betyr det ikke noe?

Har i dag 2 x 512MB PC-333 DDR PC2700 så det kan kanskje brukes intil videre?

Har et budsjett som kan strekkes litt, så har ikke noen helt bestemte rammer men best mulig pris/ytelse-forhold er naturligvis å foretrekke :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takker for svar og gode tips!

Endte til slutt opp med AMD Athlon 64 3800+ (3700+ var ikke på lager hos komplett eller psdata for tiden), ASUS A8N-SLI Premium og et

Asus GeForce 7800GTX. En del dyrere enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt, men får heller kutte ned på mindre viktige ting som mat og klær en stund fremover ;)

Minnet du satte opp så veldig interessant ut, men kunne ikke finne det på lager hos noen av butikkene, så jeg venter litt med det - satser på å bruke mitt nåværende en stund til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...