Zork Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hei, 1) Må etterhvert oppgradere prosessoren min og siden det ikke er så lett å få tak i noe oppegående med Socket A lenger, så må jeg nok bytte hk også... Har da mer eller mindre bestemt meg for en AMD CPU ATHLON-64 3800+ prosessor, men er i tvil om hvilket hovedkort jeg bør velge til denne. Jeg har et Sapphire Radeon 9800Pro skjermkort som jeg egentlig hadde håpet å slippe å bytte ut nå... men de fleste aktuelle hk jeg har funnet har PCI Express-slotter og da nytter det vel ikke med skjermkortet jeg nå har? Har blant annet sett på ASUS A8N-SLI Premium (selv om SLI-biten jo er litt bortkastet med radeon-kort) og liker dette, men da må jeg vel bytte skjermkort i alle fall? Noen forslag til hk som kan sammenlignes med dette men som fungerer med agp-skjermkort og har socket 939? Eller bør jeg bite i det sursøte eplet og oppgradere skjermkort med det samme? 2) Lurer også på om jeg burde få meg noe mer minne - er det i så fall mest fornuftig å kjøpe 2 x 1024 eller 1 x 2048? Eller betyr det ikke noe? Har i dag 2 x 512MB PC-333 DDR PC2700 så det kan kanskje brukes intil videre? Har et budsjett som kan strekkes litt, så har ikke noen helt bestemte rammer men best mulig pris/ytelse-forhold er naturligvis å foretrekke Lenke til kommentar
Andy_12 Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hei! tror du burde se på AMD Athlon 64 3700+, ASUS A8N-SLI Premium, Sapphire Radeon X800XL 256 MB og Patriot 2048 MB PC3200 Dual Kit. Vet ikke om dette er litt dyrere en hva du hadde tenkt, men det er et veldig bra oppsett. Pass på PSU, du burde ha minst 350watt Lenke til kommentar
Zork Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Takker for svar og gode tips! Endte til slutt opp med AMD Athlon 64 3800+ (3700+ var ikke på lager hos komplett eller psdata for tiden), ASUS A8N-SLI Premium og et Asus GeForce 7800GTX. En del dyrere enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt, men får heller kutte ned på mindre viktige ting som mat og klær en stund fremover Minnet du satte opp så veldig interessant ut, men kunne ikke finne det på lager hos noen av butikkene, så jeg venter litt med det - satser på å bruke mitt nåværende en stund til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå