9374j Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Heisann, Jeg studerer nå 1.året ingeniør i datateknikk (bachelorstudium ved Høgskolen i Sør-Trøndelag, Trondheim). Jeg har allerede begynt å merke at de fagene vi har nå, er ting som jeg har mistet interessen av. Vurderer nå om jeg skal skifte studier... Har det seg slik at det er mye generelt og litt kjedelig stoff de 2 første årene på et ingeniørstudie? I skrivende stund vurderer jeg en ny retning i mot Advokat utdanning (juss). Erfaringer til dette? Hva kreves det av meg? Ville juss-studier eller dataingeniør-studier bli noe "enklere" i USA, så lenge man behersker engelske? På forhånd takk for alle svar! Lenke til kommentar
JuGeun Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Tror ikke det er å anbefale å studere jus i utlandet om det er i Norge du ønsker praktisere. Delstudium _kan_ gå, men skal du jobbe i Norge må du faktisk ha kjennskap til norsk lovgivning, ikke amerikansk. Lenke til kommentar
graastein Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Går andreåret på elektroingeniørutdanningen på HiST. Og veldig mye kjedelige og generelle fag. Er vel først på hovedprosjektet det blir skikkelig interessant:) Du kan få en utrolig artig og utfordrene jobb etter du er ferdig utdannet. Husk skolen er bare 3 år av livet. Juss er vel en av de linjene med høyest prestasjonspress, skikkelig stresslinje. Endret 31. oktober 2005 av graastein Lenke til kommentar
Jalmar Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 De to første årene er veldig generelle ja. Hvorfor ikke ta en titt på timeplanen/årsplanen til 3, 4 og 5 klasse og se hvordan timer er fordelt for de. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå