Gå til innhold

Shuttle SN41G2 - Skal oppgradere CPU og RAM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bra å se at det er noen andre som har samme shuttle som meg :D det er jo en knallmaskin da, som ser bra ut også.

ifølge DENNE siden skal den støtte 2GB RAM, og siden det bare er to ramspor betyr det vel at den støtter 1024 MB brikker (uvisst om dette kun er v3, men skulle tro det går på alle versjonene).

Ang CPU står det at den kun støtter cpu opp til 166 mhz, som dermed "utelukker" de raskeste socket a CPU'ene. Men jeg har fint klart å kjøre min mobile xp 2400+ cpu på 210Mhz FSB, og kjører til daglig på 200mhz. (med 11,5 i multiplier, altså 2300Mhz, tilsvarende en 3400+ (i følge amdtool)) Grunnen til at jeg tror shuttle har satt opp 166 mhz som makshastighet for cpu er at hovedkortet ikke liker at rammen går opp til 200mhz. dette problemet løser du lett ved å sette rammen til 83% av cpu-speed når den kjører på 200 mhz.

Men hvorfor semperon 3000+? i følge prisguiden får du en fullverdig athlon XP 3000+ for bare en knappe 50-lapp mer. Men hvis du har lyst på ( i min mening ) den beste seocket a cpu'en, se om du kan oppdrive en brukt mobile 2400+ CPU, de klokker som ville jævler. og er kalde, som er en stoor fordel i shuttler.

Hva ellers du bør oppgradere avhenger jo endel av hva pc'en skal brukes til og hvor mye du er villig på å bruke. så litt mer info om det hadde vært supert.

Endret av Wazu
Lenke til kommentar

Mulig jeg bør går for en Athlon ja. Har en 2200+ nå, men tenkte at en 3000+ vil øke kapasiteten endel.

Når det gjelder RAM, står det i supportlisten for SN41G2 (v1) at den ikke støtter 1024 brikker. Men hvis noen har andre erfaringer.....

Tenkte ikke å oppgradere noen andre komponenter da mitt ATI radeon 9800 Pro funker bra nok foreløpig.

Lenke til kommentar

Ok, så du har en V1 altså? selv har jeg V2, så kan godt være det er noen små forandringer angående hva den støtter og ikke støtter. men jeg mener fremdeles den bør kunne ta en 3000+, enten det er athlon eller semperon.

Med tanke på rammen må du da nesten finne noen som har en v1, og har prøvd det selv, eller kanskje sende en mail til shuttle og spørre dem om saken, kanskje spørre om cpu'en også, bare for å være helt sikker.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...