Gå til innhold

SmartXX meets Xbox360

BlastyTrasty

Anbefalte innlegg

hele poenget er at det vet ikke du noe som helst om, ingen av oss vet noe om det. det å modifisere xbox åpnet for utallige muligheter, er det da sannsynlig at modifisering av xbox360 vil gjøre det omvendte ?

xbox360 byr på ny teknologi og nye muligheter, for alt vi vet kan modifisering føre til mange nye funksjoner.

5086521[/snapback]

Jeg vet med ganske stor sikkerhet at ihvertfall for de som er ute etter å laste ned spillene isteden for å kjøpe, så vil det ikke fungere. Og godt er det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og hvordan vet du det ?

5086789[/snapback]

Tenk deg litt om.

Alle Xbox 360 titler vil være Live Aware, nettopp for å sikre at piratkopiering av spillene i minst mulig grad skal forekomme, ikke bare for å gi deg gamerscore dersom du er knyttet opp mot live, eller sende diverse annen spill-informasjon til microsoft.

Dessuten er det imot retningslinjene til dette forumet å snakke i fordel for piratkopierte spill.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

har jeg nevnt xbox live ?

for min del så var det verdt å droppe live til xbox grunnet alle funksjonene som som en modchip kunne tilby.om det samme vil gå igjen med xbox360 gjenstår å se, det kan ingen av oss si noe om.

Lenke til kommentar

Crockett, skjerp deg.

For det første, om alle spill er Live Aware, so what.

Bare ikke ha i nettverkskabelen det.

Ingen som tvinger absolutt alle Boxer å være på nett.

For det andre, klart modding vil tilføre en MASSE funksjoner.

Per i dag kan du ikke legge inn serier, filmer og videoklipp på selve XBox360. Det må streames fra en MediaCenterPC.

Tenk når vi kan bruke XBox360 direkte til å streame tv-sendinger, ta opp tv på den, spille av ekte HD-filmklipp (noe dagens moddede XBox1 ikke klarer), og mye mye mer.

Man kan heller ikke bombastisk påstå at modderne ikke vil kunne klare å modden en 360 slik at den både fungerer som original box med originale spill på live, og som en megafeita-mediabox som man bruker som husets underholdningsknutepunkt.

Lenke til kommentar
har jeg nevnt xbox live ?

for min del så var det verdt å droppe live til xbox grunnet alle funksjonene som som en modchip kunne tilby.om det samme vil gå igjen med xbox360 gjenstår å se, det kan ingen av oss si noe om.

5086912[/snapback]

Jeg nevner Live fordi det er grunnen til at jeg velger Xbox 360. Det er noe av det mest spennende maskinen tilbyr meg. Jeg dropper gjerne de funksjonene en modchip kan gi til fordel for å ha fult fungerende Xbox Live. Hva en modchip kan tilby meg har jeg allerede på en data (koblet opp til en HDTV) så jeg ser ikke nytten i å ha en konsoll som kan gjøre akkurat det samme. Når jeg hører ting som å f.eks legge inn operativ system på konsoller så syns jeg rett og slett det høres fjasete ut. Har folk glemt at de kjøper konsoller for å slippe å ha ting som tunge operativsystemer som ligger og kjører i bakgrunnen? Konsoll handler om spilling, ting som er relatert til det er det jeg vil ha på en konsoll. F.eks muligheten til å plugge i MP3 spilleren for å lage et custom soundtrack er en fin detalj. Noe mer mediesenter enn det trenger jeg rett og slett ikke så lenge jeg har Xbox Live.

Å diskutere videre er ikke mye poeng i siden det handler om at vi ser to vidt forskjellige fordeler i konsollene, og kommer sannsynligvis aldri til å bli enig eller kunne gi hverandre et godt nok poeng til å ombestemme oss.

Lenke til kommentar
Crockett, skjerp deg.

For det første, om alle spill er Live Aware, so what.

Bare ikke ha i nettverkskabelen det.

Ingen som tvinger absolutt alle Boxer å være på nett.

For det andre, klart modding vil tilføre en MASSE funksjoner.

Per i dag kan du ikke legge inn serier, filmer og videoklipp på selve XBox360. Det må streames fra en MediaCenterPC.

Tenk når vi kan bruke XBox360 direkte til å streame tv-sendinger, ta opp tv på den, spille av ekte HD-filmklipp (noe dagens moddede XBox1 ikke klarer), og mye mye mer.

Man kan heller ikke bombastisk påstå at modderne ikke vil kunne klare å modden en 360 slik at den både fungerer som original box med originale spill på live, og som en megafeita-mediabox som man bruker som husets underholdningsknutepunkt.

5086952[/snapback]

Trenger ikke bli hissig.

Alt du nevner kan en datamaskin gjøre.

Det er min mening.

Og hvorfor skulle du ville streame noe GJENNOM Xboxen når du har en PC du kan se det direkte på tvskjermen fra?

Endret av Crockett
Lenke til kommentar

5086952[/snapback]

Jo, for det har Microsoft sagt så! ;)

Lenke til kommentar

5086952[/snapback]

5087028[/snapback]

Når barnslighetene begynner så sier jeg takk for meg

Lenke til kommentar

5086952[/snapback]

5087028[/snapback]

5087037[/snapback]

Litt trist at jeg måtte formulere det slik før du faktisk skjønte hva du selv hadde sagt...

Lenke til kommentar

5086952[/snapback]

5087028[/snapback]

5087037[/snapback]

Litt trist at jeg måtte formulere det slik før du faktisk skjønte hva du selv hadde sagt...

5087060[/snapback]

Selvsagt vil det fungere med en switch. Men en grunn til at mange jo kjøper en modchip er så de "slipper å betale" for spillene. Dette vil ikke fungere lengre, du vil ihvertfall ikke nytte fult utav spillet før du kjøper det orginalt og spiller det med modchipen skrudd av. Selvfølgelig vil det fungere....men å påstå at det vil fungere med uorginale spill på Xbox Live nå er bare dumt. Sikkerheten er blitt strammet opp betraktelig på det området, de som ble tatt med å prøve dette på første xboxen kunne få hele xbox live kontoen sin total sperret. Jeg ser ikke fordelene med en modchip enkelt og greit. En Xbox 360 vil ikke erstatte en DVD spiller, en DVDopptager, en HD-spiller eller en data. Jeg kjøper den for å spille spill ikke for å ha den som et mediesenter. Så en modchip...bortkastede penger. Går noe galt med modchipen så har du heller ingen garanti hos de som satte inn modchipen eller hos microsoft. Flere modchiper er kjent for å kutte ned på levetiden.

Lenke til kommentar
Selvsagt vil det fungere med en switch. Men en grunn til at mange jo kjøper en modchip er så de "slipper å betale" for spillene. Dette vil ikke fungere lengre, du vil ihvertfall ikke nytte fult utav spillet før du kjøper det orginalt og spiller det med modchipen skrudd av. Selvfølgelig vil det fungere....men å påstå at det vil fungere med uorginale spill på Xbox Live nå er bare dumt. Sikkerheten er blitt strammet opp betraktelig på det området, de som ble tatt med å prøve dette på første xboxen kunne få hele xbox live kontoen sin total sperret. Jeg ser ikke fordelene med en modchip enkelt og greit. En Xbox 360 vil ikke erstatte en DVD spiller, en DVDopptager, en HD-spiller eller en data. Jeg kjøper den for å spille spill ikke for å ha den som et mediesenter. Så en modchip...bortkastede penger. Går noe galt med modchipen så har du heller ingen garanti hos de som satte inn modchipen eller hos microsoft. Flere modchiper er kjent for å kutte ned på levetiden.

5087109[/snapback]

Noen liker xbox-live, andre liker xbox som mediasenter (bla. fordi den er så billig i forhold til alternativene, noe også xbox360 kommer til å bli en gang etter release), ferdig med den saken. Denne diskusjonen har sporet helt av og handler nå om hvor morro Crockett mener xbox-live er, og hvor flott andre mener en modda xbox er. Nå handlet denne tråden i utgangspunktet og at SmartXX møter Xbox360, da kan vi annta at det dreier seg om modifisering av xbox360, og ikke om hvor fantastisk xbox-live er. Det at du Crockett avfeier modchip som noe helt idiotisk må du få lov til å mene, men du må respektere at det er andre som ikke har samme mening som deg, og da må ikke du protestere på det. Noen meninger bør man holde for seg selv.

Jeg ble litt uggen av å lese denne tråden, jeg føler at det er mange negative vibrasjoner og usakeligheter her. Den bør nok stenges.

Endret av OpusNR1
Lenke til kommentar

Hvorvidt Xbox360 kan moddes er alfa og omega for min del. Jeg kommer ikke til å kjøpe xbox360 før det blir rimelig bekreftet at den vil kunne moddes (dvs kjøres 3. partsprogramvare på den).

Siden jeg bare er middels spillinteressert, og overhode ikke gidder FPS med joystick, er det begrenset hvor mye morro jeg får med boksen. Men har likevel lyst å prøve "neste generasjons-spill".

Hvis jeg vet at jeg får mulighet for å bruke den til andre ting enn spill (og avspilling av kopibeskyttet WMV og WMA ;)) er det langt mer aktuelt.

Skal innrømme at jeg piratkopierer spill ja, men jeg bruker gjennomsnittlig 30 minutter på spillet før jeg ikke gidder mer, og da er det litt drøyt å betale 500kr for de 30 minuttene.

Live har jeg nesten ingen interesse av, så om jeg mister den muligheten gjør ikke noe. Det hadde vært perfekt om det var mulig å bruke Live dersom du eide originalen av spillet - uten å risikere å få boxen bannet.

Jeg har for øvrig ingen planer om å flytte PC'en min til stuen, og har heller ingen planer om å kjøpe en stue-PC til 10 000. Derfor ville en moddet xbox360 til 3000 vært perfekt.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Hvorvidt Xbox360 kan moddes er alfa og omega for min del. Jeg kommer ikke til å kjøpe xbox360 før det blir rimelig bekreftet at den vil kunne moddes (dvs kjøres 3. partsprogramvare på den).

Siden jeg bare er middels spillinteressert, og overhode ikke gidder FPS med joystick, er det begrenset hvor mye morro jeg får med boksen. Men har likevel lyst å prøve "neste generasjons-spill".

Hvis jeg vet at jeg får mulighet for å bruke den til andre ting enn spill (og avspilling av kopibeskyttet WMV og WMA ;)) er det langt mer aktuelt.

Skal innrømme at jeg piratkopierer spill ja, men jeg bruker gjennomsnittlig 30 minutter på spillet før jeg ikke gidder mer, og da er det litt drøyt å betale 500kr for de 30 minuttene.

Live har jeg nesten ingen interesse av, så om jeg mister den muligheten gjør ikke noe. Det hadde vært perfekt om det var mulig å bruke Live dersom du eide originalen av spillet - uten å risikere å få boxen bannet.

Jeg har for øvrig ingen planer om å flytte PC'en min til stuen, og har heller ingen planer om å kjøpe en stue-PC til 10 000. Derfor ville en moddet xbox360 til 3000 vært perfekt.

5088209[/snapback]

..trodde ikke det fantes fps spill på xboxen jeg..(du kan jo ikke kalle f.eks. halo eller far cry for det syns jeg).

Lenke til kommentar

5088209[/snapback]

..trodde ikke det fantes fps spill på xboxen jeg..(du kan jo ikke kalle f.eks. halo eller far cry for det syns jeg).

5088793[/snapback]

Haha. Det er vel AKKURAT det man kan kalle halo og farcry for. :p

Xboxen solgte flere FPS enn PC, og det er derfor naturlig å tro at de kommer til å satse stort på det denne generasjonen også.

Lenke til kommentar

5088209[/snapback]

5088793[/snapback]

Haha. Det er vel AKKURAT det man kan kalle halo og farcry for. :p

Xboxen solgte flere FPS enn PC, og det er derfor naturlig å tro at de kommer til å satse stort på det denne generasjonen også.

5089358[/snapback]

vel, jeg vil ikke kalle de spille på xbox for fps, men heller action. fps er vel en bedre bet. på pc spill med høy fps rate..spillene på xboxen hjelper jo nesten til med å sikte..siktene er i hvertfall ikke nøyaktige!nei fps finnes kun på pc etter min mening, men det er vel heller et spm om definisjon..synd det ikke går an å bruke tastatur og mus til x360s spill..

Lenke til kommentar
hele poenget er at det vet ikke du noe som helst om, ingen av oss vet noe om det. det å modifisere xbox åpnet for utallige muligheter, er det da sannsynlig at modifisering av xbox360 vil gjøre det omvendte ?

xbox360 byr på ny teknologi og nye muligheter, for alt vi vet kan modifisering føre til mange nye funksjoner.

5086521[/snapback]

regner med at det ikke blir så int. med en mod som gjør det motsatte av hva den burde i hvertfall..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...