furion Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Heisann! Jeg har et problem. Jeg har 4 pc'er som er i samme nettverk. PC1 Har en skriver koblet på seg, Denne er en HP MS1100, som driverne ligger i windows2k som er OS på alle 4. Men det som er tingen, at hver gang PC2,3 og 4 kommer i windows etter evt. reboot, Så står det "ingen kontakt, kan ikke koble til" i statusen til skriveren. Ergo, eneste man kan gjøre for å få skriveren til å funke på alle 4 at all times, Er å slette skriveren, å legge den til på nytt for hver gang pc'ene slås på. Dette er en irriterende sak, å jeg må angi et brukernavn, men ikke pass for hver gang. Så jeg tar utgangspunkt i at det er dette som lager denne buggen. Noen som har tips & triks for at jeg kan lage en permanent fix på dette, så jeg slipper å legge de til 1-2 gang per dag? Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Tja. Ka brannmur har du? Har du statisk eller dynamisk ipadresse på maskinene? Lenke til kommentar
furion Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Tja. Ka brannmur har du? Har du statisk eller dynamisk ipadresse på maskinene? 5084527[/snapback] For å gi deg en enkel forklaring, PC1,2,3,4 > Switch > Patcheskap > Brannmur > Modemet. Alle pc'ene i dette nettverket, som da er ca. 50, får IP fra DHCP serveren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå