Gå til innhold

ATI radeon 8500LE tv-ut problem!

Anbefalte innlegg

hei! jeg får rett og slett ikke kontakt med tven min. har prøvd masse forskjellige drivere til skjermkortet, og forskjellige oppløsninger men tv boksen er grå. kjører XP da.noen som har forslag på hvordan jeg kan få til dette. skal vel i utgangspunktet være enkelt, men det virker ikke..

håper veldig på hjelp! hilsen en som vil se på divX snart :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå har jeg prøvd å kjøpe ny kabel. svideo kabel som jeg plugger i en overgang til scart. har stadig problem med at tv feltet blir grået ut. holder på å bli sprø nå da... kjører der WINXP? i tilfelle hvilke driverer brukere dere? har dere stilt noe i bios?

hvis noen hadde hjulpet meg å få kortet til å fungere hadde jeg blitt MEGET glad!

trallala

hilsen

børge

Lenke til kommentar

altså samme hva jeg gjør. om jeg bruker adapteren som følger med som gjør om fra svideo til vanlig composit eller hva det heter og bruker det inn i tven eller om jeg bruker svideo med en slags scart som har svideo kobling på seg - så får jeg IKKE muligheten til å velge tven. har prøvd alt mulig nå. det som var så merkelig var at det virka en gang. også gjorde jeg om bitte litt eller noe sånt også virka det ikke. og nå har jeg lagt inn xp på nytt og prøvd alt mulig. hvis noen har peil på noen drivere som funker til 8500LE kortet i xp med asus A7V333 hovedkort (hvis det kan skape uto) så hadde jeg blitt veldig gla. nå er jeg forbanna. må nesten finne ut om det er hardwarefeil på kortet - for da skal komplett få det igjen!.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-27 12:49, hodesleng skrev:

"svideo kabel som jeg plugger i en overgang til scart."

Tror ikke man oppnår noe bilde med en svideo kabel rett i en scart.......

jo. men bilde blir i gråtoner hvis tv'en ikke har en svideo inn fra før av.

løsning: kjøp en svideo -> compositt overgang og kjør den inn i scart eller direkte på tv

Lenke til kommentar

altså: når jeg går inn i setupen på skjermkortet. så har jeg instilling av oppløsning og slikt. der får jeg opp at jeg kan velge 2 skjermer. er sikkert den andre vanlige skjermen det er snakk om. er det noe der man må stille på for å få tv utgangen til å virke?

tvutgangen er og forblir grå..

børge

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...