The Norwegian Drone Pilot Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Heisan Jeg har nå kjøpt meg denne skjermen Apple Cinema HD Display 23" Men jeg ser at jeg bare får svart bilde helt til jeg er ved innloggings bildet i Windows XP med denne skjermen. Og jeg hadde ikke det problemet med min tidligere 17 tomms LCD-skjerm i fra Apple. Så kan det være på grunn av at Apple Cinema HD Display 23" er widescreen at jeg ikke får opp noe bilde under oppstart av maskinen?. Og jeg kommer meg heller ikke inn i bios'en siden jeg bare får svart bilde. Eller er det en instilling jeg trenger å forandre på for å få skjermen til å vise bilde under oppstart? Håper noen kan hjelpe meg eller vet hva problemet er Hilsen Tom-Helge Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Burde ikke være slik. Min 23" fungerer helt fra oppstart i allfall. Eneste jeg kan tenke meg da er at under oppstart kjøres bildet analogt, for så å bytte til digital når windows er startet. Apple sine wide skjermer støtter vel ikke analog hvis jeg husker rett (bare en teori, og jeg tviler på at den stemmer). Edit: Teorien min stemmer ikke hos meg i allfall. Skjermen min kjører digitalt selv under POST. Endret 31. oktober 2005 av dravisher Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Den forige 17-tomms Apple skjermen jeg hadde er også 100% digital, altså jeg måtte bruke en DVI til ADC konverter for å kunne bruke den skjermen på en vanlig datamaskin, siden skjermen bare hadde en ADC kontakt. Og jeg hadde ikke noe problem med å se bilde / gå inn i bios under oppstart av maskinen med den skjermen. Men kan det ha noe med at jeg brukte den konverteren at jeg fikk bilde da med den skjermen, noen som vet? Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 1. november 2005 Forfatter Del Skrevet 1. november 2005 Noen her som har noen anelse på hva som kan være galt?, eller er det noen her som har den samme skjermen som meg? Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 17. november 2005 Forfatter Del Skrevet 17. november 2005 Noen som har en smule anelse på hva det kan være som gjør at jeg ikke får bilde under oppstart av maskinen? Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 9. mai 2006 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2006 Jeg har nå funnet ut at det kan være noe med biosen som er i skjermkortet, siden jeg leste på et forum om at det var en annen som hadde samme problem, og han skiftet bare biosen på et ATi Radeon 9700 kort, så fikk han bilde opp på samme skjerm. Men hvis noen har noen andre løsninger på hva det kan være, så vennligst bare post her Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 Vel, jeg hadde en kompis sin maskin på samme skjerm noen dager siden. Og han har et GeForce skjermkort, og der funket det fint, der fikk jeg opp bootscreen og alt det der. Så har funnet ut at det må være noe med ATi kort som gjør at jeg ikke får opp bilde på skjermen før jeg er inne i Windows. Så jeg har funnet ut av problemet, og skjermen er også solgt, så det er bare å stenge denne topic'en Lenke til kommentar
Boye Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Konge at du kommenterte underveis Har selv hatt problemer med DVI og ATi, men det løste seg nå på et vis. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 14. august 2006 Forfatter Del Skrevet 14. august 2006 Konge at du kommenterte underveis 6663548[/snapback] Takker for det Lenke til kommentar
chil Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Jeg har nå funnet ut at det kan være noe med biosen som er i skjermkortet, siden jeg leste på et forum om at det var en annen som hadde samme problem, og han skiftet bare biosen på et ATi Radeon 9700 kort, så fikk han bilde opp på samme skjerm. Men hvis noen har noen andre løsninger på hva det kan være, så vennligst bare post her 6070823[/snapback] lov til og spørre hvorfor du solgte? var du ikke 100% fornøyd med skjermen? jeg vuderer en lik ser du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå