Silk Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Hva er en ARP-hurtigbuffer? det kommer en feilmelding når jeg prøver og repare trådløstnettverk: Kunne ikke fulføre reperasjonen, grunnet: Kan ikke tømme ARP-hurtigbuffer. hva kan jeg gjøre med dette?? Lenke til kommentar
john.einar Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 ARP = Address Resolution Protocol. Denne protokollen brukes for å oversette en IP adresse over til en MAC adresse på et Ethernet. Et ARP-hurtigbuffer husker de IP'ene som har blitt slått opp til senere bruk. Når du får denne feilmeldingen betyr det at dette bufferet ikke kunne bli tømt. Du kan prøve å selv tømme bufferet. Slik gjør du det (under WinXP, Windows 2000): * Start opp en kommandolinje ved å velge Start->Kjør, skriv "cmd.exe", trykk så enter * I kommandovinduet skriver du "arp -d" og trykker enter. Du kan vise hva som ligger i bufferet med å skrive "arp -a". Lenke til kommentar
Silk Skrevet 31. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2005 Vil arp'ene bli tømt automatisk når jeg gjør dette? eller må jeg selekte alt og trykke på DELETE ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå